koledzy , mam problem z nie gasnącą kontrolką check engine. Sprinter pali normalnie jedzie normalnie spalanie normalne , nie dymi , nie kopci ale denerwuje co robić .Czy można samemu skasować manualnie jak inspekcję olejową. sprinter 313 2009r
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 17 Gru 2012, 19:57
Temat postu:
Re: check engine
MOUmerc napisał:
Czy można samemu skasować manualnie
Kup sobie na Allegro interfejs diagnostyczny - np. ELM 327. Nie jest to drogie, a można zdiagnozować sobie błędy silnika (w Sprinterze 906 też) i skasować kontrolkę "check engine")
Błąd skasowany sonda lambda zatankowałem paliwo przy intermarche w Brzegu Dolnym unikać bo ponoć tam często się to zdarza.
Pozdrawiam i wesołych świąt.
przedwczesna radość niestety po przejechaniu 10km dziś rano lampka zapaliła się ponownie.Teraz dokładnie opiszę błąd , podpowiedzcie koledzy czy już szukać nowej sondy: P2243 napięcie referencyjne sondy lambda , rząd pierwszy ,czujnik pierwszy "przerwa".
Możesz powiedzieć dokładniej jak skończył się Twój problem? Ja mam podobnie w 316CDI z 2009 roku. Zapala mi się check engine. Zwykle miga, czasami palił się na stałe. Po podłączeniu do kompa pojawia się komunikat o czujniku spalania stukowego. Miał ktoś może podobny problem? Z góry dziękuję za podpowiedź. Auto kupiłem niedawno i usunąłem trochę usterek, ale ta jakoś nie daje się usunąć.
Jaki komputerek był podłączony do sprawdzenia? Bo czujnik spalania stukowego to raczej rzadka usterka. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Podłączany był do komputera Mercedesa. Teraz się zmienił błąd: "wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej". Może ktoś się z tym spotkał. Auto nie ma mocy, boi się górek, jeździ się fatalnie.
Z taką częstotliwością odpowiedzi to lepiej jedź do jakiegoś dobrego specjalisty od mercedesa, jak nie chcesz po kolei wymieniać wszystkich części odpowiedzialnych za ciśnienie doładowania. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Może możesz kogoś polecić w okolicach stolicy? Główny problem polega na tym, że nie za bardzo mogę wyłączyć to auto z eksploatacji. Liczyłem na to że ktoś może bardziej nakieruje mnie, gdzie może leżeć przyczyna tej dolegliwości.
witaj kolego, jak możesz liczyć skoro opisujesz takie rzeczy:
Cytat:
że nie za bardzo mogę wyłączyć to auto z eksploatacji
z twojego opisu mogę tylko tak rozumieć; Masz problem z wyrejestrowaniem auta, więc podpowiadam, auto na złom gdzie wydadzą oświadczenie i do komunikacji wydziału o wyrejestrowanie auta, po tym masz już wyłączone auto z eksploatacji.
W temacie niżej;
Ale, najpierw piszesz że auto jeździ normalnie, a teraz że boi się górek, to w końcu jak jest??. Nie piszesz co robiłeś a czego nie zrobiłeś.
Auta w tych rocznika jest wiele rzeczy, które są odpowiedzialne za działanie ciśnienia doładowania. I chcąc ominąć nie potrzebny wydatków oraz mieć trafną diagnozę, musisz podłączyć pod komputer i sprawdzić jakie błędy oraz paramenty silnika, w innym przypadku to szukanie igły w stogu siana.
Pozdrawiam.
Tak jak wspomniałem wcześniej, info jakie podaje komputer jest: "wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej". Problem w zasadzie mam od momentu kiedy kupiłem auto czyli od kwietnia 2013, z tą różnicą że był sporadyczny i wcześniej pojawiały się inne błędy. Wymieniony był intercooler w maju, potem uszczelniany kolektor ssący - czerwiec, potem wymianiene wszystkie wtryskiwacze na nowe bo 2 z nich miały odchyłki poza parametrami - lipiec, ostatnio uszczelniany wydechowy, uszczelka turbiny, czujnik spalania stukowego, podstawa filtra paliwa - był wyciek płynu chłodzącego - w listopadzie. Rano po odpaleniu kontrolka pali się na stałe. Po jakimś czesie, zeykle po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczyna migać. Od tego momentu czuć, że ma mniej mocy. Miganie zaczyna się zwykle na 6 biegu ale zdarza się również na 4 i 5. Nie wiem co jeszcze mógłbym podpowiedzieć.
Z hamulcami jest wszystko ok. Były wymieniane klocki. Nie pamiętam tylko czy przednie czy tylne. Hamuje identycznie bez zastrzeżeń. Będę musiał posprawdzać te zawory. Dużo ich jest? Gdzie ich ewentualnie szukać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.