Witam,jestem(nie)szczesliwym posiadaczem Vito 112 CDI,przejde od razu do rzeczy:do wymiany mam swiece zarowe,a moje pytanie jest take-czy łatwo samemu je wymienic?jak sie do tego zabrac?jak moge sprawdzic swiece czy jest dobra nie wykrecajac jej?slyszlem ze niestety bardzo lubia sie urywac.Pozdrawiam i licze na jakies podpowiedzi
najprostsza metoda sprawdzenia to dotknąć plusem do końcówki świecy i zobaczyć czy iskrzy żeby wymienić trzeba albo mieć klucz łamany albo wyjąć kolektor a co do urywania się podczas wyciągania to owszem często się to zdarza i wtedy trzeba ściągać głowicę.
spalona świeca objawia się tym że podczas jazdy zapala się kontrolka grzania świec _________________ nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 20:17
Temat postu:
Re: Wymiana świec żarowych
sebollo69 napisał:
do wymiany mam swiece zarowe,
Wszystkie? Skąd wiesz? Niby masz do wymiany, a poniżej pytasz jak je sprawdzić?
sebollo69 napisał:
a moje pytanie jest take-czy łatwo samemu je wymienic?
Jak się lekko wykręcą - to łatwo.
sebollo69 napisał:
jak sie do tego zabrac?
Pierwsze to trzeba zakasać rękawy. Drugie to trzeba mieć kilka fikuśnych kluczy - np. zestaw nasadek na 3/8 cala z przegubem i przedłużkami.
sebollo69 napisał:
jak moge sprawdzic swiece czy jest dobra nie wykrecajac jej?
W prosty sposób: ściągasz dużą wtyczkę z przekaźnika świec, będziesz tam miał cztery przewody - każdy prowadzi do jednej świecy. Numerek na wtyczce określa, z którym cylindrem jest dany kabel połączony. Bierzesz amperomierz, jeden kabel łączysz z plusem, drugi wtykasz w dziurki. Dobra świeca bierze na początku ok. 18 amperów, po chwili prąd spada do 14-15 (jak się nagrzeje)
sebollo69 napisał:
slyszlem ze niestety bardzo lubia sie urywac.
Ano lubią. Szczególnie takich firm jak Bosh (nie mylić z Boschem!!! - Bosh to wredna podróba!) i inne tanie marki. Czasami się zdarza, że świeca się nie urwie, ale wyjedzie z głowicy z gwintem. Tak więc doraźnie zaoszczędzisz parę złotych, a później czeka poważna naprawa. Pomijając fakt, że byle jakie świece mają mniejsze przebiegi - tak więc cenowo wyjdzie to samo, tylko będzie dwa razy ta sama robota (z ryzykiem że się urwie albo wyjedzie z gwintem) Tak więc lepiej dołożyć parę złotych i kupić coś sensownego - bo to nie jest wydatek na miesiąc tylko na parę lat. Jak będziesz świece odkręcał i się od razu któraś nie ruszy, to zostaw sprawę fachowcowi. Mają różne sposoby na takie oporne. Bo jak ukręcisz, to sprawa czarno wygląda...
Radzę wymienić te, które są uszkodzone, a nie wszystkie. To nie są świece zapłonowe które wymienia się kompletami.
P.S.: Spróbuj troszkę więcej używać dużych liter - bo tak niby chcesz, ale się wstydzisz?
Osobiście dużo chętniej odpowiadam na posty pisane poprawnie po polsku - pomimo że zaraz ktoś napisze, że to nie jest forum języka polskiego...
Witam,swiece spawdzone miernikiem.Nr1-14 amper,nr2-0,29,nr3-0,28,nr4-0,25amper.Wyglada na to ze az 3 sztuki sa do wymiany .Wszystko na to wskazuje ze bez zdjecia kolektora sie nie obejdzie .Mam teraz pytanie do Was,jak zdjac kolektor,ma ktos moze schemat jak to zrobic?Bardzo pomocny okazałby sie również szczegółowy opis.Są jakies trudno dostepne sruby?Pilnie prosze o pomoc.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 09 Gru 2010, 18:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Wymiana świec żarowych
Jeżeli wymieniasz trzy sztuki - to warto moe pokusić się o wymianę kompletu. Co prawda w starych autach rzadko się zdarza żeby użytkownik wymieniał komplet, ale możesz zwrócić uwagę na producenta świec (czy na wszystkich ten sam) i na wygląd (czy jest prawdopodobne, że świece są z tej samej partii) Jeżeli tak - to jest prawdopodobne, że w niedługim czasie padnie czwarta świeca.
Dzieki za pouczenie kolego Gerri,z pewnascia wymienie wszystkie cztety(o i le uda mi sie do nich dostac i zadnej nie urwac).Bede wdzieczny jezeli odpowiesz mi jeszcze jak zdemontowac kolektor Jutro chciałbym miec to za soba,a jeszcze nie wiem jak sie do tego zabrac.Ciekawi mnie czy sa z tylu kolektora jakies sruby które trzeba odkrecic,a sa niewidoczne.
Ja w moim 109cdi w639 najpierw rozgrzalem silnik i dopiero zaczalem wykrecac swiece, szly bez najmniejszych oporow. z tego co pamietam to wystarczy zdjac obudowe filtra powietrza do tej operacji.
wymieniłem wszystkie 4 na rozgrzanym, ale pierw dwa tygodnie i tydzień przed zalałem je WD, troche skrzypiały jak odkręcałem ale poszło
z ciekawości jak mocno dokręcać? ja dokręciłem ręcznie do oporu, a później tak na oko jeden cały obrót 360 stopni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.