Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): kRAKÓW Posiadane auto: Sprinter 309 CDI 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 12 Wrz 2013, 21:28
Temat postu:
Piszczące hamulce Sprinter 309 CDI 2007r- Pisk podczas jazdy
Witam
Koledzy proszę o pomoc.
Posiadam sprintera 309 cdi 2007r przebieg 110000km.
Trochę się rozpiszę, ale dokładnie chcę przedstawić mój problem.
Z powodu zużycia, dwa tygodnie temu wymieniłem z przodu tarcze i klocki hamulcowe (firmy TRW). Podczas wymiany klocków zauważyłem iż tulejki dolne, przez które wkłada się śrubę mocującą zacisk są zapieczone, więc zdemontowałem oba zaciski aby można było w imadle zdemontować owe tulejki. Gumowe przewody hamulcowe zacisnąłem specjalnymi kleszczami zaraz nad zaciskiem, więc nie ma możliwości abym zapowietrzył pompę ABS. Po montażu zacisków musiałem odpowietrzyć hamulce przednie metodą tradycyjną (tata naciskał na pedał hamulca a ja popuszczałem odpowietrznik).
Tu przechodzę do problemu. Po przejechaniu około 30km z hamulcy (szczególnie przednich) wydobywa sie spory pisk (taki pisk jak czasem są słabej jakości klocki i piszczą podczas hamowania), ale piszczy tylko wtedy gdy nie naciskam na hamulec, jak tylko (nawet delikatnie) nacisnę na hamulec to pisk ustaję!? Pojeździłem tak ok 5tys km i problem jest cały czas (jak wyjadę rano i auto jest zimne to nic nie piszczy, po przejechaniu kilku km piszczy cały czas). Na początku pomyślałem że może jakieś felerne klocki i wczoraj kupiłem klocki Boscha, założyłem i dziś byłem w trasie i problem jest identyczny!
Mam też wrażenie że koła nie hamują z identyczną siła, dość mocno nagrzewa się przednie koło od strony kierowcy i tylne od str pasażera (po przekątnej- dziwne?)
Jeszcze dodam, że tłoczki w zaciskach pracują dość lekko- bez oporów, zacisk i jarzma wyczyściłem dość dokładnie, sprężyny (blaszki) której montuje się razem z klockami założyłem prawidłowo. Ogólnie sam montaż przeprowadziłem na 100% prawidłowo (sprawdzałem 2 razy), ale jednak w czymś jest problem, tak to wygląda jakby bardzo delikatnie klocki były dociskane do tarcz. Przed wymianą tarcz i klocków nic w aucie nie piszczało.
Czy ktoś miał podobny przypadek, może ktoś ma jakieś sugestie?
Proszę o pomoc, bo ten pisk mnie dobija!
Piszczące hamulce Sprinter 309 CDI 2007r- Pisk podczas jazdy
witam cię kolego, zadam ci pytanie jakiej firmy tarcze bo ja myślę że kupiłeś tansze i podróbke . W moim przypadku też piszczał i na dodatek klocek tarcze zjadł, niewiem jak u ciebie.
Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): kRAKÓW Posiadane auto: Sprinter 309 CDI 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Lis 2013, 19:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Piszczące hamulce Sprinter 309 CDI 2007r- Pisk podczas jazdy
Dziękuję kolego za sugestie, jednak co do jakości zastosowanych części byłem pewien (tarcze i klocki oryginał TRW), natomiast problem okazał się zupełnie inny. Opowiem z ciekawości, a może też komuś się przyda taka informacja.
Tak jak pisałem w pierwszym poście pisk pojawił sie zaraz po wymianie tarcz i klocków z przodu. Jak się okazało, to nie piszczały przednie hamulce lecz tylnie (pisk był na tyle głośny że ciężko było rozpoznać że to tył, tym bardziej że dzień wcześniej wymieniałem wspomniane klocki i tarcze z przodu, stad moje przekonanie że awaria jest z przodu). Rozebrałem tylne koło od strony pasażera, zdjąłem zacisk i okazało się że klocki hamulcowe są tak zapieczone w jarzmie (klocki Bosch 50% zużycia okładzin, wymieniane ok 2 lata temu) że tylko da się je usunąć poprzez użycie dużego młotka! Klocki były dociskane z dużą siłą, ale już się nie cofały i stąd był ten cholerny pisk.
Wyciągnąłem te klocki (były dość skorodowane) wyczyściłem, oczyściłem też jarzmo, posmarowałem prowadnice smarem miedziowym i zamontowałem, działa teraz elegancko i cichutko.
W sumie to dość prosta usterka, lecz ciężko było mi ją zlokalizować.
Na koniec jeszcze dodam że jakość obecnie stosowanych części i podzespołów stosowanych w Mercedesie jest fatalna. Mam też auto osobowe z grupy VW , nie mówię że jest idealne, jak każde auto ma swoje wady i zalety, ma przejechane 40tys km i jak przeglądałem hamulce podczas wymiany kół na zimowe to zauważyłem że klocki jak i tarcze są w stanie idealnym, natomiast w opisywanym Sprinterze 30tys km i klocki tak zardzewiałe że się zapiekły i unieruchomiły na amen.
Także problem rozwiązany, dzięki za sugestie i pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.