Odpowietrzanie układu hamulcowego Sprinter 312D 1998r.
Prosiłbym o wskazówki odnośnie odpowietrzenia ukł. hamulcowego w starym Sprinterze 312. Chodzi mi głównie o to czy muszę podłączyć komputer przy tej operacji. Auto ma ABS. Szukałem na forum, ale znalazłem sprzeczne porady. Jedni twierdzą, że trzeba odpowietrzać przy przekręconym zapłonie, inni że z komputerem, jeszcze inni że w tym modelu robi się to standardowo. Zauważyłem, że wielu użytkowników po samodzielnym odpowietrzeniu ma potem problemy z hamulcami (miękki pedał). Jakie są najczęściej popełniane błędy przez domorosłych mechaników?
Witaj odpowietrzanie przeprowadzasz przy włączonym zapłonie ponieważ auto posiada abs. Dalej to już standard oczywiście zaczynasz od koła najdalej oddalonego od pompy. Pozdrawiam _________________ Naprawa mercedes 506218142
Producent nakazuje podłączenie komputera serwisowego do odpowietrzania. Specjalna procedura uruchamia silnik pompy i cyklicznie otwiera poszczególne zaworki w celu całkowitego wypchnięcia powietrza z układu. Jak nie masz dostępu do komputera, to spróbuj odpowietrzania klasycznego. Akurat w przypadku Sprintera nie ma znaczenia, czy zapłon będzie włączony, czy wyłączony - zaworki i silniczek pompy działają dopiero w przypadku, gdy układ zaczyna działanie regulacyjne - czyli w czasie ruchu pojazdu i poślizgu wzdłużnego kół. W czasie gdy pojazd jest zatrzymany elektrozaworki pompy nie są wzbudzane - obojętnie od położenia kluczyka w stacyjce.
Jeżeli wynik odpowietrzania standardowego będzie niesatysfakcjonujący pozostaje procedura fabryczna.
Wydaje mi się że procedura z komputerem ma sens w momencie kiedy zapowietrzona zostanie pompa ABSu. Po wymianie np. zacisku czy przewodu poniżej pompy raczej nie ma to znaczenia bo w pompie nie ma powietrza, zwłaszcza jak pozwoli się spokojnie przepłynąć płynowi bez pompowania hamulcem. Wtedy powietrze nie ma jak dostać się do ABSu.
Przynajmniej w VW tak jest.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Odpowietrzanie układu hamulcowego
Odpowietrzyłem układ pilnując, żeby w zbiorniczku caly czas był płyn i auto hamuje pedał odpowiednio twardy. mam natomiast inny problem - po wymianie przewodów, klocków, tarcz i szczęk świeci się stale czerwona kontrolka hamulców, nie ABS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.