Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): koło Posiadane auto: slk 230 kompresor 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 00:56
Temat postu:
szarpanie na zimnym silniku
Witam. Jakby mi mogl ktos pomoc w mojej dolegliwosci to bylbym wdzieczny.
Po dluzszym postoju ja silnik jest zimny, na benzynie strasznie szarpiei nie mozna przyspieszyc za bardzo no chyba ze wcisnie sie gaz do oporu to wtedy tak po 3 sekundach cos tam zalapie ale tez bez szalu. natomiast jak juz sie przelaczy na gaz( sekwencja) to wszystko jest ok. Mozna przelaczac spowrotem na benzyne i wtedy w prawie ciagnie dobrze.
Glownie chodzi o to ze jak zimny to ni hu hu nie chce jechac na oktanch a jak temperatura podskoczy to zachciewa mu sie pracowac dobrze.
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): koło Posiadane auto: slk 230 kompresor 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 12:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
Tak, filtr Paliwa jak i sama pompa była sprawdzana. Duzo ludzi mówi ze może to być przepływka. Czy takie objawy pasują do niej?
Tak jak wspomniałem, dzieje się to tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): koło Posiadane auto: slk 230 kompresor 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 12:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
A dlaczego "nie" w kompresorze? Nie rozumiem. Aż takie są z tym problemy? Znalazlem na necie jakas przeplywke za 120zl. Nada się czy dać sobie spokój z takim czymś?
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
Pojedź do serwisu niech podłączą pod SD, może coś wyjdzie, rozumiem, że z gazem wszystko ok ? nie kupuj w ciemno części, szczególnie przepływomierz, który nieraz trzeba adaptować a nieraz nie - zależy od "szkoły" podkreślam także, że pewna przepływka od renomowanego producenta to zakres 500-1000 zł, to, że mi się udało za 250 zł mieć dobrą przepływkę nie oznacza, że polecam ryzykować firmę X do takiego zabiegu, poza tym to tylko gdybanie, może właśnie masz zawalony kompressor od gazu i póki się nie zagrzeje to nie działa i się dławi mieszanką, cholera go wie na dystans ciężko pomagać w takich sprawach, dlatego serwis ->SD -> naprawa, nie na odwrót...
Swoją drogą ile spalasz w mieście, że zdecydowałeś się na GAZ ? Ja zimą nie przekraczam 13 litrów, latem 11 litrów, patrząc na dziwoląg o nazwie kompressor + wiek auta i przyzwyczajenia spalania mieszanek w określonych temperaturach przez silnik, montaż LPG jest po prostu ryzykowny...Nie neguje tutaj gazu, jednak jest więcej zagrożeń niż pewnych oszczędności...
Dodam ze bylem u "specow" od automatu i stwierdzili po kilkudniowym zostawieniu auta ze skrzynia jest w 100% sprawna i nalezy szukac przyczyny w silniku. ale czy to prawda, niewiem.
Wynika z tego że masz problem ze skrzynią, ale ktoś Ci powiedział, że nie umie znaleźć nic w skrzyni więc jest OK, zatem szukaj Pan w silniku i ty tym tropem pytasz co jest nie tak z silnikiem, bo widzę ze tu i tu jest "problem na zimnym silniku" od szarpiącej skrzyni przez dławienie się na obrotach...
Przykre jest natomiast Twoje podejście, zamiast zainwestować i naprawić samochód napisałeś
Cytat:
Szkoda mi sie rozstawac z mesiem bo naprawde fajne autko
Nie ma to jak naprawić problem usuwając auto, niech ktoś go kupi i wróci na forum z tematem "kupiłem tanio , mam gaz i mi szarpie, pomóżcie"
Drogi kolego, napraw auto pojedź do normalnego serwisu, podłącz pod SD i zacznij fachową naprawę, z pewnością w Wielkopolsce będzie jakiś dobry mechanik, najlepiej jakby specjalizował się w MB
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): koło Posiadane auto: slk 230 kompresor 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 14:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
Jeżeli chodzi o spalanie gazu to przy normalnej miejskiej jeździe palił mi 10-11l. Ale nie ja tam gaz wstawiłem tylko poprzednik. Instalacja ma rok czasu i nic się z nią nie dzieje. Co do skrzyni to faktycznie występował problem szarpniec przy zmianie biegów ale wymieniłem olej i jakby trochę poprawiło się ale jeszcze przy tym pogrzebie pozniej. Co do głuchych stukow z tyłu to okazało się ze dyfer się kończył. Podmienilem na inny i jest ok wiec musze kupić i będzie dobrze. Sam widzisz, że staram się naprawiać wszystko w miarę możliwości finansowych. A co do tego dlawienia to w przyszłym tygodniu podskocze go podłączyć pod kompa. Może wtedy będzie jakaś lepsza diagnoza
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: MB
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 14:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
No właśnie, czyli tak jak czytałem też na innych forach o tych silnikach M111, że one raczej słabo tolerują gaz. To by się potwierdzało.
Co do Twoich problemów to najlepiej najpierw podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy będą jakieś błędy, tak jak pisze rolandinho, powinny być. Później trzeba sprawdzać po kolei wszystkie elementy, które mogą być przyczyną takich objawów. Ja bym sprawdził jeszcze na pewno cewki, przepływomierz i przepustnicę.
Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: SLK 200 kompressor 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 23 Lis 2014, 15:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
Ja mam u siebie w 200 kompressorze 192 konie gaz BRC SQ24 ze zbiornikiem stako w kole zapasowym i działa bez zarzutu. Gaz założony w 2011 roku, u mnie 1.5 miesiąca i na gazie jak i benzynie auto chodzi tak samo. Zdania są podzielone natomiast moim zdaniem jeśli się dba o silnik i o instalacje to nie powinno być problemów. Oczywiście mowa o dobrej sekwencji. W moim aucie instalacja jest od 2011 i zrobione na niej jest ponad 30tyś. Wszystko działa bez zarzutu
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
Cytat:
No właśnie, czyli tak jak czytałem też na innych forach o tych silnikach M111, że one raczej słabo tolerują gaz. To by się potwierdzało.
Ja obserwuje, że MB ogólnie ma dużo problemów przez zerową tolerancję na odchyły od normy poszczególnych elementów przez sterownik, dlatego jakakolwiek ingerencja w układ, musi być poprzedzona doprowadzeniem od porządku wszystkich jego elementów. Trzeba też przy tym pamiętać, że lpg ma większe wymaganie jeśli chodzi o układ WN niż BP i często są sytuacje, w których słyszymy "na benzynie mi śmiga a na lpg nie chce". Jeśli będziemy pamiętać o tych czynnikach i zadbamy o nie, to użytkowanie tych aut na lpg będzie tylko przyjemnością. _________________ "Nic nie zastąpi doładowania chyba, że większe doładowanie" gicy vel dexter
Re: ( Mercedes klasa SLK ) szarpanie na zimnym silniku
Skoro dobrze jeździ na gazie, a na PB słabo, najpierw poszukałbym przyczyny w układzie paliwowym. Gdyby problem był z cewkami, kablami, świecami znacznie gorzej radziłby sobie na gazie, który jest dużo bardziej wymagający.
Co do samego gazu - bardziej niż sama instalacja ważny jest dobry serwis. Wcześniej miałem dużo bardziej wymagające auto i mimo najlepszych możliwych gratów, dopiero w 11 serwisie potrafili dobrze dostroić.
Ja zacząłbym od filtra paliwa, a później od podłączenia pod komputer.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.