Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes, w168, a140
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 05 Wrz 2014, 08:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Nawet przy 300tys. opłaca się naprawić przepływomierz, szczególnie jak auto się dusi i nie ma mocy. Koszt to 200zł za płytki przepływomierza. Wlutowuje się je dość łatwo, ktoś kto lutował choćby kabelki w ładowarce sobie z tym poradzi. Dostęp do nich też jest prosty (nie trzeba wchodzić pod auto).
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 21:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
@ misiekthcteam
Mnie auto nie dusi się i nie ma z nim teraz najmniejszych problemów. Co do kosztów, to nie tylko koszt samych płytek szklanych, które również sam wymieniałem. To również koszt zestrojenia całości wraz z przepustnicą, a tu już nie każdy mechanik ma takie możliwości. Jak pisałem, w moim przypadku kilku nie poradziło sobie z tym, a do ASO już nie chciało mi się jechać i wydawać kolejnych ciężko zarobionych złotówek. Stąd decyzja o demontażu jednej ze szklanych płytek aby przełączyć pracę silnika na uśrednionych wartościach bez odczytu parametrów z przepływomierza. Tak zrobiłem i nie żałuję. To jednak wyłącznie moja decyzja i nikogo nie namawiam do takich działań.
P.S. Co do wymiany samych płytek, to pisząc o łatwości ich wymiany, mam wrażenie, że nie robiłeś tego i jedynie teoretyzujesz. Te szkiełka są naprawdę maleńkie i kruche i bez wprawy w drobnej elektronice wystarczy drgniecie ręki i dwie stówki pójdzie do kosza. Szkiełka mają około 10mm długości, 2mm szerokości i około 0,05mm grubości. Dla uzmysłowienia, że to nie zabawa dla każdego, poniżej mała fotka porównawcza:
_________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes, w168, a140
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 10 Wrz 2014, 08:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
No dobra może z tą łatwością przesadziłem, jestem technikiem w serwisie samsunga i mam duże doświadczenie w małej elektronice więc wymiana płytek była dla mnie banalna (jak zlutowanie ładowarki), użyłem plastykowej pensetki. Mój dobry znajomy który ma duży warsztat (również aso ale WV) wyjaśnił mi że auto samo skalibruje przepływomierz i miał rację. Zaniki mocy zniknęły odrazu po wymianie ale spalanie przez pierwszy tydzień wyszło 15l, po tygodniu ustabilizowało się do 5.5-9L. Mam adapter obd2 na bluetooth i parametry przepływu powietrza przez przepływomierz, otwarcie przepustnicy wydają się być ok. Zresztą auto chodzi dobrze więc jest ok, błędów żadnych nie ma.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Sro 24 Wrz 2014, 21:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Czy była limitowana seria silników benzynowych bez przepływomierza? Chodzi mi konkretnie o ten model, z kwadratową obudową komputera.
Jest tam przepustnica, czujnik temperatury, komputer VDO, ale przepływmierza BRAK.
Mam tylko teraz wielką prośbę do misiekthcteam albo innych którzy to robili. Czy mogli byście opisać szczegółowo jak mogę przylutować te szkiełka żeby było dobrze? Jakiej lutownicy użyć, jaki lut, czy kalafonia czy pasta, jak się do tego zabrać? Nie jestem elektrykiem. Mam zerowe pojęcie o lutowaniu. W domu mam lutownice z Lidla za 40 zł. Lutowałem może z 5 razy w życiu. Ale wydaje mi się ze mam trochę zdolności manualnych (modelarstwo) i chyba dam rade.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Na tym forum zamieściłem filmik w jaki sposób są lutowane listki. W tym momencie nie mogę znaleźć.
Filmik pochodził z You Tube. Poszukaj. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Czy chodzi ci o ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=PtdqNmPOrM0
oglądałem już go kiedyś, rzeczywiście tutaj dobrze to pokazują. Jednak jak by ktoś jeszcze mógł dodać jakieś uwagi o tym o czym należy pamiętać przy lutowaniu, to by było super. Szkiełka już domnie idą.
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 29 Lis 2014, 11:04
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
To co pokazałeś na filmiku, to było właśnie odświeżenie połączeń lutowanych.
Powierzchniowy montaż elementów jest robiony właśnie w atmosferze strumienia gorącego powietrza. Odległość pomiędzy połączeniami jest tak mała, że praktycznie niemożliwe jest wykonanie spoin lutowniczych za pomocą klasycznych lutownic. Poza tym układy te są wrażliwe na wszelkie przepięcia elektryczne jakie mogą powodować zgromadzone na urządzeniu, ręce, ubraniu ładunki elektrostatyczne bądź po prostu ładunki elektryczne pochodzące z zasilania lutownicy. Należy więc unikać galwanicznego kontaktu z montowanym elementem.
Szczególnie [cenzura] pod tym względem są układy z wyprowadzeniem połączeń typu BGA (ball grid array) czyli maleńkie kuliste nóżki. Konstrukcje takie wprowadzone zostały ponoć w celu zminimalizowania powierzchni montażowej. W rzeczywistości celem takiego zabiegu było uniemożliwienie domorosłym majstrom samodzielnej naprawy. Wrażliwe są one na drgania i temperaturę i z czasem dochodzi do pęknięcia połączenia i co za tym idzie odmówienie prawidłowego działania przez układ i wymuszenie na użytkowniku wizyty w serwisie.
Naprawę takich połączeni robi się właśnie za pomocą strumienia gorącego powietrza. Tak dla przykładu, tak właśnie naprawiałem swojego laptopa, jak układ graficzny pod wpływem temperatury, z biegiem lat, po prostu odlutował się na kilku punktach kontaktowych na płycie głównej i miałem eleganckie "krzaki na ekranie". W ruch poszła opalarka do farby i po kilku minutach wygrzewania procesora graficznego przylutował się na nowo do płyty i teraz mogę pisać właśnie tego posta na swoim laptopie. Oczywiście była to bardzo amatorska metoda w domowych warunkach. To co widać na filmie to już dużo bardziej zaawansowany sprzęt z regulacja temperatury powietrza. _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Dostałem płytki i ostatnio je przylutowałem przy okazji przeczyściłem przepustnice bo była strasznie usyfiona. Wcześniej usunąłem jedną z płytek i przez dłuższy czas jeździłem na jednej, było całkiem nieźle ale spalanie koło 11, więc stwierdziłem że spróbuje wymienić oba szkiełka na nowe. Zamówiłem, wymieniłem i masakra. Silnik na początku po odpaleniu gasł zaraz, i tak 3 razy potem już trzymał obroty ale, co mu dodałem troche gazu to gasł. Jak dałem mu troche wiecej, to sie dławił i tak przez 3 - 4 sekundy aż wkońcu powoli wchodził na obroty. Podczas jazdy to samo. Przejechałem 20 km, myślałem że może jak troche pojeździ to sie do kalibruje sam, ale nic, na drugi dzień to samo, wkońcu wymontowałem tą jedna płytkę i wszystko jest ok.
Wiecie jaka może być przyczyna takiego działania? Czy jest jakaś różnica która stroną te płytki lutować, tą jedną która ma jakieś znaczki to zamontowałem tak samo bo można to rozpoznać, ale ta druga przez która są te problemy to jest symetryczna.
Do tego też nie miałem kabla kiedy to robiłem i nie mogłem wykasować błędów, myślicie że to może mieć jakiś wpływ?
Niewiem czy próbować jeszcze raz to lutować.
Tą kalibracje by się przydało zrobić, ale w necie nic na ten temat niema, jak robić, jaki program.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
No tak ale ci mechanicy którzy robią regeneracje nie są od mercedesa a jakoś tą kalibracje też robią. Pytanie jak?
A po za tym przykład misiekthcteam pisał że nie trzeba robić kalibracji że auto samo się dokalibruje po jakimś czasie.
Mam dostęp do kabelka MPM-COM Super interfejs, Multiplekser. Czy ktoś zna jakiś program w którym mógł bym coś przy pomocy tego kabla pokalibrować ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Skoro twierdzisz że samo się skalibruje to ja już nic nie pomogę.
A co niby ci mechanicy skalibrowali ? bo jak by to zrobili to nie miał być problemów ? czy tak ?
Nic nie skalibrowali, poskładali do kupy z nowych części i ewentualnie zamontowali.....bo kalibracji dokonuje się na "kompletnym" silniku.
A że kolega nie potrzebował kalibracji i od razu śmigało ( w co wątpię i na pewno były odchyły ale w normie) to miał po prostu szczęście i temu wydawało się że jest OK.
Ja takiego szczęścia nie miałem i robili to w ASO.
Kabelkami pod programiki to można sobie w Mercedesie ewentualnie błędy skasować
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes, w168, a140
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 31 Sty 2015, 22:40
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Może i miałem szczęście, a może i nie. Auto ustabilizowało się całkowicie po kilku miesiącach bo jeszcze wymieniałem pompę paliwa i popękane węźyki. Jedna z płytek była u mnie ewidentnie spalona. Teraz zaraz po odpaleniu jedzie z pełną mocą, Spalanie 8,5l(zima na krótkich trasach)-6l(trasa 120-130km/h). Dzwoniłem zaraz po wymianie przepływki do ASO w Olsztynie i powiedzieli że mogą to skalibrować ale czy pomoże czy nie to będę musiał za to zapłacić. Jakoś bez przekonania facet to mówił... tym bardziej mój znajomy mechanik jest naprawdę dobry, zna się na wielu autach i z tego co mówił to jeśli silnik nie ma żadnych błędów to wtedy się zaczyna kalibrować przepływomierz.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Witam,
Mam problem z A140. Mianowicie problem wygląda tak, że pokazuje błąd P0100, samochód ma problem z odpaleniem, ale jak uda się to zrobić to przerywa tak, że nie można ruszyć. Ciekawostką jest to, że jak podczas odpalania dmucham na przepływomierz powietrzem ze sprężarki samochód odpala normalnie i wszystko jest w porządku. Jak tak go odpalę dmuchając powietrzem to wszystko normalnie działa.
Na zdjęciu pokazuje jak wygląda mój przepływomierz. Z tego co wyczytałem to płytka na środku przepływomierza odpowiada za przepływ powietrza w trakcie postoju a druga podczas jazdy.
Więc pytam w jaki sposób wyczyścić tą płytkę, żeby nie uszkodzić. W najgorszym wypadku mogę ją przelutować, ponieważ mam drugi przepływomierz na części. Proszę o jakąś konkretną odpowiedź
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Czytnij to;
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=144972
Ten problem poruszany był i w innych tematach. Poczytaj forum i wykorzystaj szukajkę. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.