Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Renault Scenic II 2005 1.9 diesel Lux Privilage
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 00:17
Temat postu:
ML55 AMG lub ML43 LPG spalanie
Może ktoś ma doświadczenie z takimi nietypowymi przypadkami z LPG:
- silnik 4.3 (280KM) - podobno ma spalać 18L w trasie i do 25 w mieście (instalacja jakaś "zwykła" - w każdym razie nic wyszukanego)
- silnik 5.5 (347KM) AMG - podobno ma spalać 18L w trasie i 22L w mieście (instalacja sekwencyjna, indywidualnie budowana do tego silnika - ma np. dwa parowniki).
Czy powyższe dane są możliwe? Czy lepiej zbudowana instalacja w mocniejszym silniku może dać mniejsze spalanie?
sekwencja w gazie ma to do siebie że jest bardziej precyzyjna jeśli chodzi o odmierzanie dawki wtrysku, to chyba wiedzą już dzieci w podstawówce. Różnica w pojemnościach nie jest taka wielka. Wiem tylko z doświadczenia, że mercki nie przepadają za gazem.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 10:42
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) ML55 AMG lub ML43 LPG spalanie
Spalanie to rzecz nie stała i już nie jedni użytkownicy o to spalanie się tu pokłócili. Wszystko zależy od miliona czynników. Trasa trasie nie równa. Czy jedziesz na trasie 100km/h czy 220km/h to robi ogromną różnicę, czy dużo wyprzedzasz itp. Przy prędkości 100km/h myślę że zejdziesz ze spalaniem poniżej 18L. Podam Ci mój przykład spalania LPG w W140 320S 225KM LPG:
Miasto (Warszawa w godzinach szczytu): 18-22
Trasa: 18 L (prędkości 160-180km/h)
Myślę że przy podanych przez Ciebie autach spalanie jest realne i może wiele się nie różnic. Jedynie w korkach gdzie naprawdę długo się stoi w 55 spalanie będzie większe z racji większej pojemności. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Renault Scenic II 2005 1.9 diesel Lux Privilage
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 18:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) ML55 AMG lub ML43 LPG spalanie
Dziękuję za informacje
Doprecyzuję może to, co opisałem na wstępie:
- ML43 ma instalację sekwencyjną (napisałem, że zwykła - ponieważ miałem na myśli to, że nie jest tak "indywidualnie" dobierana do silnika, jak w przypadku ML55). Mój błąd
Co do różnych możliwości w przypadku określeń "jazda w mieście" i "jazda poza miastem" - miałem na myśli najpospolitsze warunki:
- poza miastem: autostrad u nas nie za wiele, więc nie myślę o jeździe 100km/h po autostradzie lub drogach ekspresowych , ale o jezdzie "nie w mieście", czyli: na prostych odcinkach predkość do 120-140km/h, zmniejszanie/zwiększanie prędkości, czasem wyprzedzanie, itp.,
- w mieście: po prostu duże miasto na codzień (przecież nie stoimy 100% czasu w korkach).
Tego typo najzwyklejsze warunki miałem na myśli pytając o spalanie
Moje pytanie wynikało z wątpliwości - czy jest możliwe, aby 350-konny ML55 spalał (nawet z indywidualnie dopasowaną instalacją) 18L LPG "w trasie" (pospolitej), a w mieście ok 23L (po prostu miasto) - podczas gdy 280-konny ML43 spala odpowiednio: 18L/25L?
Czy dobrana indywidualnie instalacja może zniwelować tak dużą różnicę w pojemności i mocy silników? 5500ccm <-> 4300ccm, 350KM <-> 280KM...
Posiadam dane o spalaniu tak dużych silników pochodzące jedynie z dwóch opisanych powyżej przypadków. Nie wiem, czy dane te są wiarygodne - a chciałbym wiedzieć, jakiego spalania mogę się spodziewać. Wiem, że to będą niemałe ilości. Ale inaczej podchodzi się do tematu, gdy spalanie jest na poziomie 18L trasa, 23L miasto (z oczywistymi możliwymi zmianami tych liczb, wynikającymi z warunków) - a inaczej, gdy będzie to 27L trasa i 35L miasto...
Jeśli będę wiedział jakiego poziomu spalania można się spodziewać, to będę mógł podjąc decyzję jakie auto kupić. Mam do wyboru ML55 AMG 350KM lub ML43 280KM. Jeśli większy i mocniejszy silnik ML55 wcale nie oznacza istotnie większego spalania LPG, niż ma to miejsce w ML43 - to jest to dla mnie istotna wskazówka. A jeśli jednak ML55 będzie spalał znacznie więcej od ML43 (i nawet dobrze dobrana instalacja mu w tym temacie nie pomoże) - to jest to dla mnie tak samo ważna informacja.
To są dla mnie dane porównawcze.
W moim przypadku auto codziennie robi 100 km. Do pracy i z powrotem. I generalnie wkrótce w całości będzie to droga szybkiego ruchu (w zasadzie autostrada, ponieważ tylko na odcinku pierwszych 10 km przejadę trasą szybkiego ruchu przez kilka miejscowości ze światłami, a potem kolejne 40 km to szybka trasa bez świateł poza miastem). Z powrotem to samo. Autostradą poza miastem nie będę na pewno jechał przez "samotne" 40 km na prostej 100km/h, ale też nie zamierzam poruszać się z prędkościami typu 180km/h. 130-150km/h i już. Wiem więc, że spalanie będzie z obszarów "poza miastem" - ale chcę mieć możliwość porównania ML55 i ML43 przed zakupem "w ciemno" (w kwestii spalania oczywiście).
W mniejszych silnikach do wyniku spalania benzyny można w zasadzie doliczyć 20-30% i mamy prawdopodobny wynik spalania LPG (uogólniam oczywiście). Ale w przypadku ML55 i ML43 tak raczej nie jest. A może też? Gdyby tak było, to np. do wyniku ML55 (ok 17L PB trasa i 25L miasto) doliczyłbym sobie 25% i miałbym w LPG ok 21L trasa i ok 31L miasto. Ale ktoś twierdzi, że spalanie LPG jest mniejsze: 18L i 23L. Chce dowiedzieć się, czy to jest możlwie. Bo zakładam, że nie.
Mam nadzieję, że teraz lepiej przedstawiłem temat... Nigdy nie miałem do czynienia z LPG w tak dużych i mocnych silnikach...
Dziękuję za podpowiedzi.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 10:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) ML55 AMG lub ML43 LPG spalanie
Gaz dopasowany - niedopasowany to wymysł właścicieli aut. Normalnie jak gazownik zakłada gaz to kierując się parametrami silnika i parametrami instalacji dobiera w/g siebie najlepiej dopasowane elementy instalacji LPG do samochodu. Więc ogólnie to zawsze instalacja jest dopasowana do auta. Kiedyś jak kupowałem S klasę przejechałem się z gościem W 140 S500 LPG sekwencja. Jeździliśmy ogólnie po pustej trasie i trochę po pustym mieście czy pełny ekodriving. Spalanie LPG wyszło 18 L. Potem kupiłem W140 S320 spalanie wychodziło mi w cyklu mieszanym i na trasach 18L, w mega korkach kilka razy wyszło 22L.
Silniki o których piszesz są duże ale też nowoczesne. Myślę że przy spokojnej jeździe jeden i drugi może mieć podobne spalanie.
Przed zakupem teoretycznie załóż sobie że ML43 spali Ci najmniej 18-20
a ML55 najmniej 20-22L.
Różnica nie jest spora.
Sprawdź lepiej czy nie ma jakiś istotnych różnić w kosztach serwisowania.
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Renault Scenic II 2005 1.9 diesel Lux Privilage
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 10:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) ML55 AMG lub ML43 LPG spalanie
Bardzo dziękuję Qnisz
Co do serwisowania, to zakładam, że oba przypadki są droższe w serwisowaniu, niż np. Renault Scenic II mojej żony...
Ale wydawało mi się, że to jest w zasadzie to samo auto (w kwestii serwisu): ML43 i ML55.
Poczekam, może rzeczywiście odpowie mi ktoś, kto posiada takie auto.
Parownik i reduktor kolego to jedno i to samo. Zarówno jeden jak i drugi posiada dwie sztuki pod maską ze względu na dużą moc, której jeden reduktor nie zapewni odpowiedniej ilości LPG. Co do spalania, tak jak koledzy wcześniej powiedzieli, jest to aspekt bardzo zmienny. U mnie w CLK w trasie kiedyś zszedłem do 8,5 litra LPG/100km ale też może to być 14l/100km, w mieście nigdy nie zszedłem poniżej 11l/100, max 17/100. Musisz się zatem liczyć z dużym zużyciem LPG, szczególnie w korkach. Pamiętaj, że przy większej mocy silnika nie depczesz go, żeby sprawnie się poruszać i dlatego jego spalanie będzie mniejsze w stosunku do pojemności niż przy mniejszych silnikach. U mnie 2.0 136 koni spali ok. 2l mniej niż 3,2 przy takim samym stylu jazdy. Większy silnik ma większy moment obrotowy i jest po prostu bardziej elastyczny. Ponadto kolego musisz wiedzieć jedną rzecz. Przy użytkowaniu LPG niestety ale bardziej musisz dbać o poszczególne elementy silnika, świece, przewody wysokiego napięcia, dodatkowo dochodzą filtry gazu( to akurat nie wiele), ale też wtryskiwacze gazu które są dość drogie, które lubią się zapchać. U mnie na gwarancji padły już 2 w okresie 1,5 roku użytkowania. U ciebie będzie ich 8. Cena jednego do BRC to ok 400zł. Ponadto jeżeli coś walnie w silniku z powodu LPG to naprawa może Cię zaboleć. Tutaj pozytywne jest to, że nie płacisz tysięcy złotych za istalację ale w jakim ona jest stanie i czy nie trzeba będzie na początek wsadzić grosza to nie wiesz tego. Dobrze się zastanów. Pozdrawiam _________________
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Renault Scenic II 2005 1.9 diesel Lux Privilage
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Gru 2010, 13:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) ML55 AMG lub ML43 LPG spalanie
Dziękuję FiFi_Boss za te informacje. Bardzo mi się przyda Twoja lekcja, zwłaszcza w kwestii używania takiego silnika podczas jazdy.
ML55 ma instalację od ok 2 lat, ale w tym roku od stycznia do sierpnia auto stało w garażu.
ML43 ma natomiast instalację od ok 6 miesięcy (czyli jeszcze na gwarancji).
Przed zakupem udam się oczywiście w miejsce, w którym instalację ktoś mi sprawdzi. Niewiele o tym wiem - miałem nadzieję, że wymienione przeze mnie firmy już coś mówią o jakości instalacji we wspomnianych: ML55 i ML43 (pomijając oczywisty wpływ warunków, w jakich instalacje te były eksploatowane).
Dzięki.
Nie znam żadnej z podanych przez Ciebie firm. Poszczególne podzespoły Tomasetto montuje się w wielu instalacjach. Jest to ogólnie dobra firma, ale najważniejszy jest komputer. Co do Twojej informacji, jeżeli auto stało jakiś czas będąc nieeksploatowane to niedobrze. Mi kiedyś gazownik powiedział, że filtry jeszcze bardziej są zasyfiałe jak auto stoi niż jak dużo jeździ. Wyobraź sobie, że jakikolwiek pyłek przeleci przez ten filtr i zapcha wtrysk...już na początek masz wydatek. Skupiłeś swoje pytania głównie wobec instalacji LPG i spalania. Nie zapominaj o reszcie samochodu Pozdrawiam _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.