od pewnego czasu borykam się z problemem wyłączania cylindra przez sterownik mojego silnika. Usterka pojawila się ok 20 tys km temu. Wystepuje glownie podczas dochodzenia silnika do swojej optymalnej temp - wtedy jest moment w ktorym najczesciej odlacza z pracy trzeci lub czwarty cylinder (ostatnio raczej czwarty ) i silnik szarpie i pracuje na 7 cylindrach. Pod komputerem pokazuje tylko wypadanie zaplonow na roznych cylindrach. Na benzynie i na gazie usterka wystepuje tak samo, wiec wykluczam mozliwosc awarii systemu zasilania.
Wymienilem w celu wyemilinowania usterki:
- wszystkie swiece
- wszystkie przewody zaplonowe
- zamienialem miejscami cewki (i nic nie pomoglo, nadal odlacza te same cylindry )
- wyciagalem i czyscilem wtryskiwacze benzynowe i gazowe
- mierzylem kompresje, na wszystkich cylindrach jest rowne, w normie(juz nie pamietam ile, mam gdzies wydruk), nie ma slabszych i mocniejszych cylindrow, silnik nie zuzywa oleju, auto ma pewna historie, od nowego w rodzinie.
Po wylaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika problem znika. Czasem nie wystepuje wogole, mozna jechac 1000 km i jest ok, czasem odrazu w chwili rozruchu odlaczy cylinder, albo po przejechaniu kilku km. Wolne obroty wg komputera sa stabilne i wynosza 540 obr/min.
Ma ktos jeszcze jakis pomysl co mozna zrobic?? Myslalem o przeplywomierzu, ale nie pokazuje bledu przeplywomierza i nie sadze aby powodowalo to odlaczenie cylindra. Ciekawostka jest ze w chwili wystapienia usterki na tablicy zegarow nie wyswietla sie kompletnie nic, nawet CHECK sie nie swieci.
Czy mozna jakos wylaczyc w sterowniku aby nie odlaczal cylindra? Zaczyna mnie to juz mocno denerwowac . . .
Z gory dziekuje wszystkim forumowiczom za okazana pomoc.
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
W220 ma dość skomplikowany sterownik, tym bardziej jeśli chodzi o duże pojemności. W grę wchodzą przede wszystkim normy spalin Euro4 które sterownik ma zaprogramowane. Jeżeli wyłącza cylindry to znaczy że coś jest nie tak z pracą silnika i aby nie uszkodzić katalizatorów odłącza cylindry. Należy jechać do kogoś kto się zna na merckach (nowych, nie starych 190-tkach) i posiada SD, sprawdzić wszystkie wartości rzeczywiste razem z 4 lambadami (na szczęście tylko 4), sprawdzić wentylator od przedmuchiwania kolektorów. I najważniejsza sprawa pozbyć się LPG.
Można też zmienić kodowanie sterownika aby w razie problemów nie wyłączał cylindrów, ale nie zawsze sterownik na to pozwala. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
No wiec tak. Wskazania sond są w normie, takie same na wszystkich czterech, jednak wyswietlil blad sondy lambda z lewej strony, jednak cylindry zawsze odlacza z prawej, wiec ma sie to nijak do tej sondy. Elektronik powiedzial ze w w220 czasem koncowka w sterowniku sie potrafi spalic, jednak gdyby byla spalona wcale niechodzil by na ten cylinder. Hmm jesli mam sie pozbyc lpg to sie pozbede tego auta calego:). Ojciec ma tez w220 - z tym samym motorem i na lpg przejechal 200 000 km bez jakichkolwiek problemow, siostra jezdzi A klasa z lpg, brat ma ML , 3,2 tez z lpg i nikt sie tego nie pozbywa:). W przeciwnym razie trzeba bedzie sie przesiasc na cos ekonomiczniejszego. Dodam jeszcze ze odlaczanie cylindra na benzynie i gazie wystepuje tak samo, wiec nie winilbym ukladu zasilania za ten stan rzeczy. Myslalem nad przelozeniem sterownika od ojca w220, jednak wiaze sie to pewnie z kodowaniem immo itd... .
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
Wszystko zależy od instalacji i od jej użytkowania, jak ktoś jeździ tylko na gazie zapala rozgrzewa i w 99% jazdy używa gazu to prędzej czy później coś zacznie się dziać. Naprawiałem nie jednego mercka z LPG i zawsze kończy się to tak samo.
Przełożenie sterownika nic nie da bo właśnie immo, trzeba by przewalić wsad z pamięci i wtedy będzie działać.
Odłącza zawsze te same cylindry bo tylko je może wyłączyć tak żeby auto pracowało jakotako, wyłącza tylko iskrę i jak jest na benz to wtrysk. Można powiedzieć że jest to złośliwe ze strony mercedesa żeby zmusić w ten sposób do wizyty w serwisie.
Powodzenia w każdym razie. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
no wlasnie odlacza wtrysk tez, czy to benzyny czy gazu ( przeciez elektrozawory gazowe sterowane sa impulsami wtryskiwaczy benzynowych wiec rowniez sie wylaczaja gdy komputer nakazuje wylaczenie wtrysku benzynowego ). Po wylaczeniu cylindra silnik nie pracuje jako tako, pracuje zwyczajnie zle. Postaram sie znalezc czas i podjechac pod SD zeby wybic z glowy sterownikowi wylaczanie cylindra . Bo wg mnie ten silnik pracuje poprawnie, nie szarpie, nie smierdzi paliwem, z rury leci tylko para, nie zuzywa oleju. A jesli ten sterownik naprawde tak dba o euro4 to co sie stanie gdy silnik zacznie zuzywac olej w jakims stopniu. Wtedy sklad spalin drastycznie sie zmienia.
Mozesz napisac co masz na mysli piszac: naprawialem niejednego mercka z lpg i zawsze konczy sie tak samo ??
Powiem ci ze, jakos prawie zawsze jezdze az zabraknie lpg, wtedy do stacji dojezdzam na benzynie bo sie przelaczy. A jak zaczela mnie ta usterka nekac, jezdzilem kilka dni na benzynie aby stwierdzic czy wystepuje na lpg i pb tak samo czesto.
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
Spaliny mogą być idealne, silnik może pracować idealnie, a będzie jakiś czujnik wskazywał złe parametry i koniec.
Używanie LPG, bez umiaru kończy się przestawieniem konta wyprzedzenia zapłonu, ilością wtrysku benzyny i uwaleniem lambad. Objaw, silnik najpierw zaczyna nierówno chodzić na PB potem strzela w ssący na PB a potem nie chce zapalić.
Prawidłowo powinno się jechać 70% drogi na LPG i 30% na PB. Wtedy przestawianie adaptacji zajmuje sterownikowi więcej czasu.
Dlaczego się tak dzieje? mercki mają czujnik spalania stukowego co wykrywa spalanie stukowe powodowane przez ilość oktanów w paliwie
regułka:
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
* zbyt wysoki stopień sprężania,
* za wczesny zapłon,
* za mała liczba oktanowa paliwa,
* przegrzanie silnika,
* za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
* duże napełnianie cylindra.
Oktany LPG 90/120 jednak przez to że to gaz to w cylindrze jest go mniej i jego kaloryczność zmniejsza się 60/80
Oktany PB 95/98 _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
no przyznam ze watpie w to, aby zachodzilo spalanie stukowe w tym silniku. I ciezko mi sie zgodzic z twierdzeniem ze stukowe spalanie nastepuje po zaplonie mieszanki spowodowanym iskra na swiecy ( w okolicy swiecy ) i ze dalsza czesc ladunku sie zapali sama z powodu wzrostu cisnienia. Spalanie stukowe to spalanie tuż przed wystapieniem iskry na swiecy, spowodowane duza temperatura i kompresja. A jesli iskra juz nastapi to raczej nie moze zajsc spalanie stukowe, gdyz ladunek zapala sie od wystepujacej iskry.
To tyle z mojego rozumowania. Bylem dzis jeszcze raz u fachowca od Mercedesa z SD i podczas jazd stwierdzil powod wylaczania cylindra. O wadach lpg nic nie mowil. Okazala sie uwalona koncowka mocy sterownika ( poprostu momentami cewka nie dostawala impulsu ze ma spowodowac iskre ) i potem cylinder zostal odlaczany z powodu stwierdzenia braku zaplonu ( nie ma go bo przeciez nie ma sygnalu do spowodowania iskry ). W srode umowilem sie na podmiane sterownika silnika. O efektach napisze.
A co do lpg, to przy przebiegach 10 000 km miesiecznie nawet wgranie nowych map wtrysku po rozjechaniu sie starych ( chociaz nawet 1 raz w msc ) jest oplacalne. I przyznam ze ojca Eska przejechala wlasnie 200 000 km na lpg ( razem ma juz ponad 400 tys ) i nikt tam nowych map nie wgrywal, nie wymienial lambdy ani zadnego innego osprzetu poza przeplywomierzem (za co trudno obwiniac lpg). Silnik nadal pracuje dobrze na pb i lpg, nie zuzywa oleju, nie dymi. Uzytkuje takie auta i nigdy nie uwierze w przebiegi na allegro pl rzedu 100-150 tys km roczniki 2000. Gdybym chcial teraz sprzedac ojca S po przestawieniu przebiegu na jakies 180 tys wielu by uwierzylo. W tych autach wnetrze po 500 000 km nie jest prawie nic zniszczone ( lekko przytarta galka automatu bo tam wygodnie trzymac reke ). Ale to tak poza tematem
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
Dokładnie te przebiegi są śmieszne Ja kupiłem miesiąc temu W220 ze szwaicarii z przebiegiem 300tyś i w środku wygląda w 100% lepiej niż te co są na allegro... Nie ma żadnych przetarć. Jak pokazuje autko to każdy mówi przebieg tak do 80tyś a jak powiem że ma 300 to mówią że sobie jaja robie, albo że licznik się popsuł Listwy progowe nie mają żadnej ryski (wiem że łatwo je można wymienić ale wątpie żeby ktoś je wymieniał w aucie po wypadku, bo takie je kupiłem). Mercedes to mercedes _________________ Marian
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
no dokladnie tak jest. Ja mam ponad 300 - 324 chyba dokladnie, pewny przebieg, auto od nowego w rodzinie, do konca serwisowane. Wnetrze rowniez nic nie zniszczone poza galka biegow. Tez wszystkich pytam ile to ma km wg nich i tez kazdy odpowiada ze 50-80 tys
Re: ( Mercedes klasa S ) W220-S500, wyłącza cylinder
Regułka spalania stukowego pochodzi z wikipedii, na 100% wymiana kompa pomoże nawet jak to uszkodzona końcówka. Dodam tylko że te końcówki sterowane są właśnie przez resztę komputera i jest to ostatni element wykonawczy przed samą iskrą. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa S ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.