Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mafik88

Debiutant



Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 13:26
Temat postu:

Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Witam,
od jakiegoś czasu mam silne stuki z tyłu po lewej stronie. Np przy dużej prędkości gdy wjadę w dziurę, to dłuższy czas są wibracje, które długo się wytłumiają. to samo na dziurach przy małej prędkości - mocno stuka.
Podjechałem na stację diagnostyczną, okazało się, że amortyzatory ok. Diagnosta sprawdził i wydał diagnozę - konieczne łożyskowanie tylnego wachacza. Co to za operacja, z czym się wiąże? Jaki może być koszt? Jeśli to nieskomplikowane, a wiadomo jakie części zakupić, to może warto zakupić je samemu i podrzucić do pierwszego lepszego, taniego mechanika (takiego mam Smile)?
Co należałoby zakupić?
Diagnosta stwierdził, że nie ma pojęcia ile to kosztuje (części, robocizna), ale jeśli nie za dużo, to warto zrobić obie strony. Zgadza się Smile?
Powrót do góry
M@reS

Auto Maniak



Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 832
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tonbridge (UK)
Posiadane auto: W201 Cosworth-W124 3.0D-Nissan Note 1.6 Tekna 2008
Piwa: 43/2
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 14:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


To jest coś takiego...
http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/44/07/93/4544079361

Po tym trzeba zrobić GEOMETRIĘ (nie tylko zbieżność) kół.....a tego raczej tani mechanik nie zrobi.
Koszt nie mały bo utrudniony dostęp a łożyska nie chcą wychodzić w całości Smile

Co do wymiany obydwu stron to jak najbardziej wskazane, bo elementy są montowane jednocześnie i jednocześnie się zużywają. A po co za 1-3 powtarzać robotę i geometrię ?.
Powrót do góry
mafik88

Debiutant



Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 15:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Tani mechanik to wulkanizator, który też trudzi się małymi robótkami. A więc pewnie geometrię również robi.
Mogę prosić o jakiś link do tego zestawu? Jaki jest jego koszt?
I na ile wyceniacie tą robociznę - chcę mieć jakiekolwiek pojęcie, czy ktoś mnie nie kręci Wink
Powrót do góry
M@reS

Auto Maniak



Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 832
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tonbridge (UK)
Posiadane auto: W201 Cosworth-W124 3.0D-Nissan Note 1.6 Tekna 2008
Piwa: 43/2
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 16:11
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Zbieżność a geometria to duża różnica......więc nie wiem czy z tym sobie poradzi wulkanizator Wink. Może będzie wiedział co to jest, ale z narzędziami będzie problem (koszt sprzętu do tego może przewyższać dochody tego mechanika)

Więc osobiście mijał bym z daleka takich "cudotwórców".....syrenka, FSO Polonez albo 126p, no może W124 OK .....ale nie Mercedesa naszpikowanego elektroniką, bo taka jest A klasa.

Jest to zestaw naprawczy wahacza tylnego......tylko szukaj w miarę oryginalnych części. Około 130-1800 zł x 2
Do tego robocizna około 250-350zł (za dwie strony) i geometria (nie mylić ze zbieżnością) kół
to kolejne 150-200 zł.

Wiem z doświadczenia że naprawa W168 u Pana "Józia" lub wulkanizatora to strata kasy, bo ten samochód upomni się o swoje oryginalne części......a poprawki są też kosztowne Wink
Powrót do góry
User019

Debiutant



Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): wwa
Posiadane auto: W168 170CDI 2002
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 06 Sty 2015, 00:27
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Mam luz tutaj - czy potrzebny właśnie zestaw wahacza? TYe za 100zł z allegro się nadają?

Mechanik chce 500zł za samą robotę za stronę
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 06 Sty 2015, 00:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Wto 06 Sty 2015, 19:29
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Tak, potrzebny jest zestaw naprawczy wahacza. Lepiej weź droższy, dłużej wytrzyma zwłaszcza jeśli zlecisz to mechanikowi. Bądź też przygotowany na ewentualne niespodzianki np szczęki i bębny hamulcowe. Te elementy będą ruszane i nie wiadomo w jakim są stanie.
500 zeta to stanowczo za dużo. W serwisie pewnie więcej by nie wzięli. Poszukaj innego mechaniora.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
M@reS

Auto Maniak



Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 832
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tonbridge (UK)
Posiadane auto: W201 Cosworth-W124 3.0D-Nissan Note 1.6 Tekna 2008
Piwa: 43/2
Wysłany: Wto 06 Sty 2015, 19:40
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Standard to 180-200 zł za stronę.

No i najważniejsze to dobra geometria kół, bo po naprawie będzie inne pochylenie koła.
Powrót do góry
cezzar

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 178
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie
Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 08 Cze 2015, 08:51
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


M@reS napisał:
No i najważniejsze to dobra geometria kół, bo po naprawie będzie inne pochylenie koła.


Kolego, nie opowiadaj bzdur i nie naciągaj ludzi na robienie geometrii po wymianie łozysk tylnych wahaczy. Tam się nic nie zmieni ani w pochyleniu tylnych kół ani w ich zbieżności. Nie ma możliwości regulacji tych parametrów.
_________________
cezzar
Powrót do góry
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 14 Cze 2015, 10:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Wymieniałem samemu na przydomowym kanale jedyna trudnością była zapieczona śruba mocująca wahacz do belki .. geometria nie jest potrzebna i żadnych niespodzianek typu szczęki bębny itp nie będzie bo nie ma potrzeby dobierania się do tego nie potrzeba rozłączać linki ręcznego itp nie słuchaj straszenia godzinka roboty na stronę oczywiście jak masz narzędzia.
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Nie 14 Cze 2015, 22:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Nie zawsze się tak udaje to zrobić jak piszesz.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Wto 05 Lip 2016, 12:52
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Też mnie to dopadło znalazłem w necie opis roboty bez wyciągania wahacza - tylko opuszczeniu w dół - skusiłem się na ten sposób - ale to bez sensu - bo ciężko wybić stare łóżyska - w sumie wyjęcie całego to żaden problem i tak na tym sie skończyło- moja dobra rada to - rozpinamy przewód hamulcowy i zaslepiamy od strony samochodu - póżnie przed podłączeniem odkręcamy odpowietrznik - przyczepiamy wężyk z butelka do zasisku a przez konie dużą strzykawką tłoczymy płyn - póżniej jest bardzo mało odpowietrzania
Jak wcześniej napisali koledzy Abs rozpinamy nie przy kole tylko pod podwoziem
No i nie zapomnijcie rozpiąć ręcznego bo się przypadkiem coś zniszczy
Godzina na stronę - to lekka przesada - trzeba zrobić to z uwaga - chyba że jest się zawodowym mechanikiem - ale 4 do 5 godzin za 2 strony to realny czas
_________________
Leszek
Powrót do góry
pawelgl3

Czytelnik



Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: MB W169 2009 A200
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 15 Gru 2018, 21:01
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


I ja właśnie dołączyłem go tego grona. Właśnie jestem po wymianie łożysk w prawym wahaczu. Miałem kłopot z odczepieniem bębna od piasty, więc zdjąłem razem. Nie odłączałem linki hamulca, przewodu hamulcowego czy przewodu czujnika ABS-u - tarczę ze wszystkim podwiesiłem. Po wyjęciu wahacza było trochę kombinowania z wybiciem łożysk, gdyż bieżnie z podtoczenia wystają z pół milimetra. Łożyska wcisnąłem przez skręcanie łożysk śrubą. Do reszty dobiłem na drewnie. Złożenie to już leberko. A, zapomniałem - trzeba odkręcić osłonę belki i wypiąć 2 spinki nakola, żeby dostać się do śruby wahacza. Do łożysk dołożyłem więcej smaru niż fabryczny tłuszcz. Razem ok. 4 godzin.
_________________
Podróże kształcą...
Powrót do góry
skype status
piter2204

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): WLKP
Posiadane auto: GRAND SCENICIIphILuxPriv1.9dCi
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 14 Sty 2019, 13:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Kupiłem właśnie tego paścia i niestety nie przeszedł PT-główny powód to luz na tylnym lewym wahaczu ponad normę. Luz to mało powiedziane,lata wahacz jak klapa od śmietnika. Druga rzecz. To skorodowane przewody hamulcowe. Wyciągnąłem wahacz po odpięciu przewodu od czujnika ABS ale bez zdjęcia linki jamulca, ponieważ ciężko wyjąć klips zatrzasniety z linką. Tuleje wybite, bieżnie także się udało. Powiedzcie mi, czemu w tych autach najczęściej siada łożyskowanie na lewej stronie?
Tutaj zdjęcie tego co zostało z zewnątrz. W środku z lewej strony nie było już w zniszczonym koszyczku 80% łożysk.

_________________
CiBi radio...
Powrót do góry
gadu-gadu
Arcydemon

Auto Maniak



Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
Wysłany: Wto 15 Sty 2019, 18:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.


Eeee tam. Siada i z jednej i z drugiej strony, zaryzykował bym nawet twierdzenie że szybciej zdycha prawa strona.
Problem polega na tym że ludzie nie wymieniają parami (lewa, prawa). Wymienią z jednej strony a potem się dziwią że za chwilę muszą wymienia z drugiej.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.


MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesC 300

46 990

2012r.

226 992 km

pomorskie

MercedesA 250

69 700

2013r.

250 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesCitan

79 777

2019r.

43 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System