Twarde węże ubytek płynu kontrolka poziomu Sprinter 2.2CDI
Witam
Niedawno stałem się posiadaczem sprintera 313 2.2CDI 2004r i na samym początku mam problem zagadkę.
Objawy twarde węże układu chłodzenia, przy ciągłej jeździe na autostradzie 90-100km/h po pewnym czasie zapala się czerwona kontrolka poziomu płynu i świeci, jak wjadę w miasto po jakimś czasie gaśnie i czasami tylko się zapala, było kilka wycieków ale są wyeliminowane (podejrzewam że puszczały najsłabsze miejsca bo za duże ciśnienie jest).
Węże bardzo szybko robią się twarde zanim osiągnie temperaturę
Jak już jest nagrzany Po odkręceniu korka wywala płyn
Płyn jest klarowny Nie widać bąbelków w płynie ani oleju, ani wody w oleju,
Temperatura w normie dochodzi do ok. 85-87 i tak się utrzymuje,
Ogrzewanie działa, czasami na postoju przestaje działać (ale prawdopodobnie ten typ tak ma)
(korek wymieniony nowy oryginalny w mercedesie)
Co o tym myślicie jaka przyczynę podejrzewacie a jaką na pewno można odrzucić ?
Termostat, (osiąga temperaturę i trzyma prawie 90)
Pompa wody (ogrzewanie jest)
pęknięta głowica, uszczelka pod głowica ( brak innych typowych objawów objawów)
dalej nieszczelny układ ?
ciężko mi coś więcej powiedzieć bo autem przejechałem dopiero ok. 400km czy ktoś miał podobny problem i co pomogło ?
Twarde węże ubytek płynu kontrolka poziomu Sprinter 2.2CDI
witam, sprawdź na zimnym silniku lub trochę ciepłym odkręcisz korek i jeżeli płyn wywala to na sto procent głowica do planowania i wymiana uszczelki, nie koniecznie musi być olej w płynie wystarczy jak ciśnienie daje z tłoka, jak będziesz głowice robić to koniecznie planowanie.
Ostatnio zmieniony przez archive_49 dnia Wto 14 Sty 2014, 19:54, w całości zmieniany 1 raz
Przy odkręconym korku na zapalonym silniku z płynem nic się nie dzieje,
Tylko przy odkręcaniu jak chwile silnik chodzi zrobi się ciśnienie i wtedy jak za szybko odkręcam to wywala płyn, ale jak robię to baaaardzo powoli to tylko syczy i słychać bulgotanie ale jak już odkręce jest spokój na zimnym i ciepłym
witaj kolego powiedz mi co robiłeś skąd ta pewność że głowica cała, a tak przy otwartym korku dodałeś gazu powinien płyn do dołu iść po opuszczeniu na swoje miejsce, jeśli płyn go góry idzie przy dodaniu gazu, to prawdopodobnie głowica do sprawdzenia, być może uszczelka do wymiany lub pęknięta głowica. Chyba że masz chłodnice zawaloną poprzedni właściciel mógł proszku dosypać, żeby nie uciekało płynu bo inaczej by nie sprzedał, tak tanie auta nie sprzedaje bez powodu.
Scalono. Pkt 20RF
Keram
Ostatnio zmieniony przez archive_49 dnia Wto 14 Sty 2014, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Dzisiaj wróciłem z trasy z holandii ok 2500km,
Temperatura podczas jazdy ok 87-90 stopni, nagrzewa się dosyć szybko,
kontrolka od poziomu wody prawie cały czas swieci podczas jazdy ok 90km/h jak wjadę do mista kontrolka po jakims czasie gasnie, węże są bardzo twarde, sprawdzałem w takim samym aucie po trasie są dużo miększe i korek prawie normalnie mozna odkrecic u mnie jak bardzo powoli odkręcę korek kontrolka gasnie, jest bardzo duże cisnienie.
Sprawdziłem zachowanie płynu po dodaniu gazu poziom delikatnie się obniża po spuszczeniu gazu wraca do normalnego poziomu.
Twarde węże ubytek płynu kontrolka poziomu Sprinter 2.2CDI
witam. z opisu postu wynika, pompa wody zbyt słaba, termostat jest wadliwy, przy wymianie płynu zawsze należy wymienić termostat lub nie ma konkretnego obiegu. warto sprawdzić te cienkie przewody, a jeśli od niedawna masz sprintera możliwe że chłodnica jest w połowie zatkana co jednoczesnie robi się ciśnienie na górnym przewodzie chłodnicy. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez archive_49 dnia Pon 11 Lis 2013, 17:25, w całości zmieniany 1 raz
Twarde węże ubytek płynu kontrolka poziomu Sprinter 2.2CDI
witam, jak widać FokusMED łamiesz regulamin. a co to jest górny przewód chłodnicy, to ja pytam ile jest przewodów chłodnicy i jasno jest napisane górnym przewodzie chłodnicy i chyba czytać nie potrafisz czy co. A tak na marginesie, co ciebie interesuje najbardziej, jeśli masz problemy z autem to napisz o tym, czasem można się pomylić, nikt idealny nie jest, czasem wystarczy upomnieć ale nie komentować tego. Jeśli się mylę nie ktoś mnie poprawi.
Ostatnio zmieniony przez archive_49 dnia Pon 11 Lis 2013, 17:43, w całości zmieniany 1 raz
Panowie....
Mam Was na oku ,a zwłaszcza kolegę FocusMed.Jeżeli będzie nadal taka komunikacja między Wami,pójdziesz na urlop. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
termostat sprawdzony i jest ok, pompa wody też
pozostaje chłodnica dodam że auto miało delikatną stłuczkę (do wymiany zderzak przedni, grill, maska i chłodnica delikatnie też mogła dostać)
Jak sprawdzić chłodnicę czy nie jest zatkana ? na szczelność jest sprawdzona.
i jeszcze pytanie czy jeżeli byłaby to uszczelka lub głowica to czy zrobiłbym 3tys km ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.