Witam wszystkich już jako zarejestrowany. Wcześniej przeglądałem często forum z czystej ciekawości, żeby się czegoś dowiedzieć i nauczyć, ale do rzeczy...
Problem niby wskazujący na termostat, objawy się zgadzają, ale...
... moja A nagrzewa się w miarę szybko (po 10-20min) do temp. mniej więcej 74-78'C, z włączoną klimą i ujemną temp. na zewnątrz. Do 80'C czyli normalnej temp. pracy praktycznie nie dochodzi, a jeżeli już to tylko na chwilę, aby za moment spaść do 73-74'C. Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw. W momencie włączenia się recyrkulacji, a to jest słyszalne i przypada gdzieś na temp. 74'C, silnik zaczyna dość nierównomiernie pracować na biegu jałowym. Zapach spalin jest przy tym okropny i nie do wytrzymania, czyli ewidentnie spalanie zachodzi nieprawidłowo. W innych temperaturach, np. podczas nagrzewania silnika, wszystko jest ok, silnik na jałowym pracuje poprawnie.
Teoria moja jest taka, że termostat mam częściowo otwarty i silnik nie może się dogrzać do swojej normalnej temp. 80'C. Do tego zbiega się to z temp. włączenia układu recyrkulacji i silnik zaczyna tańcować bo komputer nie jest zdecydowany, który program mu podać... Zauważyłem, że im bardziej wskazówka zbliża się do 80'C tym równiej pracuje silnik. Jeśli jednak znajduje się pomiędzy 70-80'C i chodzi recyrkulacja spalin to zaczyna się cyrk.
Jako uzupełnienie podam, że problem pojawił się 2-3 tygodnie temu. Byłem z tym w ASO. Podłączyli do Star Diagnosis. Wynik - zbyt duża masa powietrza w układzie recyrkulacji spalin. Podaję linka do wartości i wykresów:
http://img196.imageshack.us/gal.php?g=w1691.jpg
Powiem jeszcze, że w lutym b.r. zmuszony byłem wymienić zawór EGR w układzie recyrkulacji - miał taki nagar, że w końcu odmówił posłuszeństwa. Po wymianie auto jeździło jak nowo narodzone i generalnie nadal jego osiągi są bardzo dobre.
Macie jakieś pomysły i sugestie, co sprawdzić i czemu się przyjrzeć ? Sam raczej nie będę nic grzebał - brak warunków i sprzętu, a wiadomo, że dojście do czegokolwiek w komorze silnika w tym modelu to zgroza.
Z góry dziękuję wszystkim za zainteresowanie chyba trochę nietypowym problemem.
Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: E320 CDI 4Matic
Piwa: 2/4
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 22:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
Zaczął bym od wymiany termostatu. Nie dogrzewanie silnika to zdecydowanie objaw wadliwego działania termostatu. Kiedyś też mi się nie dogrzewał tak jak u Ciebie ok. 70 st.C. Wymieniłem i jest ok. Ale przy okazji nic nie wariowało innego.
Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: B Klasa 180 CDI 07
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 22:21
Temat postu:
Termostat czy cos innego ?
Witam mam mercedesa b klasę i od kilku dni pojawił się identyczny problem jak jest opisany wyżej. Samochód nie nagrzewa się do normalnej temperatury a po ok 20 minutach jazdy jak się zatrzymam i wrzucę P zaczynają skakać obroty i silnik nie równo chodzi. Zjeździłem mechaników i wszyscy rozkładają ręce. Na pewno termostat jest uszkodzony za szybko puszcza płyn ale to prawdopodobnie nie jest przyczyna nierównych obrotów - tak się dziś dowiedziałem. Proszę bardzo o odpowiedz jak Pan sobie poradził z problemem.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
Nie miałem problemów z nierównymi obrotami, a jedynie z nieprawidłowo działającym termostatem i nierówną pracą silnika. Problem rozwiązałem wymianą termostatu. Okazało się, że termostat pozostawał otwarty, ale w bardzo niewielkim stopniu. Przymykał, odmykał, przymykał, odmykał, a wypadało to z taką częstotliwością że w stosunkowo krótkim czasie zmieniało to kilkukrotnie temperaturę na czujnikach. Komputer wariował a wraz z nim silnik, który co chwilę dostawał z komputera inne parametry pracy i po prostu nie ogarniał co się dzieje. Tak wytłumaczył mi to diagnosta. Chyba miał rację, bo po wymianie termostatu problem ustąpił.
Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: B Klasa 180 CDI 07
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 23:09
Temat postu:
Termostat czy cos innego ?
Dziękuję za odpowiedź. Od wymiany termostatu zacznę obie rzeczy zauważyłem jednego dnia więc przypuszczam, że mogą być powiązane. Nierówne obroty występują tylko przy temperaturze 70-80.
Nierówne obroty występują tylko przy temperaturze 70-80.
W moim przypadku nierówne obroty silnika również występowały w okolicach 75'C. Kiedy silnik osiągnął robocze 80'C był spokój. Pamiętaj jednak, że niekoniecznie u Ciebie może być to samo. Możesz wymieniać termostat, ale mimo wszystko poszukałbym dobrego diagnosty.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
Witam. termostat w 169 a 180cdi .gdzie go szukać .silnik wyciągamy czy nie.Mechanik chce wyrwać mu serce żeby termostat wymienić a ja na to że silnika wyciągać nie wolno.Więc auto stoi on inaczej nie umie , ja miałem różne auta ale żeby silnik do termostatu to nie miałem. On chyba coś kręci. Pytam ile wymiana termostatu będzie kosztować u niego cytuje. zależy od komplikacji ale tanie to ci nie będzie silnik wyciągać to ze 3 dni roboty przy tym aucie a za godz 40 muszę to będzie razem 35 godz po 40 jak nic się nie wydarzy, znaczy te komplikacje miał na myśli. To policzyłem 1400 plus jakieś płyny pewnie a komplikacje może drugie tyle.Musze z waszą pomocą sam to chyba wymienić klucze jakieś mam w garażu kanał też wiec proszę o pomoc za co z góry dziękuje i pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
jacek7105 napisał:
Witam. termostat w 169 a 180cdi .gdzie go szukać .silnik wyciągamy czy nie.Mechanik chce wyrwać mu serce żeby termostat wymienić a ja na to że silnika wyciągać nie wolno.Więc auto stoi on inaczej nie umie , ja miałem różne auta ale żeby silnik do termostatu to nie miałem. On chyba coś kręci. Pytam ile wymiana termostatu będzie kosztować u niego cytuje. zależy od komplikacji ale tanie to ci nie będzie silnik wyciągać to ze 3 dni roboty przy tym aucie a za godz 40 muszę to będzie razem 35 godz po 40 jak nic się nie wydarzy, znaczy te komplikacje miał na myśli. To policzyłem 1400 plus jakieś płyny pewnie a komplikacje może drugie tyle.Musze z waszą pomocą sam to chyba wymienić klucze jakieś mam w garażu kanał też wiec proszę o pomoc za co z góry dziękuje i pozdrawiam.
Kretyn jakiś... Mój stary mechanik, który zajmuje się naprawą tylko Mercedesów ma soft z manualem, który pokazuje mu po kolei na schematach co ma demontować i ile czasu mu to zajmie. Mimo, że jest naprawdę dobry to zawsze z niego korzysta. Widziałem już wielu "fachowców" co na widok W168, W169 czy W245 za każdym razem wybałuszali oczy z komentarzem "Paaaanie, ale to się nie da... tu przeca trzeba cały silnik ze skrzynią wyciągać..." Odpuść sobie tego mechanika.
Edit:
Jeszcze jedno, jak znasz trochę rosyjski albo masz jakiś translator to ta strona jest nieoceniona jeśli chodzi o szukanie umiejscowienia różnych części
http://mb.ilcats.ru/
Możesz szukać po VIN ssojego auta, ale jak auto jest nietypowe, robione pod zamówienie pod klienta (moje np. takie było) to nie zawsze części się zgadzają. Niemniej schematy przydają się bardzo.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/36/25/54/3536255499
Widzisz to czarne ustrojstwo po prawej stronie?
To właśnie w tym miejscu jest termostat.
Namierz go u siebie i wtedy sam ocenisz czy trzeba opuszczać silnik. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 09:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
Wiem że temat jest już dość stary ale nie chcę zakładać nowych wątków a nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie problemy
Mianowicie na 100% mam niestety do wymiany termostat - silnik to 1,7 CDI ( 2001rok long wersja avangarde) - dodatkowo jet też podgrzewany zbiornik płynu do spryskiwaczy - więc są zasłaniające obraz dodatkowe przewody - czy ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem jak wymienić ten termostat - czy trzeba opuścić silnik ( i ile ) - czy tez jakoś da się tam wsadzić ręce i narzędzia - - u nas na dworze dziś około minus 10 więc w nieogrzewanym garażu za bardzo nie ma czasu na myślenie i kombinowanie _________________ Leszek
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Czw 23 Sty 2014, 10:39
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
OK dzięki - widziałem na forum wpis ale dotyczył modelu W169 a nie W 168 więc wolałem zapytać -
bo to przecież dwa zupełnie inne samochody _________________ Leszek
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 13:50
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat czy cos innego?
Wymieniłem!!!! - hura
Da się i to dość łatwo ( no chyba że w mrozie jak wczoraj i nieogrzewanym garażu) ale dla potomnych parę uwag
W moim aucie dodatkowo jest podgrzewany zbiornik płynu od spryskiwaczy więc żeby dostać się do termostatu
1.Zdejmujemy węże z tego zbiornika - odłączamy pompkę spryskiwaczy - wyciągamy cały zbiornik z samochodu - będzie wygodniej
2. odłączamy węże od nagrzewnicy ( grzanie kabiny ) powyżej termostatu - bo te trójniki do grzania zbiornika od spryskiwaczy nie pozwalają dobrać się na spokojnie do termostatu.
3. Teraz odginamy sobie spokojnie przewody i odpinamy je od termostatu
4. Dla wygody warto odczepić rurę doprowadzającą powietrze przy EGR i ją po prostu odgiąć gdzieś niżej zaczepić o wiatrak chłodnicy- wtedy łatwiej operować przy termostacie
5. po ściągnięciu węży spokojnie można odkręcić termostat - tylnej prawej śruby nie da się odkręcić nasadką z grzechotką - bez ściągnięcia węża - ogólnie dobrze jest zaopatrzyć się w nasadki TORX i mała grzechotkę -bo łatwiej się to robi
I co najważniejsze dobrze jest mieć odpowiednie szczypce do opasek samozaciskowych sprężystych które są wszędzie użyte fabrycznie - bo miejsca mało a zwykłe kombinerki raczej się nie sprawdzą i składając z powrotem opaski na termostacie zamieniłem na skręcane ( mała grzechotka i nasadka - i dało się założyć ) - Ale każdy ma inną sprawność manualną i innej wielkości dłonie więc nie bierzcie tego do serca
Płynów nie zrzucałem dołem tylko odessałem starą pompką paliwową chyba od zaporożca i cienkich rurek z zbiornika wyrównawczego a później z rurek odłączonych - trochę pomimo tego pociekło ale raczej znikoma ilość - natomiast przy takim podejściu nie potrzebujecie do tej operacji kanału ani podnośnika kolumnowego _________________ Leszek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.