Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
Witam.
Od ponad roku przepycham samochód od mechanika do elektronika.
Posiadam Mercedesa Sprintera W906 z 2006/2007 roku z silnikiem 2.2 CDi o mocy 150 KM. Samochód kupiłem z zatartym silnikiem. Wszystkie uszkodzone elementy wymieniłem, silnik naprawiłem. Od strony mechanicznej jest jak nabardziej ok, od elektrycznej w 99 procentach równiez, oprocz problemu: Samochód normalnie jedzie, czuć moc, sprężarki (w moim egzemplażu są dwie turbiny), pracują jak należy, jednak po kilkukrotnym zdjęciu nogi z gazu, np. gdy samochód zjeżdza z górki lub dojeżdza do świateł, włącza się błąd i samochód traci moc. Po wyłączeniu auta i ponownym zapaleniu bład kasuje się, i samochód ciągnie dalej aż do kolejnego "zdjęcia" nogi z gazu.
Zawór egr był regenerowany. Ze strony elektrycznej mam jedynie komunikat: zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym. Elektronik u którego stał samochód sprawdził całą elektronike, "wyprogramował" nawet egr, co jednak nie dało rezultatów.Filtr fap/dpf był czyszczony, w ostatniej fazie nawet odpinany.
Nie mam już pomysłów, nie wiem co zrobić.
Od roku samochód stoi.
Znajomy elektromechanik ma identyczny problem: samochód po zatarciu silnika, po naprawie ma identyczny problem jak mój sprinter.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
witaj kolego, moje pytanie czy kolektory ssące są szczelne , sprawdź czy lewe powietrze nie dostaje oraz czujniki w kolektorze ssącym. Byłeś na kompie mogłeś również zobaczyć paramenty pracy silnika i czujników, wyskakujące tylko błędy mało powiedziane i należy dobrze obejrzeć paramenty pracy silnika. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
W takim razie przeczyścić DPF lub wymiany, czyli wypalanie cząstek stały, w kolektorze wydechowym, i jedyna rzecz to możesz na niskim biegu mocniej przyspieszać ( czyli mając bieg 2 i osiągamy obroty do 3.5 tys i na 3 robimy tak samo) to powinno pomóc a jeśli nie, to trzeba komputerowo wypalać cząstek stały. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
Filtr cząstek stałych czysty- czyszczony chemicznie, wypalany, nie ma różnicy ciśnień. Samochód normalnie jeździ, silnik kręci na kazdym biegu w pełnej skali. Wszystko jest ok, dopóki kilkukrotnie nie zdejme nogi z gazu (jeżeli wysprzęgle silnik, i kręci się na wolnych obrotach jest ok), jeżeli natomiast puszcze go na biegu - po którymś razie łapie błąd.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
Sprawdź czujnik na pedale sprzęgła, wychodzi na to jakbyś na sprzęgle jechał mimo że puściłeś sprzęgło, wtedy wchodzi w tryb awaryjny. Dlatego czasami mocy nie ma, że raz jest a raz niema i niekiedy na kompie nic nie wykaże, więc zalecam wymiany lub spróbować naprawić ten czujnik o ile da się, po tym naprawie problem zniknie
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
Ma wspólnego, jest tam czujnik i spróbuj wcisnąć sprzęgło i dodaj gazu a obroty osiągniesz 3 lub 3.5 tys, a jak puścisz sprzęgło to obroty dojdą do 5 tys, o ile się nie zacina ten czujnik, więc najpierw sprawdź a się przekonasz sam.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu
Zapomniał bym: samochód ma jeszcze problemy z zapalaniem, a mianowicie raz kręce nim przez 3 minuty żeby zapalił, a raz pali "od strzała". Nie ma różnicy, czy jest ciepły, czy zimny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.