Czy w silnikach benzynowych jest coś takiego jak zawór ciśnienia paliwa. W mam problemy z odpalaniem ktore sa wynikiem chyba braku cisnienia paliwa. Wymienilem pompe, odpowietrzony został uklad paliwowy dodatkowo zamontowano zaworek ktory ma blokowac paliwo przez powrotem do baku (na na wszelki wypadek), nowe przewody i swiece. Test komputera.
Problem nie znikl samochod odpala gdy stoi 'z górki' i po zgaszeniu go przekrece zapłon tak aby pompa podpompowała paliwo. Cisnienei paliwa ok 4 Bary.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 18:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) Zawór ciśnienia paliwa
Są mi znane 2 systemy regulacji ciśnienia paliwa, zawór przelewowy w pompie paliwa w baku, i zawór przelewowy na listwie wtryskowej przy silniku. Wtedy od listwy wtryskowej idzie przelew, dodatkowy wężyk od listwy do baku, którym wraca nadmiar nie wykorzystanego paliwa. W tym drugim wypadku ciśnienie trzeba mierzyć manometrem zaopatrzonym w trójnik bo założenie wężyka od pompy wykazuje tylko ciśnienie jakie daje pompa, a nie jakie trzyma zawór przelewowy . Nie wiem jaki masz system i jak mierzyłeś ciśnienie, ale podana wartość powinna być dobra. Proponuję jeszcze sprawdzić, czy jak samochód stoi normalnie to pompa nie pcha powietrza razem z paliwem (bąbelki) co by świadczyło o jakiejś nieszczelności w zbiorniku. Jeżeli chciałbyś pisać dalej to napisz jak wygląda jazda po zapaleniu, czy silnik pod obciążeniem na wyższych obrotach się nie dławi.
Pozdrawiam
Na wszelki wpadek, to takie zaworki zwrotne montowane są w starych dieslach gdzie pompa już nie ma siły zassać paliwa i nie można dopuścić do jego cofania. Nie słyszałem żeby ktoś montował coś takiego do benzyny. Może to tylko spowodować zmniejszenie przepływu paliwa, bo ciśnienie to nie wszystko. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Zaworek który wmontowaliśmy został wyjety (miałeś racje co do zmniejszenia cisnienia paliwa), dzis daje cały układ paliwowoy do wyczyszczenia, zmieniam podkładki i sprawdzam szczelnośc, zobaczymy co bedzie za kilka dni.
Samochod po zapaleniu zachowuje sie idealnie, nie faluja obroty. Gdy odpaili obroty stoja na 9k po zagrzniu zmniejszajac sie do 7k czyli ksiazkowo. Jesli chodzi o jazde to jak juz zapali, jest idealnie.
Jedyne co zaobserwowalem to fakt, gdzy ma biegi na P (automat), działa chyba układ recyrkllucji paliwa (czy oparow paliwa) i pompuje cos przez zawór MOT, moznawyczuc co jakies 20s jest takie malutkie, drzenie silnika (szarpniecie). Aby je wyczuc trzeba siedziec na fotelu i czuć to tyłkiem inaczej sie tego ie zobaczy. Gdy samochod jest na D i stoi czy jedzie nic nie szarpie (ale nie pracuje wtedy ten ukłąd recyrkulacji paliwa)
Wymieniłem znów pompe paliwa, preczysliłem cały układ paliwa, wymienilem filtr weglowy i znow wyczyszczono mi bak. Robilismy testy wynik wyglada tak:
Paliwo jest, iskra jest a nie pali Mysle ze mozemy wykluczyc kwestie dopływu paliwa wszystko zostało dokładnie sprawdzone i przetestowane.
Ostatnio nie chciał mi odpalic i pomogl dopiero restart komputera. Po restarcie odpalil za pierwszym razem.
Wpadlem na pomysl ze mozet to czujniek temperatury silnika jest wadliwy i ciagle pokazuje temperature nagrzanego silnika nawet gdy jest zimy. Ale samochod po odpaleniu pracuje na wyzszych obrotach a gdy sie chwile nagrzeje zmniejsza je Wiec chyba czujnik temperatury jest ok ?
Czy mzoliwe jest ze samochod nie chce odpalać przez sonde lambda?
Sygnał z lambady brany jest pod uwagę po tym jak się nagrzeje trochę czyli jakieś minuta dwie po odpaleniu. Jeżeli iskra jest i paliwo jest to może ciśnienia nie ma? a jak się świecę wykręci to jest mokra? bo może za dużo ma paliwa, w sensie czas wtrysku za długi? Po podłączeniu manometru do paliwa, jak się włączy zapłon pompa pompuje do tych 4 barów, potem wyłączyć zapłon i jak szybko schodzi ciśnienie? powinno schodzić bardzo powoli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.