Czy ktoś z kolegów regenerował siłowniki dachu i klapy bagażnika (hydraulicznie a nie gazowe)?
Przeglądając inne fora znalazłem informację, że typową usterką siłowników są wycieki, które można usunąć wymieniając uszczelnienia.
W sieci można kupić zestawy naprawcze i naprawić samemu 3 siłowniki dachu lub zlecić naprawę wyspecjalizowanym firmom.
Siłowniki pokrywy bagażnika nie dają się tak łatwo regenerować i trzeba zlecić to firmie.
Czy ktoś z kolegów zna firmy, najlepiej w Polsce, zajmujące się taką regeneracją?
Nie zauważyłem wycieków, ale to chyba tylko kwestia czasu kiedy gumowe uszczelki zaczną puszczać? Czy to dobry pomysł, żeby profilaktycznie zregenerować siłowniki?
profilaktycznie - nie, jak padną to myśleć nad wymianą (dość tanie bo małe) bądź regeneracją...
Mi padł siłownik w masce i w tym SLK i w poprzednim, różnica tylko taka, że nie wysuwa się z automatu i trzeba wcisnąć, "press" -jednakże póki coś działa nie ma problemu kombinować.
Wydaję mi się, że mamy pod maską gazówki szkoda się w to bawić ceny kosmos koło 200 zł to było odnośnie wymian jak coś padnie, oczywiście nie można go porównywać do hydraulików, ale tak czy siak, póki coś działa dobrze nie działa dalej
Oczywiście masz rację
Nawet nie pomyślałem o regeneracji siłowników gazowych.
Chodzi mi o regenerację siłowników hydraulicznych czyli tego w dachy, który obsługuje zaczepy/zamki dachu, 2 które unoszą dach i 2 które odchylają klapę bagażnika do tyłu.
Te nie są tanie i chyba nie ma zamienników.
Jest sens robić regenerację siłowników hydraulicznych? To tak jak malowanie zdrowej i ładnej karoserii albo lepiej - remont kapitalny silnika, który nie ma wycieków, pracuje równo i prawidłowo. _________________ przed siebie z głową do góry..., najlepiej ponad wszystkie chmury
Pytam dlatego, że wyciek z siłownika nad głową niszczy podsufitkę.
Więc w razie awarii, która chyba wcześniej czy później nastąpi bo uszczelki w siłowniku są coraz starsze, mamy dodatkowy problem.
Ale to takie luźne rozmyślania, dopóki nie ma awarii raczej nie będę nic ruszał.
Temat powstał głównie po to, aby zdobyć informację czy ktoś robił regenerację, gdzie i za ile itd.
Cześć,
Kilka dni temu z mojej zabaweczki zaczął kapać olej, z prawej strony tylnego zderzaka. Dach pracował bez zarzutu ale stwierdziłem znaczny ubytek oleju w pompie hydraulicznej (poniżej min.) Wyciek był z siłownika (A 170 800 02 72) właśnie pod nią.
Nowy w serwisie ok.1600 PLZ. Ale gość sam mówi , że jak zmienię tylko jeden na nówkę to za 3 miesiące nie wytrzymają ciśnienia następne.
Kupuję stary na niemieckim e-Bayu, wydatek rzędu 40 Euro.
Ale z ciekawości rozebrałem go. Rozwierciłem 15 punktów zaciskowych, niestety zbyt głęboko. Nie dość , że przewierciłem na wylot rowki w pierścieniach (nr.2,3,5) to nawet zapunktowałem tłoczysko. Nr.1 to tłok z poliuretanowym uszczelnieniem. Nr. 4- miękkie złożone gumowe uszczelnienie o przekroju prostokąta, nie jest to zwykły O-ring! To ono było sprawcą przecieku. W mosiężnym pierścieniu nr.5 znajduje się poliuretanowa wkładka.
Jeśli ktoś dostanie REPAIR KIT to ostrożnie z wiertarką, a i ponowne (DIY) zaciśnięcie tulei będzie arcytrudne.
Więc pozostaje chyba tylko zakupić używkę.
Ostatnio zmieniony przez heyday1 dnia Pon 30 Cze 2014, 20:53, w całości zmieniany 2 razy
Jak wstawić fotkę.
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=50043 _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Sprzedawca opisuje je jako: "Ist im funktionsfähigen und gebrauchten Zustand". Gdyby na mój nieszczelny siłownik spojrzeć kiedy leży na podłodze też mógłbym powiedzieć, że nic mu nie dolega. Zdjęcia to też żadna gwarancja. Pozostaje kwestia zaufania sprzedawcy. Ale nie kliknąłem jeszcze "sofort -kaufen". Namierzyłem świeżego rozbitka w Polsce, a skoro tam będę wkrótce to sam ocenię. Nie spieszę się , bo tu gdzie teraz mieszkam jazda z otwartym hard topem w lecie to hard core . Ale zimą to jest fun! _________________ Jak nie spróbujesz, nie posmakujesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.