Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): torun Posiadane auto: a 140
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 09:57
Temat postu:
w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
Dzwięk jest taki jakby coś tarło po stronie rozrządu.Tarcie zanika czasami na ciepłym czasami na zimnym silniku.Była juz rozbierana góra silnika wszystko jest ok.Mechanik postawił na pompe oleju a wiadomo ze wymiana pompy w tym silniku wiąże sie z opuszczeniem silnika więc z kosztami.Może ma ktoś jakies pomysły albo zna dobrego mechanika z okolic torunia
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
proponowałbym sprawdzić ciśnienie oleju, a następne wymienić olej na trochę gęstszy i sprawdzić reakcje silnika, na pewno wyjdzie dużo taniej, i będzie wiadomo czy to wina jest po stronie oleju. Stawiałbym też osobiście na napinacz rozrządu albo na jeden ze ślizgów łańcucha. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): torun Posiadane auto: a 140
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 10:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
zmieniałem olej na gęstszy minimalna poprawa jest tarcie stało się bardziej miekkie rozrząd jest ok napinacz sprawdzony.Mechanik twierdzi ze gdyby to był rozrząd tarcie było by nieregularne.Może ma ktoś doświadczenie związane z odkręcaniem miski olejowej czy napewno trzeba opuszczać silnik
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): WIELKOPOLSKA Posiadane auto: E I A
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Sty 2011, 16:03
Temat postu:
dziwny swist w okolicach rozrzadu 1,4 benzyna
Mam problem proszę oglądnąc ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=0od97NBdfkE&feature=related -moja a klasa chodzi tak jak na filmiku prosze o pomoc co nalezy zrobić lub wymienić zeby było normalnie moge zadzwonic
-podobno to slizg
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
Najpierw można ściągnąć pasek klinowy i sprawdzić czy szum jest dalej. Czy pod autem są wszystkie podłogi plastikowe? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): WIELKOPOLSKA Posiadane auto: E I A
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Sty 2011, 12:45
Temat postu:
dziwne tarcie
zadzwonilem na w/w numer miły pan stwierdził napinacz łańcucha lub ślizgi łańcucha -zamówiłem napinacz wymienie to napisze co dalej pozdrawam wszystkich
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
No tylko dostęp do niego nie jest zbyt prosty. Nie wykluczone że będzie trzeba opuszczać silnik do operacji z łańcuchem. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): WIELKOPOLSKA Posiadane auto: E I A
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Sty 2011, 20:39
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
Napinacz wymieniłem na inny szum w okolicy łańcucha dalej slychać jestem nie pocieszony ---co robić? wyciągać silnik i wymieniać slizgi na łancuchu czy może go sprzedac i szukać drugiego doradzie coś dzięki pozdrawiam!!
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
Bez usłyszenia tego dźwięku to będzie niełatwo. Możemy tak sobie wymieniać różne rzeczy, aż trafimy na tą zepsutą.
Mam tylko pytanie, że po zdjęciu paska klinowego dźwięk jest ten sam? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
No to na filmiku pokazał Pan jak to zrobić, tylko szkoda że po niemiecku. Ale ja to bym poszedł na całość i wyją silnik i sprawdził panewki. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
Na 100% zdjął pokrywę zaworów. Niestety mój niemiecki jest słaby. Jest tam coś o wałku rozrządu, nie wiem czy wymienia czy szlifuje. Trzeba by sprawdzić luzy na panewkach, najlepiej wszystkich. Powodzenia. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): WIELKOPOLSKA Posiadane auto: E I A
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Sty 2011, 11:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w 168 1.4 dziwne tarcie na wolnych obrotach pomocy
Na pewno jest ktoś kto robił tę dolegliwość , troche nie mam warunków na wyciąganie silnika ale mocno się zastanawiam---na pewno napisze jak sie to dalej potoczyło
pozdrawiam
MAM DOKŁADNIE TO SAMO. ALE W A160 POPROSIŁEM SZWAGRA O PRZETŁUMACZENIE.
"Wszystkie informacje zostały podane zgodnie z posiadaną wiedzą i sumieniem. W przypadku wątpliwości lub niezgodności proszę stosować się do zaleceń profesjonalnego mechanika. Autor nie odpowiada za możliwe powstałe szkody.
Mercedes A140 W168 hałasuje na jałowym biegu, pulsujące WUP, WUP przy zwiększaniu obrotów zamienia się w grzechotanie/brzęczenie.
Mechanik mówi: Sytuacja wyjściowa coś hałasuje.
Demontaż. 1. filtr powietrza wyciągnąć. Filtr może być zdjęty jako całość. 3 śruby miernika przepływu powietrza wykręcić. Zdjąć.
Mechanik mówi: Zdjęcie śrub 3 minuty.
2 wtyczki na odwrotnej stronie elektrycznego modułu sterującego usunąć. Elektryczny moduł sterujący odłączyć od mostu ssącego (grubszy wąż). Cieńszy wąż z pokrywy zaworów odłączyć. Najpierw zacisk otworzyć.
Mechanik mówi: Zdjęcie śrub 2-3 minuty. Potem 30 minut montaż...
Most ssący zdemontować. Koniecznie nakrętki TORX na zewnątrz i wewnątrz.
Ponieważ jest trudny dostęp użyć ¼ calowej zapadki z przedłużką i odpowiednim przegubem.
Pokrywę zaworów odkręcić. Do tego śruby z nakrętką TORX E10 odkręcić. Średnica zewnętrzna nakrętki nie może być większa niż 20 mm. Przedłużka jest niezbędna.
Mechanik mówi: Zdjęcie pokrywy zaworów 20 minut.
Zdemontować świece zapłonowe, aby silnik bez kompresji i bez oporów mógł się obracać.
Mechanik mówi: Demontaż świec 10-15 minut. (…) Zakryć silnik, żeby się nie zabrudził.
Czekamy teraz na rezultaty operacji.
Widzę, że problem pochodzi od napinacza łańcucha. To może wyrównać wyłącznie wydłużenie.
Nierównomierne zużycie przy rozrządzie, albo nierówne wydłużenie łańcucha. Nie może się wyrównać, bo nie ustępuje.
Z tego wynika, że system sam ciągle dokręca, naciąga rozrząd za mocno w jego długości, co prowadzi do wyjącego hałasu, czego ostateczną konsekwencją jest ekstremalne ciągłe rozciąganie.
I prowadzi przy zignorowaniu do pęknięcia łańcucha i awarii silnika.
4500 euro lub więcej za wymianę zapłaci właściciel auta. Ja mogę już wykryć usterkę na łańcuchu."
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.