Gdy wlacza sie bieg D lub R to przez kilka sekund jest takie jakby bzyczenie, z tego co czytalem jest to normalne, nalezy odczekac az zamilknie I wtedy mozna jechac.
Ostatnio zdarzylo mi sie ze przy wlaczeniu zarowno wstecznego jak I do przodu bzyczenie nie zamilklo, tylko bylo caly czas. Auto jechalo normalnie (parkowanie, wiec tylko pare metrow) I nie wyskoczyl zaden blad.
Po zgaszeniu silnika I odpaleniu ponownie przelaczanie biegow odbywalo sie juz normalnie (bzyczenie przez kilka sekund).
Czy ktos podpowie co sie dzieje, czego sie spodziewac, co sprawdzic, jak ewentualnie uniknac problemow.
Auto ujezdza zona i nie mam przekonania ze zwraca na to uwage, wiec rownie dobrze ktoregos razu bedzie jezdzic z tym pol dnia, a zakladam ze to nie jest zdrowe. Olej w skrzyni jest, nie ma zadnych niepokojacych objawow uzytkowych ze skrzynia (zadnych szarpan czy problemow z przelaczaniem biegow)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168
Podbijam temat, sytuacja opisana wczesniej powtarza sie regularnie, Bzyczenie potrafi sie utrzymywac podczas jazdy, czasem wystarczy pare razy przelaczyc przod/tyl I dziala juz poprawnie (bzyczy pare sekund I milknie). Mam wrazenie ze pojawia sie to czesciej niz wczesniej, szczegolnie po nocnym postoju.
Problem z diagnoza jest taki ze to slychac z zewnatrz auta, a od srodka praktycznie nie (trzeba miec otwarte okna). Ja to slysze gdy zona wyjezdza, ale jak sam jade to musze sie bardzo wsluchac.
Jakies sugestie?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168
Naprawde nikt nie wie?
Zauwazylem dodatkowe objawy. nawet jeśli po zapięciu biegu bzyczenie normalnie się wylaczy po 2 sekundach, to w momencie ruszania i dodawania gazu potrafi się odezwac ponownie. Caly czas zdarza się ze się nie wylacza i bzyczy caly czas.
Ktos mi probowal sugerować ze zbyt niskie ciśnienie oleju i zawory sterujące nie daja rady się przestawić. Ale jak już jest wlaczony bieg D i auto jedzie na 1-ce to dlaczego odgłos wlacza się ponownie (na chwile)?
Czy to może być cos innego niż skrzynia? Co jeszcze może się "zalaczac" w momencie zapięcia biegu, tak żeby generowalo elektryczny odgłos?
Skrzynia nie wyrzuca zadnych bledow w komputerze, poprawnie zmienia biegi w pelnym zakresie. Poza odgłosem nie widać zadnych objawow ubocznych. Jak pisałem wcześniej - bzyczenie jest praktycznie niesłyszalne z wewnątrz auta, oraz w warunkach halasu miejskiego. Slychac je dobrze z zewnątrz gdy jest w miare ciche otoczenie (parkowanie pod domem).
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168
Trochę późno, ale dopiero teraz znalazłem ten post.
Bzyczenie przy włączeniu biegów jest normalnym objawem w automatycznych skrzyniach Naszych kurdupli. Dzieje się tak dlatego, że sterownik skrzyni steruje zaworami puszczającymi olej na sprzęgła poszczególnych biegów na zasadzie impulsów oraz podanego napięcia. I gdy sterownik podaje napięcie, to jest jedno stuknięcie, którego nawet nie jesteśmy w stanie wyłapać. A gdy sterownik wysyła serię impulsów napięciowych na zawór, to ten "tryka", a dokładniej kulka w nim uderza o gniazdo i stąd owe bzyczenie. I po włączeniu D na postoju powinno cały czas bzyczeć, bo taki jest program w sterowniku. Jeśli bzyczenie jest i znika i pojawia się i znika lub znika po kilku sekundach, to są 2 drogi naprawy. Jedna to oddanie sterownika do naprawy, a konkretnie do poprawienia połączeń elektrycznych w sterowniku. Ktoś z projektantów wpadł na pomysł, żeby nie lutować połączeń tylko je zgrzewać. I trafiają się sterowniki ze źle "zgrzanymi "połączeniami. Ja oddałem swój do naprawy w serwisie http://elektrobip.pl/kontakt/ Zajrzałem do sterownika po okresie gwarancyjnym i stwierdziłem że poprawiali luty na ścieżkach od zaworu 1/4 i lockup-u. Robota dobrze zrobiona, także polecam firmę. 600zł za naprawę. Szkoda się samemu babrać, bo płytka jest w takim żelu, który jest ciężki do obróbki.
Druga droga naprawy, niezależna od pierwszej, ale do zrobienia również oprócz pierwszej, to naprawa samych zaworów. W naszych automatach jest 5 zaworów. 4 takie same (różowe podstawy przyłączy) i jeden inny (zielona podstawa przyłączy). Ten inny można kupić jako część zapasową, ale chyba nie warto. I ten zawór działa tylko na zasadzie otwórz - zamknij. Niestety tych pozostałych 4 (jednakowe) nie można dostać jako nowych nigdzie. A to właśnie szarpania przy włączaniu i przełączaniu biegów są również ich przyczyną (oprócz sterownika). Jak ktoś jest ogarnięty manualnie, to naprawi je sobie sam, tak jak ja to zrobiłem. Warunek poprawnego działania zmiany biegów to dokonać naprawy wszystkich 4 zaworów jednocześnie. Naprawę zaczynamy od wyjęcia tych 4 zaworów.
Następnie zawory należy rozłożyć, tj wyjąć blokadę sprężynki i samą sprężynkę.
https://photos.app.goo.gl/g7dQrLDt7v3VyKCN8 https://photos.app.goo.gl/Fx1t2qU4UPmcP6B18 https://photos.app.goo.gl/Uj4sxNU1ayx4xL2Q7 https://photos.app.goo.gl/uZ1FR4YZ1Ze6jvrn6
Następną operacją jest rozciągnięcie sprężynek do ok. 17mm długości razem ze szpicą która uderza w kulkę, a następnie ściskanie ich aż do rozmiaru, który jest zależny od stanu skrzyni (luzy, wydajność pompy oleju). W moim przypadku okazało się, że najlepiej skrzynia zmienia biegi, gdy długość sprężynek wynosi 15,5 mm. U mnie najkrótsza sprężynka miała 13,8 mm. Pozostałe ok. 14,6 mm. Następnie wkłada się sprężynkę z powrotem do zaworu i blokuje tymi kołeczkami. Te kołeczki to zwinięta taśma, którą również można regulować siłę napięcia sprężyny. Ale ja sugeruję wciskać je na płasko z występem na dnie obudowy zaworu.
https://photos.app.goo.gl/4cox61kN7BWwNwJD6 https://photos.app.goo.gl/p5xQ9Fv21mnps9MY6
Ja zlewałem olej i wyjmowałem zawory chyba z 7 razy zanim doszedłem do wymiaru 15,5 mm. Gdy rozciągnąłem sprężynki do 16 mm i włożyłem, to zaworki trykały, ale nie były w stanie "podać" wystarczającego ciśnienia na sprzęgło kosza i bieg się w ogóle nie chciał włączyć. I znowu w drugą stronę - jak sprężynka będzie za krótka, to zawór zamiast trykać i "modulować" ciśnienie na kosz, puszcza je szybko, co przejawia się szarpnięciem przy włączaniu biegu.
I teraz uwaga którą już wcześniej napisałem - wszystkie sprężynki muszą mieć tę samą długość, czyli w domyśle, te same napięcie wstępne, żeby stawiać elektromagnesowi który ciągnie kulkę do gniazda ten sam opór. Wtedy przełączanie i włączanie wszystkich biegów będzie płynne i takie jak trzeba.
Powodzenia. _________________ Podróże kształcą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.