Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszdelta

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Mercedes A 140 1.4 2000 r.
Piwa: 11/6
Wysłany: Nie 02 Maj 2010, 21:55
Temat postu:

Wymiana paska wieloklinowego i rolek


Witam,
Jak zawsze nauczyłem się na moich własnych błędach więc chcąc pomóc forumowiczom napiszę jak wymienić pasek wieloklinowy i rolki. W samochodzie z klimatyzacją - Mercedes W168 A140 rok 2000 1.4 benzyna


Po pierwsze będzie nam potrzebne:
-1 klucz 13 najlepiej oczkowy ale bez wygięcia
-1 klucz 15 najlepiej oczkowy ale bez wygięcia, dodatkowo najlepiej jeśli był by długi ok 30 cm. Jeśli nie ma takiego klucza to można zrobić patent.
-małe klucze do odkręcenia osłony plastikowej.

Materiały: (pamiętaj musisz powiedzieć sprzedawcy czy masz auto z klimatyzacja czy bez, to wpływa na rodzaj rolek i długość paska)
W zależności co chcemy wymienić jeśli wszystko to:
+ pasek wieloklinowy ok 55 zł (CONTI)
+ 2 rolki kierunkowe ok 54 zł za sztuka (RUVILLE)
+ 1 rolka napinająca ok 53 zł (RUVILLE)
(Ja zakupiłem w sklepie www.autoseven.pl - wystarczy zadzwonić/napisać maila i podać informacje o samochodzie, wysyłają za pobraniem bardzo szybka dostawa)

Osoby:
+Sztuk 2

Pomieszczenie:
+ garaż z kanałem

Czas:
+ ok. 3 godzin (bez komplikacji), jeżeli robimy to pierwszy raz. Radził bym jednak policzyć ok 8 godzin ze względu na wliczenie pory obiadowej do tego rozprostowanie kolan i komplikacje, które muszą być ;)

Ok więc:
1. najpierw wjeżdżamy na kanał i odkręcamy osłonę od strony pasażera, w dobrym miejscu kładziemy wkręty i zdejmujemy osłonę.
2. Odciągamy rolkę napinająca za pomocą klucza numer 15 przy tej rolce ( tak jakbyśmy chcieli dokręcić śrubę która trzyma tą rolkę) Ponieważ najprawdopodobniej nie będziecie posiadali długiego klucza 15 to należy zakupić klucz 15 po jednej stornie oczkowy po drugiej płaski. Do oczka przywiązujemy sznurek. Do tego domontowujemy z drutu przedłużkę(na izolację) do klucza aby naprowadzić go później na naszą śróbę. Jeżeli już trzymamy kluczem śrubę to ciągniemy za sznurek (uwaga, żeby klucz się nie ześlizgnął) aż do oporu. Wtedy to rolka odchyla się na napinaczu.
3. ściągamy pasek trzymając za sznurek. Puszczamy sznurek.
4. Wykręcamy rolki od dołu do góry, czyli najpierw kierunkową kluczem 13 potem napinającą kluczem 15 i na końcu drugą kierunkową kluczem 13 . Uwaga trzeba mieć chude ręce !!!!
5. Zakładamy nową rolkę kierunkową na samej górze, przykręcamy kluczem 13.
6. Zakładamy mniej więcej pasek wieloklinowy.
7. Zakładamy nową rolkę napinającą
8. Zakładamy nową rolkę kierunkową na samym dole.
9. Naciągamy kluczem 15 tak jak w punkcie 2., rolkę napinającą.
10. Zakładamy POPRAWNIE pasek. UWAGA można założyć źle pasek, tak jak ja to zrobiłem :D spowodowało to zniszczenie nowego paska a mianowicie wykoszenie jednego rowka w pasku. Jeżeli pasek jest poprawnie założony to nie powinien dotykać wystającego nad rolką napinającą "zęba". Jeżeli dotyka to założyć pasek zgodnie ze schematem, który zamieszczam poniżej.
11. Jeżeli pasek jest założony poprawnie, sprawdzamy jeszcze raz czy jest poprawnie założony i kręcimy silnikiem ale nie odpalamy. Jeżeli wszystko jest ok odpalamy silnik i pasek powinien poprawnie pracować. Uwaga jeśli z paska leci dym to natychmiast wyłącz silnik. Założyłeś źle pasek !!! tak jak ja ;) Kup nowy pasek.
12. Załóż osłonę. Najprawdopodobniej nie będą się chciały trzymać wkręty bądź zardzewiałe gwinty. Użyj patentu, który wymyślisz sam ;) Pamiętaj ta osłona jest bardzo ważna !!! bez niej nie wyjeżdżaj na drogę.

No i to by było wszystko...
Aha no i radzę wymienić wszystkie rolki i pasek od razu ze względu na komplikacje w wymianie. Tak to będziemy mieli już na jakiś czas spokój.

Mam nadzieję że Wam pomogłem i nie popsujecie paska jak ja ;( 55 zł do tyłu... Wszelkie pytania proszę na gg w wolnej chwili z chęcią odpowiem !!!

Pasek zamontowany poprawnie:


Uploaded with ImageShack.us

Pasek zamontowany NIEpoprawnie:


Uploaded with ImageShack.us

Pasek zamontowany NIEpoprawnie:


Uploaded with ImageShack.us

------

Dodatkowo załączam zdjęcie z książki "Sam naprawiam samochód" opisujący wymianę paska wraz z ilustracją jak powinien być zamontowany.



Uploaded with ImageShack.us

-----

Dodatkowo załączam informacje o częściach i wymianie paska z WIS/EPC

WIS - wymiana paska:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

EPC - części pasek/roki:

Pasek




Uploaded with ImageShack.us


Rolki



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Ostatnio zmieniony przez mariuszdelta dnia Sro 05 Maj 2010, 13:27, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
tomekw112

Czytelnik



Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A 140 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Maj 2010, 15:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek


Moim zdaniem super
Opisane punkt po punkcie jak to zrobić , dołączone są obrazki
Każdą robotę można zrobić na kilka sposobów , sam robiłem na innych forach podobne pomocne innym rzeczy więc oby więcej takich osób
gratuluję
Powrót do góry
ghost2255

Dyskutant



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: SCENIC 2 1.9dCi
Piwa: 1/5
Wysłany: Czw 06 Maj 2010, 21:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek


Gdyby w internecie nie było opisów, takich jak ten, to bym jeździł ze źle założonym paskiem.

Poprzedni właściciel musiał serwisować auto u jakiegoś partacza, bo pasek był źle założony na rolki i ja podczas wymiany powtórzyłem ten błąd, bo nie miałem rysunku, jak powinien być założony.

Po powrocie do domu sprawdziłem w tym wątku i okazało się, że jest niewłaściwie, szybko poprawiłem i teraz wiem, że wszystko jest OK.

Także Mariusz, nie przejmuj się krytyką i dalej dziel się wiedzą, bo po to są fora internetowe! Very Happy


Czarny1 - porządne warszaty mają tyle klientów, że nie potrzebują się reklamować, bo na termin trzeba czekać z tydzień, albo dłużej.

Jak się nudzisz i szperasz po necie w poszukiwaniu klientów, to wiele mówi o twoim serwisie Confused

Poza tym nie uważam ceny 200zł za atrakcyjną za usługę, która mnie i mojemu znajomemu zajęła niecałą godzinę. Korzystaliśmy z podnośnika dwukolumnowego i podstawowych kluczy.
Powrót do góry
janekeol

Czytelnik



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Mercedes A170 CDI klasik 1689
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Maj 2013, 14:02
Temat postu:

Wymiana paska i napinacza oraz koła pasowego alternatora


[quote="czarny1"]Za wymiane biorę 200zeta.Jeśli ktoś chce skorzystać to zapraszam Laughing[/quote]
Ile kosztuje u Ciebie taka wymiana?
Powrót do góry
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 7671
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
Wysłany: Nie 05 Maj 2013, 09:07
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek


Temat przyklejam,ale i zostaje posprzątany.
Kolego czarny,wiadomość na PW.
_________________
Nie znam się,kobietą jestem ...Wink

(zpa 1256585)
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 05 Maj 2013, 09:07
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Nie 05 Maj 2013, 20:45
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek


Posty naruszające regulamin usunięte (pkty 4, 5, 6)
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
bulon1

Debiutant



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mercedes, A160, Elegance, 1600, 2001, benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Wrz 2017, 11:11
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek


W dniu wczorajszym dokonałem samodzielnej wymiany paska oraz rolek w A klasa w168 po liftingu. Jak kolega już opisał potrzebne są następujące narzędzia . Klucz 15 najlepiej długi na 30 cm do rolki napinające oraz klucz 13 najlepiej długi lub z tzw. grzechotka. Do pozostałych rolek. Ze względu na bardzo słaby dostęp wymagany jest kanał i możliwie małe dłonie. Do założenia paska potrzebowałem pomocy drugiej osoby. Jedna trzymała napinacz a druga zakładała pasek na rolki. Operacja zajmuje (że względu na małą ilość miejsca) około 2 lub 3 godzin. Mając dobre klucze tzn długie i 13 na grzechotka można to zrobić i w godzinę. Po wymianie nastąpiła upragnioną cisza. Pasek jak i rolki miałem już mocno zużyte. Jeśli tylko ktoś posiada kanał i klucze to polecam samodzielną wymianę.
Powrót do góry
jeremiaszFFF

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): gliwice
Posiadane auto: W169 A160 CDI
Piwa: 3/3
Wysłany: Nie 09 Cze 2019, 20:12
Temat postu:

Wymiana napinacza paska w169 cdi


Witam
Jestem świeżo po wymianie napinacza oraz sprzęgła alternatora w w169 CDI + CVT. Wymiana polegała na opuszczeniu pół ramy za pomocą szpilek. W internecie jest sporo manuali odnośnie w168 a jak widzę jest kilka różnic pomiędzy tymi modelami. Mianownikiem wspólnym jest ilość oraz rozmiar śrub mocujących ramę ( 8 śrub M12x1.5). Podczas opuszczania trzeba pamiętać o odkręceniu nadkoli bo są przymocowane do ramy z silnikiem. Silnik można opuścić max ok 10cm. Nie trzeba nic rozłączać nawet kolumna kierownicy wysuwa się na wieloklinie, pozostałe przewody oraz węże są z odpowiednim zapasem i nic nie powinno się wydarzyć pod warunkiem, że nie odpuści sie motoru za bardzo, trzeba o tym pamiętać bo nie ma żadnego ogranicznik. Chłodnica wody + intelcooler zabudowany jest również na ramie więc opuszcza się razem z silnikiem, dlatego trzeba całkowicie zdemontować zderzak łącznie z tym aluminiowym wzmocnieniem pod zderzakiem. Ogólnie praca łatwa i przyjemna ale czasochłonna.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale


MercedesB 180

49 999

2015r.

217 000 km

łódzkie

MercedesE 220

249 777

2022r.

68 000 km

pomorskie

MercedesS 400

720 744

2023r.

27 252 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 320

19 900

2004r.

282 000 km

mazowieckie

MercedesC 32 AMG

41 000

2001r.

247 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System