witam, mam pytanie w zwiazku z kluczykiem (pilotem) do vita 111 cdi z 2005 roku. A mianowicie, pozyczylem szwagrowi auto i padla mu bateria w pilocie wymienil sam i pilot przestal dzialac ( a dokladnie to da sie jednorazowo otworzyc auto, odpalic, zgasic i zamnkac - a po zamknieciu juz nie reaguje) i teraz pytanie czy musze odstawic auto do zakodowania kluczyka czy jest jakis "domowy" sposob wyjscia z sytuacji. Bede wdzieczny za podpowiedzi, dzieki i pozdrawiam
Cześć
A sprawdzałeś drugi kluczyk?
Pewnie nie masz - bo byś się pochwalił...
No to niestety Kolego - w takiej sytuacji nie można ocenić, czy to wina kluczyka czy stacyjki. Potrzebne jest podpięcie pod komputer serwisowy, chociaż nawet w takim przypadku dostępność drugiego kluczyka bardzo ułatwia diagnozę.
Nie ma natomiast czegoś takiego jak "kodowanie" tego kluczyka. Ani sposobem domowym, ani serwisowym. Jak nie działa - to się popsuło. Bo pilot "rybka" powinien uruchomic silnik nawet bez baterii.
Poza serwisem możesz poszukać jakiegoś warsztatu zajmującego się stacyjkami elektronicznymi - jest tego pełno np. na allegro. Jest szansa ze będzie taniej niż w ASO.
witam
kolego Gerri mam drugi kluczyk bo to jest auto salonowe i jestem pierwszym właścicielem. Do tej pory używałem tylko jednego prawie przez 8 lat bez wymiany baterii i teraz mi się to stało. Dlatego wyciągnąłem drugi kluczyk, a poza tym czytałem na innych forach że te kluczyki się koduje, tylko trzeba widzieć jak bo do każdego modelu ponoć robi się to inaczej.Ja akurat czytałem sposób kodowania do C klasy a u mnie nie zadziałało. jeszcze jedna sprawa, gdybym nie miał drugiego Kluczyka to już dawno naprawił bym stary i nie zawracałbyn nikomu głowy na forum. pozdrawiam
Więc wydaje mi się, że o tak oczywistej sprawie powinieneś nas poinformować - a nie bulwersować się z lekka zaraz na początku
FIoLO napisał:
czytałem na innych forach że te kluczyki się koduje, tylko trzeba widzieć jak
Rybki się NIE KODUJE. Przynajmniej takie jest stanowisko producenta. Nie koduje i nie naprawia. WYMIANA. Nie piszę tu o działaniach nieautoryzowanych warsztatów elektronicznych - ale w tym przypadku to będzie już raczej naprawa - a nie programowanie.
FIoLO napisał:
czytałem sposób kodowania do C klasy a u mnie nie zadziałało.
Możesz zdradzić gdzie czytałeś (ew. jak to zrobić)? Sam bym się chętnie zapoznał...
Jedyna możliwość o jakiej mogę wspomnieć, to co poniektórzy fachowcy zalecają pozostawienie kluczyka na parę godzin w stacyjce - czasem się "obudzi". Niestety - nie udało mi się nigdy pozytywnie tej metody zweryfikować. Ale dla porządku nadmieniam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.