Sprinter 312 99'. Bylem dzisiaj na przegladzie i okazalo sie ze mam slabe hamulce na tyle. Prawe kolo cos tam wykazalo, lewe szkoda gadac. Klocki i tarcze są wporzadku. Reczny tez niebyl zamocny, ale to tuaj podciagne linke. Dodam ze jest to wersja bez ABSu. CO moze byc przyczyną. Za wszelkie sugestie dzieki.
PzDr
Witam jak masz slaby hamulec zasadniczy na tyle to sprawdź te rzeczy! najpierw zdemontuj cylinderki i zobacz czy nie są zapieczone cylinderki (czy idzie je bez problemu wcisnąć) i czy klocki płynnie chodzą w jarzmach bo teraz jest mokro i to jest normalne jak by nie chodziły, jak będą ok. Następnie sprawdź czy prowadnice od cylinderków lekko chodzą, kolejna rzecz jak to będzie działało, złóż wszystko i niech ci ktoś naciśnie na hamulec i zobacz czy w ogóle chodzi cylinderek przy naciśnięciu pedału hamulca, jeśli nie, to musisz sprawdzić kolektor siły hamowania przy zwiększonym załadunku, one się często zacierają. Jakby nie wypychało ci cylinderka to patrz po przewodach metalowych i dojdziesz do takiego zaworu gdzie będziesz miał podpięte przewody hydrauliczne i będzie od tego wychodziło cięgno gdzie jest regulacja. Zrobisz taki numer, odkręcisz ten przewód przy tym zaworze tylko wychodzący do kola i zobaczysz czy ci leci płyn jak wciśniesz pedał jak nie to popuść wchodzący przewód i zobaczysz czy pedał da się wcisnąć jak tak to jest zatarty ten zawór i do wymiany. Regulować jeśli da rade to niema co bo to trzeba robić specjalnym manometrem bo jak załadujesz to nie ruszysz autem albo spalisz hamulce, bo się tak na oko tego nie da zrobić. Jeśli chodzi o hamulec pomocniczy to wykręcasz po jednej śrubie z tylnych kol i tam jest regulacja na zasadzie trybika i trzeba śrubokrętem rozkręcić to cięgno aż zablokuje kolo i cofasz około 5-6 obrotów. A ta regulacja co są podpięte linki na środku o której pisałeś na klucz 13 mm i imbus 8 mm to ma być ustawiona na środku, bo na tym podciągasz naciąg linki i przy większym załadunku autko zachowa się jakbyś miał zaciągnięty hamulec pomocniczy i nim nie ruszysz albo spalisz szczeki, a skuteczność hamulca pomocniczego regulujesz na kolach. Jak się zastosujesz do tego to na pewno sobie naprawisz sam te hamulce. Pozdrawiam.
korygujac wypowiedz poprzednika to chyba nie chodzilo o 5,6 obrotow tylko tych zabkow. hamulec postojowy nie ma zwiazku z obciazeniem pojazdu. wiec ustawienie sruby na srodku nie jest uzazadnione. jest to sruba regulacyjna. _________________ amator
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.