Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa SEL ) Automat



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SEL ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fuuz

Czytelnik



Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Newcastle
Posiadane auto: Honda Accord2.2cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 29 Kwi 2013, 23:21
Temat postu:

Automat


Witam
Moj problem pewnie rozsmieszy starych forumowiczow ale coz zycie...moze jednak ktos mi pomoze.Niedlugo bede mial okazje jezdzic s550(2010r)
o ile wiem w tych modelach jest automatyczna skrzynia biegow.Odwielu lat prowadze samochod ale nigdy nie jezdzilem automatem w dodatku takim.Zeby bylo zabawniej podstawia mi go pod dom(samochod sluzbowy) a ja bede musil wsiasc i jechac.czy ktos moze mnie poinstruowac jak obslugiwac taka skrzynie biegow moze jakies linki do strony..zreszta kazda informacja moze mi sie przydac

pozdrawiam
Powrót do góry
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 944
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 130/3
Wysłany: Wto 30 Kwi 2013, 01:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SEL ) Automat


Witam,

I od czego tu zacząć, najlepiej od początku. A więc jazda z automatem to istna przyjemność, wiem zaraz się posypią gromy na mnie, że nie wiem co piszę itd., bo istna przyjemność to zmiana przełożeń, którą samemu sobie wybieramy tzn. kiedy i jakli bieg i owszem jazda samochodem z manualem to też przyjemność, ale automat to jednak przyjemność w tym sensie, że nie musimy czegoś robić, a jak człowiek nie musi czegoś robić to raczej tego nie robi. Jak to się mówi "do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja".
Ale do rzeczy w automacie nie musisz zmieniać biegów i zarazem nie trzeba wciskać pedału sprzęgła, bo go nie ma. W automacie są tylko dwa pedały duży pedał to hamulec i mały w tradycyjnym miejscu to gaz.
Ale zacznijmy od oznaczeń na wybieraku, więc nie masz tradycyjnych cyfr na wybieraku, tylko oznaczenie literowe i tak od początki litera P oznacza parking i w tej pozycji odpalamy silnik i go gasimy. Więc odpalamy w pozycji P i po dodaniu gazu obroty silnika wzrosną, ale nic poza tym tzn. auto nie ruszy, bo żeby samochód ruszył należy wybrać którąś z liter. Następny po P jest litera R co oznacza REVERS, a więc bieg wsteczny i jeżeli chcesz zacząć jazdę od biegu wstecznego np. aby wycofać, to koniecznie wcisnąć musisz pedał hamulca i na wciśniętym hamulcu wybierasz np. na owe R i puszczasz hamulec . Auto zacznie (jeszcze bez dodania gazu) delikatnie się toczyć, a jak muśniesz gaz to auto przyśpieszy. Kolejna litera to N, czyli neutral, więc luz, ale, że to luz to najczęściej go przeskakujemy do kolejnej litery, która jest D. Następnie znów hamulec i można już do przodu w tym celu znów na wciśniętym hamulcu przesuwamy wybierak na literę D co oznacza DRIVE, czyli jazda. I tu tak samo jak przy cofaniu po wybraniu D puszczasz hamulec i auto zacznie się samo już toczyć i od tego momentu możesz już śmiało dodać gazu, aby jechać i zapomnieć o zmianie biegów. Przy hamowaniu ściągasz nogę z gazu i wciskasz hamulec i nic więcej nie musisz robić, tylko GAZ i HAMULEC, jak w dziecinnej zabawce. Oczywiście gdybyś chciał jechać od razu do przody to z pozycji P możesz na wciśniętym hamulcu od razu przeskoczyć przez R i N do D i dalej j/w.
Jako, że przy automacie operujemy jedna nogą (prawą) to często u kogoś kto jeździł do tej pory manualem jest odruch wciskania sprzęgła i ta lewa noga chcę coś tam odruchowa działać i dlatego dobrze jest na początku jazdy schować lewą nogę mocno pod fotel, aby opanować odruch wciskania sprzęgła. Ale że do dobrego człowiek sie szybko przyzwyczaja, to szybko zapominamy o lewej nodze.
Jak byś chciał (i zresztą o to prosiłeś) to tu masz jeszcze stronę dla początkujących "automaciaków".

http://www.prnd.pl/jak-jezdzic-z-automatyczna-skrzynia-biegow,4,76.html

Oprócz oznaczenia P R N D mogą występować jeszcze w dalszej kolejności cyfry, ale to już dla kogoś kto chcę trochę z automatu uczynić manual, lub np. przy ciągnięciu przyczepki, lub jazdy po górach używa się tych cyfr, więc jako, że jesteś początkujący z automatem to nie zwracaj na to cyfry uwagi.
Może tez być OBOK liter też możliwość ręcznej zmiany biegów tzw. tiptronic, czyli sekwencyjna zmiana biegów. I w niej po przełączenia w tryb sekwencyjny niemal, jak w manualu możesz zmieniać sam biegi w momencie w którym chcesz , ale myślę, ze na początek powinieneś skupić się tylko na podstawowym wykorzystaniu skrzyni.
Pamiętaj jednak, że odpalamy i gasimy silnik na P i gdy byś chciał opuścić samochód przy włączonym silniku to koniecznie musisz ustawić wybierak na P i zaciągnąć hamulec ręczny, nie możesz np. wyjść z auta przy wybranym N, bo auto może się stoczyć, jako, że jest na luzie, chyba, że to konieczne, ale to już z rozmysłem musisz robić.
Mam nadzieję, ze Ci pomogłem i za bardzo nie zagmatwałem opisu używania auta z automatem.

Jak juz będziesz po pierwszej jeździe to napisz tu jak się jechało i czy było tak, jak opisałem itd...
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
Fuuz

Czytelnik



Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Newcastle
Posiadane auto: Honda Accord2.2cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Kwi 2013, 16:40
Temat postu:

Automat


Dziekuje serdecznie to bardzo wyczerpujaca instrukcja ale musze jdnak uscislic.. czy wszystko co napisales dotycz tez modelu S 550? takim wlasnie bede jezdzil tam raczka od biegow jest chyba przy kierownicy?a przy okazji gdzie jest reczny?? moze tak jak w nowych modelach Volvo?
Powrót do góry
rychopycho

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 136
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice /Śląskie
Posiadane auto: Mercedes Vaneo 1.7 CDI 2002 Automat
Piwa: 2/3
Wysłany: Wto 30 Kwi 2013, 18:53
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SEL ) Automat


witam
bardzo ważne dla skrzyni jest przed przełączeniem dzwigni biegów na pozycję "P" zaciągnięcie hamulca ręcznego szczególnie na pochyłości.
Ręczny zapobiega klinowaniu się dzwigni biegów i konieczności jej wszarpywania w pozycję "P" . Stojąc na światłach nie przerzucany dzwigni na "N" lub "P" stoimy tylko na hamulcu. Podyktowane to jest tym że skrzynia lepiej znosi hamulec niż częste przełączanie dzwigni biegów /miasto.
Jazda automatem daje wiele frajdy a obsługa jest banalnie prosta.
Auta z automatem mają blokade lewarka zmiany biegów nie można zmieniać położenia bez wciśniętego hamulca. Zapobiega to samoczynnemu ruszeniu ponieważ automat posiada wspomaganie ruszania tzn. rusza bez dodania gazu jest to pomocne przy ruszaniu pod górę.
Życzę bezstresowej i komfortowej jazdy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SEL ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa SEL »

Opinie o samochodach Mercedes klasa SEL - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SEL ) Porady, problemy techniczne


Mercedes

klasa E

75 500

2010r.

134 866 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2017 Created by idealneT and OM System