Na wstępie zaznaczę, że przeglądałem już forum pod kątem moich problemów, jednak nie znalazałem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Moja mama stała się (niestety?) ostatnio posiadaczką W168, 1.4, 99r. Miało to być auto do dojazdów do pracy, a ze względu na to, że jest szefową kuchni czasem do przewiezienia jakiś większych zakupów itd. Niestety, zaraz po zakupie pojawiło się pare problemów, większych bądź mniejszych ale uciążliwych.
1) najważniejsze - ogromne spalanie, około 15l/100 - dla mnie szok, owszem, buda jest dość duża, ale wydaje mi się, że przy tak spokojnej jeździe powinien palić max połowę tego co pali obecnie.
2) 'przybywa' oleju - zauważyłem, że przybywa oleju. Tzn. działo się tak zarówno przed wymianą jak i po wymianie - poziom oleju zwiększa się tak jakby cos się do niego dostawało - paliwo? płynu chłodniczego nie ubywa.
3) czasem na rozgrzanym silniku po puszczeniu pedału gazu obroty spadają drastycznie do około 500-600, czasem auto potrafi 'strzelić', ale nigdy nie gasnie.
4) w przepusnicy znajduje się jakaś dziwna maź, 2 tygodnie od czyszczenia przepustnica znowu cała uwalona
5) świece po wyjęciu dosłownie czarne.
Żadnych wycieków, żadnych spadków mocy itd.
Co zostało zrobione:
- wymiana oleju/filtra oleju - zalany olej 10W40, niestety oleju dalej przybywa, wycieków żadnych brak, jedynie pali się czasem kontrolka od oleju.
- wyczyszczona przepustnica, przepływomierz (listki przepływki wyglądają ok, nie mają żadnych uszkodzeń) - przepustnica czyszczona 2 tygodnie temu, znowu jest uwalona jakimś syfem.
- sprawdzone wtryski - wszystkie podają paliwo, żaden się nie zaciął, 2 ruchy rozrusznikiem i ze wszystkich polalo się trochę paliwa, od razu po cofnięciu kluczyka na zapłon wtryski przestały podawac paliwo, żadnych wycieków, uszczelki ok.
Co może być przyczyną w/w problemów? Załączam zdjęcia przepustnicy. Dodatkowo załączam też zdjęcia przewodów zaznaczone na czerwono. Mógłby mi ktoś powiedzieć od czego one są i dlaczego są zaślepione? Może w tym tkwi problem spalania..
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 557 Skąd jesteś (miejscowość / region): Malbork Posiadane auto: Mercedes klasa A w168 1.4 1999r -LPG Lupo 1.0 2002 rok. Citroen Xara Picasso 1.6 HDI 2006 rok
Piwa: 18/5
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 15:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140, 99r, 1.4 - ogromne spalanie, olej, dziwne przewody.
witam
prawdopodobnie auto miało instalacje lpg
sprawdzi u kogoś na komputerze jaka jest temperatura silnika
taka maź robi się z niedogrzanego silnika (będzie więcej palić )
pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140, 99r, 1.4 - ogromne spalanie, olej, dziwne przewody.
Istnieje jakiś sposób na odwrócenie tej adaptacji silnika o ktorej mowa w powyższym linku? Tak jak wspomniałem, samochód nie jest mój, tylko mamy i dobrze byłoby coś zrobić.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140, 99r, 1.4 - ogromne spalanie, olej, dziwne przewody.
Nie jest to zbyt prosta sprawa. Po pierwsze trzeba wyeliminować uszkodzone elementy, bardzo często da się to stwierdzić tylko po wartościach jakie wskazują np: przepływomierz zamiast 9 pokazuje 14kg, sonda stoi na ubogiej mieszance, ciś paliwa 3,5 zamiast 4, złe rozpylanie paliwa przez wtryski bo są zapieczone, przepustnica nie otwiera się płynnie tylko skokami i inne rzeczy które miały coś wspólnego z LPG, o i jeszcze dziury w kolektorze ssącym po wtryskach też mogą być nieszczelne. Jak już to wszystko wróci do stanu oryginalnego to wtedy trzeba wgrać oryginalny program do sterownika benzynowego, albo wymienić komputerek z auta gdzie nie było LPG i GOTOWE. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140, 99r, 1.4 - ogromne spalanie, olej, dziwne przewody.
Widzę że powycinane zostały przewody podciśnieniowe i odprowadzające opary par paliwa.
Myślę że nie było ingaerencji do tych elementów podczas montażu instalacji gazowej. Przypuszczam że było to pozbawione podczas naprawy silnika.
Na początek sprawdź termostat, wyczyść przepływkę i przepustnicę.
Pozakładaj też wężyki podciśnieniowe i oparów paliwa.
Masz schematyczny link tych ustrojstw. Rejon nr 170
LINK
W tym linku masz podciśnienia
LINK
Nie bardzo wierzę w adaptację silnika w czasie montazu instalacji gazowej. Raczej to adoptowana jest instalacja gazowa. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A140, 99r, 1.4 - ogromne spalanie, olej, dziwne przewody.
Nie, to sterownik silnika adoptuje się automatycznie do paliwa i warunków w jakich pracuje. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.