Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) DPF Sprinter 313CDI 906



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrowca

Debiutant



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 41
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czerwienne
Posiadane auto: Sprinter 416CDI, Sprinter 313CDI 906
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Lip 2013, 13:10
Temat postu:

DPF Sprinter 313CDI 906


Witam, Jak zainicjować wypalanie filtra? Wystarczy w trasie utrzymywac stalą predkość przez 10 min?
_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy... :]
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 07 Lip 2013, 09:07
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) DPF Sprinter 313CDI 906


Niestety w tym modelu użytkownik nie ma wpływu na aktywowanie wypalania. Nie ma również żadnej kontrolki informującej że wypalanie właśnie się odbywa. Sterownik silnika sam, na podstawie sygnałów z czujników decyduje, że takie wypalanie jest konieczne i je załącza co ok. 800 km (piszę "około" bo auta są eksploatowane w różny sposób) Nie jest to szczęśliwe rozwiązanie, bo np. w pojazdach jeżdżących krótkie trasy będzie dochodzić do sytuacji, że sterownik uruchomi wypalanie, a nieświadomy tego kierowca zatrzyma pojazd bo akurat przyjechał do następnego sklepu do którego dostarcza towar. I tak się będzie odbywać wielokrotnie: sterownik będzie inicjował proces, a kierowca będzie go przerywał. A dodatkowe porcje paliwa się leją do miski olejowej i do wydechu (bo między innymi na tym to polega: sterownik podaje dodatkowe porcje paliwa które spalają się w wydechu podnosząc temperaturę filtra DPF co powoduje wypalenie cząstek stałych) Tak więc stan oleju rośnie, zużycie paliwa rośnie, a filtr dalej zapchany).
Jedyna rada w przypadku tak używanych aut to po prostu raz na kilkaset kilometrów przegonić je po autostradzie utrzymując prędkość obrotową silnika ok. 3000 - 3200 obrotów. Z moich obserwacji wynika, że wtedy wypalanie przebiega najszybciej - bo nie zawsze 10 minut jest czasem wystarczającym dla zakończenia tego procesu. Jak niektóre bydle jest uparte to ten czas potrafi dojść nawet do pół godziny.
Jeżeli jednak ktoś KONIECZNIE takie wypalanie chce przeprowadzić, to komputer serwisowy Star Diagnose ma program, który to umożliwia. Na ekranie wydłużający się pasek pokazuje przebieg procesu, możliwe są do podejrzenia również inne parametry - jak np. temperatura w układzie wydechowym.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesC 180

94 800

2019r.

50 000 km

mazowieckie

MercedesVito

109 900

2017r.

92 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesE 220

65 990

2015r.

292 340 km

pomorskie

MercedesE 270

14 500

2002r.

374 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System