Nie wiem jak wygląda.Mam problem z nadmuchem raz działa raz nie.Elektryk stwierdził że winny jest rezystor ale musze sam go kupić bo on nie ma.Z sklepu mercedes lux dostałem zapytanie żeby podać numer dlatego pytam.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 27 Lip 2014, 15:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) Nawiew rezystor
No tak - mechanicy i handlarze to słowotwórcy jakich mało.
W każdym razie dobry elektryk by tej części rezystorem nie nazwał. Czyli już w moich oczach jego kompetencje spadły. Może akurat trafi z diagnozą.
Generalnie części do Mercedesa dobiera się wg numeru podwozia - a nie SLK 1999.
rolandinho napisał:
PS NR ORYGINAŁU
2028207310
Ten numer został zastąpiony przez
210 820 62 10
a ten z kolei przeszedł na:
210 820 02 10
Czyli wszystkie podejdą.
Dołączył: 19 Kwi 2013 Posty: 104 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wstyd się przyznać Posiadane auto: GLA W156
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 27 Lip 2014, 16:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) Nawiew rezystor
Bardzo trudno jest domyślać się o co chodzi bo opis jest taki jaki jest.
Myślę że problemem jest regulator zwany "jeżykiem".Były stosowane następujące nr tej części :
202 820 73 10
potem był 210 820 62 10
a teraz do nabycia 210 870 02 10
Na niemieckim forum znalazłem opis jego sprawdzenia i tu cytat :
Wymiana „jeżyka” na silniku wentylatora. (jeżyk to regulator siły nawiewu).
Sposób na sprawdzenie poprawności działania jeżyka:
odkręć osłonę nad nogami pasażera, odpiąć wtyczkę.
Podłączyć napięcie 12V bezpośrednio do gniada (nie do wtyczki) do zewnętrznych styków (+ tam gdzie idzie czerwony kabel z wtyczki, - do drugiego zewnętrznego bolczyka).
Na środkowy bolczyk przychodzi napięcie regulujące prędkość i tam nic nie podłączamy. Jeśli wiatrak zacznie kręcić to będzie jasność, że jeżyk jest do wymiany.
Otwieramy obudowę wentylatora, wykręcamy cały zespół (silnik z wentylatorem i „jeżykiem” - 4 śruby torx), odkręcamy i odpinamy śruby i wsuwki „jeżyka” od silnika.
Analogicznie składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe.
Jeśli jednak silnik nie ruszy po podłączeniu napięcia do zewnętrznych bolczyków, to sprawdź napięcie na środkowym pinie we wtyczce do masy (powinno się zawierać w przedziale od 5 do 12V w zależności od położenia pokrętła regulacji siły nawiewu, jeżeli po wymianie „jeżyka” nadal występuje problem, to powodem jest panel sterowania nawiewem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.