Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Sprinter 313
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Paź 2013, 12:34
Temat postu:
Kontrolka EDC i ABS
Witam, mam Sprintera 313 2003r.
Wymieniłem przednie tarcze hamulcowe i oczyściłem z dużej rdzy koronki ABS'u, czoło czujnika ABS'u jest wytarte od rdzy z koronki, wygląda to tak jakby ktoś nawiercił małą dziurkę w środku czujnika. Problem teraz jest taki że zapala się kontrolka EDC po przejechaniu jakiś 400 metrów. Zaznaczam że problemów z silnikiem nie ma żadnych. Czy EDC i ABS są od siebie zależne? może zapalać się EDC jak z ABS'em będzie coś nie tak?
Nie są zalezne, kontrolka ABS, wymiana czujnika, albo niełączy instalacja lub zwarcie jest na instalacji. Kontrolka EDC, wymiana filtra paliwa lub nieszczelny przewód paliwa że zbiornika do pompy paliwowej.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 17 Lis 2013, 13:50
Temat postu:
Re: Kontrolka EDC i ABS
Mercel napisał:
kontrolka ABS, wymiana czujnika, albo niełączy instalacja lub zwarcie jest na instalacji. Kontrolka EDC, wymiana filtra paliwa lub nieszczelny przewód paliwa że zbiornika do pompy paliwowej.
No proszę - żaden komputer nie jest potrzebny! Wystarczy kolega Mercel który zdalnie potrafi dokładnie ustalić przyczynę uszkodzenia
Ja jednak proponowałbym zacząć od podłączenia do komputera, bo pełna lista kodów błędów dla silnika w tym modelu to KILKASET pozycji, i w zasadzie większość z nich może powodować zapalenie kontrolki. Jeżeli chodzi o powiązanie układów ABS i EDC to jest to bardziej prawdopodobne w przypadku gdy zamiast ABS mamy ASR lub ESP - ponieważ te układy bezpośrednio potrafią wpływać poprzez sieć CAN na pracę silnika.
Czujnik niekoniecznie musi być w tym przypadku powodem zapalania kontrolki. Blacha na szczycie czujnika pełni rolę osłonową i nie ma zasadniczego wpływu na powstawanie sygnału. W sprzyjających warunkach taki czujnik z niewielką dziurą będzie działał prawidłowo - problem pojawi się dopiero gdy do jego wnętrza dostanie się woda. Tak czy inaczej czujnik powinien jednak zostać wymieniony. Istotne jest przy wymianie dokładne oczyszczenie gniazda, gdyż czujnik ustawiamy "na styk" do tarczy liczącej i dopiero na skutek obrotów koła czujnik zostanie ustawiony w prawidłowej odległości. Jeżeli czujnik będzie ciężko wchodził w gniazdo, to nie ustawi się sam w odpowiedniej pozycji i po pewnym czasie ulegnie znowu przetarciu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.