Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chrisek

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Miasto
Posiadane auto: Auto
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 26 Sty 2012, 21:50
Temat postu:

Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


Witam,

Opiszę pokrótce swój problem, mając nadzieję, że ktoś z Was spotkał się z podobną sprawą - a jako, że podejrzenie padło na przepływomierz chcę mieć 100% pewności, że to jest to.

No ale do sedna. Sprawa wygląda następująco: samochodzik rano po odpaleniu ustawia obroty na ok.1100 po chwili obroty lecą na ok.500 i podwyższają się do 1500, robi tak kilka razy, aż do momentu kiedy obroty podniesie do ok.2000. Po 2000 obroty ustawiają się na ok.1000 i stoją. Podczas jazdy, ale nie jest to zawsze, zauważalny jest wyraźny brak mocy (naciskanie gazu i baardzo powolnie rosnąca wskazówka obrotów). Po pewnym czasie (jak już się auto rozgrzeje) objawy ustają. Do tego czasu obroty po "wrzuceniu" na luz podczas jazdy spadają wolniej niż jak auto jest rozgrzane. Zdarza się, że auto szarpie podczas przyspieszania - naciśnięcie sprzęgła i ponownie dodanie gazu niweluje efekt "podskoków" ale potrafi go wtedy też zamulić.

A teraz krótka historia moich zmagań, które zaprowadziły mnie do tego miejsca:
1) Auto pojechało na kompa do mechanika 1 - pokazał kilka błędów - czujnik sprzęgła, czujnik położenia wału oraz sondę lambdę. W parametrach sond stoi. Została w takim razie wymieniona na uniwersalną Bosch a błędy skasowane. Auto zaczęło jeździć trochę lepiej (dzień przed wymianą ciężko było wejść powyżej 3000 obrotów, a jazda była katorgą)
Niestety nie uleczyło to samochodu, brak mocy nadal zauważalny, obroty po odpaleniu falują.
2) Auto pojechało do mechanika 2 na diagnozę aby potwierdzić błędy. Nie było już błędów czujnik sprzęgła oraz czujnik położenia wału, pojawiły się błędy od ESP oraz błąd adaptacji sonda lambda. Został wymieniony akumulator. Po tym zabiegu, wykasowaniu błędów oraz jeździe pozostał tylko jeden błąd adaptacja sondy lambda.
3) Szybki telefon do mechanika 3 - adaptacja sondy lambda - ok, pomimo, że powinna się zrobić sama, można to zrobić za pomocą komputera, ale żebym nie zdziwił się, jak to pogorszy tylko sprawę...
4) W takim razie powrót do mechanika 1 - i stwierdzenie, w takim razie to katalizator, tak musi być - i tu chyba był mój największy błąd - zgodziłem się na "usunięcie" katalizatora, co oczywiście nie pomogło, a przez co mam dodatkowy koszt zamontowania katalizatora. No cóż za głupotę trzeba płacić :\ i tym panom już podziękujemy :\
5) W związku z moimi "przygodami" do tej pory postanowiłem udać się do innego warsztatu, który po opiniach ma szansę się z tym uporać.
6) Mechanik 4 - przeczyszczenie przepustnicy (zrobił to jako pierwszy). Niestety to nie pomogło. Sprawdził też ciśnienie paliwa (też jako pierwszy) i jest ok. Okazało się, że jest "mała iskra" i wymienione zostały świece. Również, to nie pomogło. Auto po odebraniu i odpaleniu zarzuciło obrotami, poszarpało i podczas jazdy uspokoiło się. Mechanik 4 podejrzewa przepływomierz, ale nie jest tego na 100% pewien, twierdzi żeby teraz pojeździć i poobserwować. Myślę, że trafiłem w końcu w dobre miejsce - ale ta sprawa nie daje mi spokoju, już po nocach prawie nie śpię...

Sorry za trochę przydługawą opowieść, ale naczytałem się już tyle i może to być tyle rzeczy...a wiadomo ile kosztuje przepływomierz Sad

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie, co wynika z Waszego doświadczenia?
Czy nie można w 100% stwierdzić uszkodzenia przepływomierza?
Czy może to być mimo wszystko zepsuta przepustnica (czyszczenie nic nie dało)?
Czy może to być moduł zapłonowy (cewka)?
A może macie jakąś inną sugestię?


Każda Wasza rada, wskazówka będzie dla mnie bardzo cenna:) kolejne diagnozy wyrywają ze mnie kasę a nie przybliżam się i tak do rozwiązania tego problemu.
Powrót do góry
Gorunio

Stały Bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 236
Skąd jesteś (miejscowość / region): Człuchów/Bydgoszcz
Posiadane auto: Był Mercedes A-klasa, A140, W168, 2001r. Classic Obecnie: Citroen C2, 1.4i, 75KM, 2006r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 27 Sty 2012, 12:52
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


Drogi uzytkowniku Chrisek zapytam na poczatek: skad zes jest? Dowiedz sie gdzie w Twoim poblizu jest fachowiec typowo od mercedesa bo niedlugo wymienisz pol albo caly samochod a problem nie bedzie rozwiazany.

A dwa przewertuj na forum objawy zepsutej cewki zapłonowej i moze faktycznie padnie na cewke gdyz czesto wypadaja zaplony w A-klasce i pali np na 3 cylindry.
Powrót do góry
culmen

Auto Maniak



Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 663
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH....
Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pią 27 Sty 2012, 13:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


Raczej nie wygląda to na cewkę. Przynajmniej w mojej ocenie na podstawie tego co napisał Autor postu.
Auto było podpinane pod komp. a czy było to SD? ... myślę że to bardzo istotne w tym przypadku.
Sądzę, że powinno się tu auto poddać dobrej diagnostyce na SD i wiarygodnie zinterpretować wyniki.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
Chrisek

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Miasto
Posiadane auto: Auto
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Sty 2012, 15:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


Ostatni mechanik zajmuje się tylko mercedesami, więc i komp odpowiedni.

Dziś rano (dzień po wymianie świec) auto zachowuje się lepiej. Zaraz po odpaleniu obroty nie wahały się już w takich zakresach. Z mocą też jakby lepiej (nie mam daleko do pracy, więc na zimnym silniku nie chciałem go za bardzo kręcić). Po 1h postoju, obroty lekko zafalowały, ale zdecydowanie szybciej się ustawiły.

Czy występuje korelacja pomiędzy przepływomierzem a świecami? czy cewka nie powinna wyjść nawet w ogólnych błędach?



dzięki Smile
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pią 27 Sty 2012, 18:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


Sprawdź dokładnie węzyki podciśnieniowe.
Niedomagania cewki winny pokazać się na komputrze (SD)
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 27 Sty 2012, 18:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
cattia

Czytelnik



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ww
Posiadane auto: A 140
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Mar 2012, 15:49
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


mam dokładnie taki sam problem...

od początku komputer wskazuje błąd lambda, ale wymieniono teraz i tą sondę i bez zmian....
wcześniej wymieniono też część pompy paliwa, wyczyszczono przepustnicę i wymieniono też świece....

problem jak był, tak jest....
jak auto pochodzi zanim ruszę to jest ok, ale jak nie dam mu się "rozgrzać" to nie pojadę, strasznie muli....

jeśli Twój mechanik doszedł do rozwiązania sprawy będę wdzięczna za info, wydałam już kupę kasy i tez już nie sypiam po nocach..... :/
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pon 26 Mar 2012, 21:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Trudna diagnoza - falowanie obrotów po odpaleniu, brak mocy


Prawdopodobnie przepływka siadła. Jeśli masz możliwość to zrób analizę spalin. Jak wyniki będą zawyżone to najprawdopodobniej to ustrojstwo niedomaga.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe


MercedesE 450

209 777

2019r.

46 000 km

pomorskie

MercedesCL 55 AMG

129 999

2012r.

183 000 km

pomorskie

MercedesB 200

14 900

2006r.

250 000 km

śląskie

MercedesGLE 400

159 000

2017r.

50 000 km

śląskie

MercedesGLA 180

96 900

2019r.

100 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System