Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes, w168, a140
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 20 Sie 2014, 14:49
Temat postu:
A140 177tys. wymiana oleju
Witam, zbliża się wymiana oleju w związku z czym chciałbym przejść na inny olej. Teraz mam 10w40 castrola półsyntetyk. Myślę nad 0w30/0w40 jakimś pełnym syntetykiem. Czy można normalnie wymienić ten olej bez obawy o uszkodzenie silnika?
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Sro 20 Sie 2014, 17:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Sam przeszedłem z gęstego 5W40 przy którym stukały hydrauliczne popychacze zaworowe podczas rozgrzewaniu silnika w zimę, na pełen syntetyk 0W30 motul x-lite. Silnik pracuje bardzo dobrze, nic nie bierze oleju.
Niestety tego oleju już nie ma w sprzedaży, niedługo będę musiał się rozejrzeć się za jakimś innym, myślę o Elf EXCELLIUM FULL-TECH 0W30.
Uwaga przy wymianie, do tego silnika wchodzi 4.5 litra, wtedy poziom na bagnecie będzie pomiędzy MIN a MAX, nie należy więc dolewać do kreski MAX bo wtedy będzie więcej niż 4.5 litra.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Sro 20 Sie 2014, 21:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Tak, dokładnie. Nawet w mrozy silnik ładnie i lekko pracuje. Obawiałem się że może być za rzadki, ale jednak wydaje się mieć idealne parametry do tego silnika. Rzadki olej to nie tylko lżej przy rozruchu, ale też lepiej odprowadza ciepło, i dociera we wszelkie zakamarki.
Teraz muszę znaleść jakiś olej o zbliżonych parametrach, a waga to nie wszystko. Ważne są też wskaźniki lepkości przy 40 i 100 stopniach, oraz HTHS ~3,6. Np te wszystkie oleje ECO mają bardzą niską lepkość, i takiego bym nie wlewał do starego silnika.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 19:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Mój faworyt, niestety wycofany ze sprzedaży: Motul x-lite 0W30, spełnia normę MB 229.3, i API SL, czyli to co zaleca Mercedes do tych silników.
Czy jest jakiś olej który go pobije parametrami, lub przynajmniej ma zbliżone?
To czego szukamy:
Wysoka liczba TBN, dłuższa ochrona silnika przed kwaśnymi produktami spalania, dłuższe przebiegi są wtedy bezpieczniejsze.
Niska lepkość przy 40^C, ułatwiony rozruch i praca silnika, szczególnie ważne w zimie.
Wysoki wskaźnik lepkości, oraz odporność na zrywanie filmu olejowego w ekstremalnych letnich warunkach, wysokie HTHS 3,6.
Full SAPS, czyli conajmniej 1% popiołów, to też lepsze dla starszego silnika.
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes, w168, a140
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 21:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
O dzięki za tak liczne odpowiedzi. Już gdzieś czytałem coś dobrego o tym motul x-lite. W takim razie czym można go zastąpić? Tak przy okazji w polo 2002 1.4 75ps też mam 10w40, mogę ten sam syntetyk wlać co do MB?
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 22:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Cena 70zł za bańkę 5 litrów naprawdę jest atrakcyjna , niestety parametry lepkościowe są gorsze od x-lita. Ten Total jest gęstrzy na zimno, i rzadszy po rozgrzaniu. Takich parametrów jak HTHS lub TBN wogóle nie znalazłem.
Natomiast co do składu, to nawet na opakowaniu jest napisane: SYNTHETIC TECHNOLOGY, czyli w technologii syntetycznej. Np Motul stosuje zwrot: Technosynthese. Trzeba szukać oznaczenia: 100% Synthetic.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 10:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Też na początku jeździłem na 5W40, bo taki miałem nawet w książce serwisowej poprzedniego właściciela. Ale gdy zauważyłem te stukanie popychaczy spróbowałem rzadszego 0W30 i zdecydowanie widzę poprawę.
Ja narazie wyłoniłem dwóch kandydatów z dobrym stosunkiem cena/parametry:
Total Quartz Energy 9000 0W30
ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30
Odnośnie parametru HTHS to na stronie Totala znalazłem informację że ten olej przechodzi test >=3.6 mPa.s przy 150^C.
Natomiast o tym ELF znalazłem tylko że ma 'wysokie' HTHS, więc też jest akceptowalny.
Te oleje spełniają nowszą normę 229.5 więc pozwalają na wydłużone przebiegi pomiędzy serwisowe, ale tylko przy zastosowaniu filtra włókninowego. Nasze silniki mają papierowe filtry, stąd zalecany jest krótki przebieg do 15tys km, taki jak w przypadku olejów 229.3.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Ja mialem 10W40 i teraz w ASO wlali mi 5W40, opisany jako zgodny z norma 229.5 (producent nieznany). Full syntetyk (wczesniej byl raczej polsyntetyk, mam nadzieje ze to nie wygeneruje problemow :/
Cena po znizkach niecale 60PLN za 4.5L
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes, w168, a140
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 18:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Dzięki za pomoc, już leci do mnie 9L Total Quartz Energy 9000 0W30, dla żony do polo kupiłem ten sam (VW 502.0). Zobaczymy jak będzie się teraz MB zachowywał. Napiszę po wymianie czy może coś polepszyło to jego pracę
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
Właśnie dzisiaj zalałem 0w30 total 9000. Hyy Dużej różnicy w pracy silnika niema Szklanki jak cykały tak cykają no może troszeczkę ciszej.
207 tyś na budziku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140 177tys. wymiana oleju
W zasadzie lepkość praktycznie taka sama. Gęstnieje w niższych temperaturach. Miałem kiedyś ten sam dylemat. Jednak pozostałem przy 5W40. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.