Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Witam szanownych Userów. Posiadam Mercedesa Sprintera 315 CDI.
Problem polega na tym, że auto nie wypala filtra cząstek stałych DPF a paliwo przeznaczone na jego wypalenie schodzi do miski olejowej mieszając się z olejem. Potrafi tak robić co 5 tys.km. Przez 2 lata serwisowania ASO nie potrafiło sobie z tym poradzić. Teraz auto jest już po gwarancji i musze radzić sobie sam.
Są dwie opcje i nie wiem, która jest lepsza, skuteczniejsza dla mojego modelu.
1. Przeprogramowanie silnika w firmie tuningowej tak aby nie widział filtra DPF oraz mechaniczne go usunąć.
2. Zamontowanie emulatora w miejsce filtra DPF co nie wiąże się z koniecznością ingerencji w oprogramowanie silnika.
Bardzo proszę o porady!
Ostatnio zmieniony przez Topliner dnia Sro 19 Sty 2011, 19:14, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 19 Sty 2011, 09:33
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Coś mi się w tej opowieści nie zgadza... Wypalanie (jak twierdzisz) załącza się co 5 tys. km. W czasie takiego procesu niespalone całkowicie paliwo powinno przemieścić się do filtra DPF żeby podnieść jego temperaturę w czasie wypalanie - a nie spływać do karteru. Skraplanie się paliwa na ściankach cylindra i spływanie pod tłok jest zazwyczaj skutkiem niedogrzania silnika. Przyjmijmy jednak, że "coś tam" w czasie wypalania spłynie pod tłok. Wypalanie trwa 10-20 min. Ile tego paliwa może spłynąć: 20 mililitrów? Niech będzie 50? Nawet nie zauważysz przyrostu stanu oleju, a po niedługim przebiegu (o ile silnik jest prawidłowo dogrzany) paliwo z oleju zostanie odparowane. Tak więc jeżeli rośnie stan oleju to przyczyna może być inna.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Gerri odpowiem w ten sposób. Sam tego nie wymyśliłem. Byłem kilkakrotnie w ASO i to oni podali taką przyczynę jako efekt jazdy w cyklu miejskim sporadycznie poza miejskim. Gdy zrobił mi tak pierwszy raz pytałem również tu na forum i dostałem podobną odpowiedź jak w ASO
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=66824&sid=6f4926d3ebaede5f9a80da091c1d1f8c
Nie upieram się ślepo przy tym powodzie. Szukam jedynie racjonalnego wyjścia z sytuacji. Drodzy koledzy co robić?! Sam już nie wiem. Jestem załamany. Proszę o porady.
Re: Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Topliner napisał:
1. Przeprogramowanie silnika w firmie tuningowej tak aby nie widział filtra DPF oraz mechaniczne go usunąć.
2. Zamontowanie emulatora w miejsce filtra DPF co nie wiąże się z koniecznością ingerencji w oprogramowanie silnika.
Bardzo proszę o porady!
W mojej ocenie jest jesazcze trzecia opcja, która jest uczciwa, pozwalająca zachować auto w niezmienionym stanie technicznym oraz dużo tańsza.
Osobiści skorzystałem z regeneracji fap/dpf tutaj
Z tego co mi wiadomo po wyjęciu filtra mogą się pojawić problemy, pozatym to drogie, a przy odsprzedaży ktoś sprytny kto jeździ do niemieckich aut nie kupi auta.
Jeśli chodzi o przyczyny to oprócz jazdy w mieście mogą to tez być:
- częste pozostawianie dłuższy czas na biegu jałowym,
- złej jakości paliwo,
- przecieki oleju do układu wydechowego (turbina, pompa itp)
Re: Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
pawelnowasprint napisał:
Jeśli chodzi o przyczyny to oprócz jazdy w mieście mogą to tez być:
- częste pozostawianie dłuższy czas na biegu jałowym,
- złej jakości paliwo,
- przecieki oleju do układu wydechowego (turbina, pompa itp)
myślę że głównie jazda na krótkich odcinkach jest przyczyną dostawania się paliwa do oleju . Jest to problem w wielu samochodach z suchym DPFem
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 230 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master, Ford C-max, Sprinter 313 - 906
Piwa: 5/3
Wysłany: Pon 07 Maj 2012, 19:12
Temat postu:
Re: Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Moim zdaniem, najlepiej wyrzucić dpf i zmiana oprogramowannia by nie było w nim dpfu. Mam craftera i wybieram sie sam do v-techu w Łowiczu, jeżdzą do nich ludzi z całej polski na usuwanie dpfu. Są też tacy co żałowali kasy n a paliwo i robili w miejscowych garażach i po awariach i tak wylądowali w Łowiczu. Duzo o tym jest pisane na forum http://etransport.pl/forum
Dołączył: 23 Lut 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice Posiadane auto: AUDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 23 Lut 2013, 11:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Tak tylko wyrzucenie programowe gwarantuje koniec kłopotów z DPF.
Mamy opracowane procedury poprawnego wyłączenia DPF w większości aut.
Mercedes EDC16 EDC17 DPF switch OFF. Więc wyłączamy przełącznikiem w sofcie.
Najpewniejszy sposób gwarantujący 100% poprawnosci wykonanej usługi.
Co do wspomnianego CRAFTERA 2,5 także DPF OFF poprzez znaleziony w sofcie przełącznik.
Regulamin. Pkt 22 RF.
Keram _________________ Usunięto, punkt 22 regulaminu
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
Raczej lepiej jest go zregenerować, niż usuwać. Oczywiście zajmujemy się tym. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z DPF (ingerencja w oprogramowanie czy emulator)
holloww napisał:
Raczej lepiej jest go zregenerować, niż usuwać. Oczywiście zajmujemy się tym.
Witam , patrzyłem na stronke i nie mam daleko do was .
Tylko czy nie lepiej sie pozbyc raz na zawsze dpf'a niz ciagle go czyscic ?
I mam pytanie jesli to nie problem ? -
Czy idzie przeskoczyc astronomiczną cene wtryskiwaczy do mojego Sprintera
nr bosch 0445115 064
nr org. A642070 1387
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.