Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa C ) W202 C280 Limp mode



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kucykall

Czytelnik



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bełchatów
Posiadane auto: w202 c280 elegance
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Mar 2014, 14:11
Temat postu:

W202 C280 Limp mode


Witam was . Mam z moją nową gwiazdą C280 z 94 w automacie nie lada zagwózdkę. Mianowicie przepustnica jest w limp modei świeci kontrolka ASR. Wiązka przepustnicy zregenerowana, wiązka silnika zregenerowana.
Hfmscan wywala :
022, Post, ACTUAL
CC/EA signals emergency running mode.

Unmetered air, throttle valve jamming.
Cruise control or electronic throttle to emergency running.
_____________________________________________________________
098, Post, ACTUAL
Fault in CAN communication from ASR control module.

Verify module, and replace if necessary.
Internal Resistance : 115-125 Ohm.
Z modułem e-gas nie mogę się połączyć (chyba że należy to zrobić na odpalonym silniku?)
Czy spotkał się ktoś z takim tematem i jest w stanie mi pomóc w diagnozie przyczyny limp mode?
Powrót do góry
gadu-gadu
kucykall

Czytelnik



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bełchatów
Posiadane auto: w202 c280 elegance
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Mar 2014, 09:11
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W202 C280 Limp mode


Postanowiłem popełnić ten opis dla ludzi którzy mają tak jak ja po omacku szukać przyczyny świecącej się kontrolki ASR z powodu awaryjnego trybu pracy przepustnicy elektronicznej VDO.
Po pierwsze należy sprawdzić stan wiązki silnika oraz przepustnicy i w razie potrzeby wymienić je na nowe.
Następnie przystępujemy do sprawdzenia przejść między wtyczką sterownika e-gas(ma on 2 wtyczki na interesuje ta w której osadzone jest 11 pinów ) a drugą stroną te wiązki czyli wtyczką przy przepustnicy.
Przejście powinno być:
Wtyczka E-gas Wtyczka przepustnicy
8 1
9 2
10 3
12 14
16 10
19 12
22 11
35 8
38 6
40 13
41 4
Jeżeli wszystkie są ok to jedziemy dalej , jeżeli nie to do wymiany również ta wiązka.
Kolejny etap to sprawdzenie rezystancji między poszczególnymi pinami gniazda przepustnicy co pozwoli nam stwierdzić w jakim stanie jest przepustnica ewentualnie wykryć co w niej jest uszkodzone . Ja opiszę to na podstawie pinów gniazda przepustnicy , ale patrząc na powyższą rozpiską to można to sprawdzić na wtyczce przy komputerze e-gas nie wyciągając przepustnicy.
k1 sprzęgło elektromagnetyczne piny [12 - 13] ok 4.5 Ohm (brak przejścia oznacza spaloną cewkę)
Silnik M1 piny [4 - 11] ok 3,1 Ohm (brak przejścia problem z silnikiem)
R1 + R2 potencjometry piny [3 - 14] ok 1 kOhm
Przełącznik krańcowy zamkniętej przepustnicy S2 piny[6 - 10]ok 346 Ohm(po otwarciu brak przejścia)
Przełącznik krańcowy otwartej przepustnicy S1 piny [8 - 10] ok 348 Ohm(po zamknięciu brak przejścia)
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny[1 - 14]ok 1.420 kOhm przepustnica zamknięta
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 1.140k kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 550 Ohm przepustnica całkowicie otwarta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14] ok 610 Ohm przepustnica zamknięta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.170 kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.440 kOhm przepustnica całkowicie otwarta

Duże odchyłki od podanych wartości lub brak przejść sugerować powinny uszkodzenia poszczególnych podzespołów przepustnicy. Mam nadzieję, że komuś w ten sposób pomogę i nie będzie musiał jak ja spędzać kilku dni na szukaniu jakichkolwiek informacji na ten temat oraz kolejnych kilku dni w garażu ze schematami w łapce i szukając po omacku.


Aha. U mnie okazało się , że przepalona była cewka sprzęgła elektromagnetycznego załączająca część elektroniczną przepustnicy. Po usunięciu usterki wbrew temu co wszyscy piszą nie było konieczne podpięcie pod SD celem adaptacji przepustnicy i usunięcia błędu trybu awaryjnego i świecącej kontrolki ASR. PO odpaleniu kontrolka po prostu nie zaświeciła a przepustnica zaadoptowała się sama.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa C »

Opinie o samochodach Mercedes klasa C - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne


MercedesB 150

27 000

2007r.

200 000 km

śląskie

MercedesC 220

38 500

2012r.

239 000 km

mazowieckie

MercedesS 400

720 744

2023r.

27 252 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 450

199 999

2019r.

46 000 km

pomorskie

MercedesB 170

19 900

2006r.

179 513 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System