Na początku chciałbym sie przywitać bo to mój pierwszy post
Mam sprintera 318 o przebiegu 300 tys km z Niemiec mam go juz pól roku
I teraz co wyjazd do Niemiec po zrobieniu okolo1500 km jadąc z prędkością
100-110 km na godzinę na 6 biegu zaczyna mi tracić moc i potem włącza sie
Kontrolka silnika .
Byłem juz u elektronika i stwierdził na komputerze ze mam zepchany DPF i jest tam 10 g sadzy jak pamietam i kazał mi jechać 10 minut na 4 biegu
Z obrotami 3 tys. Po tym zbiegu spadło nagromadzenie sie sadzy do chyba 1 grama jak pamietam i skasowal blad ,sprawdził tez poziom niepamiętnych czego ale było to 61-65 przy gazowaniu silnika na obrotach inpowiedzial ze wartość tego ma byc Max do 100 jednostek.
Znowu wybrałem sie do Niemiec i po prżejechaniu 1300 km cały czas autobanami znowu to samo
I co dziwne sprawdziłem spalanie przy prędkości 100-110 auto pali 14,4-15 litrów. A przy 130-140 na 3 tys obrotów spalilo 12,5
Test zrobiony na odcinkach ciągłych 300 km w Niemczech .
Prsze o pomoc co z tym fantem zrobić ,
Sprinter318. 2006 rok serwisowane w DE cały czas do zakupu.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 06 Cze 2013, 21:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem DPF sprinter318
Cześć
W zasadzie "kuriery" i inne długodystansowce nie cierpią specjalnie na obecność DPF-a. No ale skoro już ten problem jest, to moje rady są takie: Nie wszystkie osady w DPF-ie są w stanie się wypalić - np. popiół.
Wytargaj ten kawałek wydechu (robota nie jest skomplikowana - w zasadzie nawet przyjemna) i wykorzystując zwyczajny Karcher dokładnie przeczyść wkład w obie strony. Rury (dolotowa i wylotowa) są proste i lancą można dosyć skutecznie wypłukać osad z całego przekroju. Płuczemy tak długo, aż będzie lecieć czysta woda. Można zastosować jakąś chemię (jest tego trochę na rynku) ale na jednostkowy przypadek wystarczy płukanie ciśnieniowe. Po dokładnym wypłukaniu korzystając z pomocy latareczki zaglądamy w obie rury i oceniamy stan wkładu. Jeżeli na powierzchni przekroju (na widocznej siateczce) widać ubytki lub przetopienia, to dalsze użytkowanie tego DPF-a stoi pod znakiem zapytania. Jeżeli siatka jest cała, to montujemy całość spowrotem, a w podłączonym komputerze (najlepiej oryginalna Star Diagnosis) kasujemy wszystkie osady na zero.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 12 Cze 2013, 07:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem DPF sprinter318
FocusMED napisał:
raczej nie powinno być widać.
W Sprinterze 906 rury dolotowa i wylotowa są proste i coś tam trochę widać jak się latarką poświeci. Oprzeć się jednak należy na tym, że woda żwawo przelatuje. Jeżeli siatka nie jest uszkodzona, to możemy przypuszczać, że wkład też nie jest uszkodzony i silny strumień wypływającej wody świadczy o dobrze przeprowadzonym wyczyszczeniu. Przez filtr mocno "zabity" woda początkowo nie leci prawie wcale.
Na początku woda prawie stała lekko kanałów teraz jak leje z wiadra to leci bardzo mocno ale nic nie widać tzn wczoraj nie było nic widać jak był cały mokre zobaczenia nocce co sie stało czy cos widać ale ak jak mówię różnica jest kolosalna zobaczymy jak bedzie chodzić ,
Dzwonilem do jednej firmy ktora sprzedaje nowe DPF - y. Chcą 1400 zł za niego ale chyba to jakaś podróbka co ?
Witam kolego, mam do Ciebie pytanko, bo mam podobny problem z moja 518 a mianowicie jak byś mógł dać znać czy to czyszczenie coś pomogło i jak zachowuje się autko po założeniu . Z góry dziękuje za odpowiedź.
Czyszczenie pomogło auto śmiga super ,ale musiałem jeszcze wymienić czujnik temperatury spalania za 250 zł z allegro chyba juz był na wykonczeniu a taplukanka mu zaszkodziła ,check. Sie sam wyłączył zrobiłem juz 2000 km i auto ma moc i chodzi super .
Ile pali ci ten 518 ? Bo mi raz 13 a raz 16 litrów na trasie przy 110-120
Spalanie , wiadomo autko na blizniaku , jezdzi do 90 km/h (elektroniczne tacho ) z przyczepa , to pali tak do 15 czasami 14 zalezy tez od pogody i co sie wiezie . Ale teraz przez ten dpf to potrafi nawet do 17l dojsc , co mnie na cpn denerwuje troche .
Spalanie chyba się poprawi bo strasznie grzeje mi się tylne kola . Z przodu zimne jak cholera więc chyba to jest teraz przyczyna ze skończyło z 12,5 na 16'5. Co ?
Mam mały problem z swoim sprinterem 518 CDI 2007 rok , a mianowicie zdecydowałem sie na usunięcie filtra dpf na zasadzie wygrania go z sterownika ale pojawił sie problem , samochód po prostu więcej pali i to mysle ze duzo wiecej bo ok 3 litry a z wydechu dochodzi taki dzwiek jakby ten filtr którego nie ma był ciągle wypalany . Czy moze byc to wina zle wygranego dpf ?? z góry dziekuje za odpowiedź ,
Witam, moze komus sie przyda a moze nie . A wiec odpowiem co było u mnie przyczyną podwyższonego spalania, okazał sie to zawor egr który po prosyu przesatł funkcjować po wymianie wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.