Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaes_2

Debiutant



Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 05 Sty 2011, 12:29
Temat postu:

Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


Witam
Mam pytanie dotyczące pochłaniacza oparów paliwa. Czy jest możliwe
aby poprzez zanieczyszczony pochłaniacz wytwarzało się takie podciśnienie
w zbiorniku, że blokuje się pompa paliwa?
Opisuje swój przypadek A klasa w 168 A160. Przy określonej pogodzie tj.
w dzień poprzedzający temperatura powyżej zera a w następny rano około -8.
Samochód zapala przejeżdza kilka kilometrów a po ponownym rozruchu gaśnie po
przejechaniu 1km. Kilka minut postoju zapala i już jedzie normalnie.
Jeździ kilka tygodni przy mniej więcej podobnej temperaturze na zewnątrz (bez większych wahań +-).
Kolejny przypadek w południe +1 wieczorem gwałtowny spadek do -8 i ten sam problem.
Samochód jedzie około 1km i znów gaśnie. Odkręcając korek wlewu paliwa gwałtownie zasysa
powietrze dużo mocniej niż przeciętnie przy tankowaniu. I ponownie zapala.
Piszę o tej temperaturze powietrza bo jak wiadomo benzyna kurczy się przy niskiej i
Wytwarza się większe podciśnienie.
Czy wystarczy zainteresować się wymianą filtru paliwa i pochłaniacza czy raczej to
nie ma takiego wpływu na pompę paliwa?
_________________
Kaes
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Sro 05 Sty 2011, 18:55
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


To jest proste jak chcesz to sprawdzić to jedź z otwartym bakiem. Trzeba by też sprawdzić zawór odpowietrzania zbiornika bo raczej nie powinno być bardzo duże to podciśnienie w baku, nie wiem jakie masz więc też nie wiem czy jest dobre czy złe. Pod kompem można sprawdzić zaworek i tyle.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Kaes_2

Debiutant



Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 12:14
Temat postu:

Zakończenie tematu


Problem tkwił w przekaźnku pompy paliwa. Prawdopodobnie z powodu zacierania się pompy przegrzewały się styki przekaźnika.
_________________
Kaes
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 09:51
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


Przekaźnik paliwa powodował wzrost podciśnienia w baku?
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Kaes_2

Debiutant



Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 08:41
Temat postu:

Re


Przekaźnik nie powodował wzrostu ciśnienia, ale powodował przerwy w dostawie paliwa. Podciśnienie może i jest prawidłowe ale jak to stwierdzić? Sugerowałem się tym efektem dużego zasysania powietrza po odkręceniu korka wlewu paliwa. Rozsądnie myśląc przekaźnik nie uszkodził się sam ale pewnie zacierająca się pompa paliwa powoduje duży prąd w układzie i stąd wypalone styki przekaźnika. Dzisiaj idzie do wymiany pompa paliwa i filtr paliwa a jakie będą efekty trudno stwierdzić bez sprawdzenia podczas jazdy. Po wymianie przekaźnika jak do tej pory jeździł. Wymieniam pompę profilaktycznie aby znów nie wystąpił ten sam problem.
_________________
Kaes
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 08:41
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
stani1966

Debiutant



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Typ168 (A-Klasse)
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 19:14
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


to jest logiczne wytlumaczenie tego problemu.
Pompa jest smarowana przeciez paliwem i przy jego braku moze dojsc do jej zatarcia
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4811
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 20:23
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


stani1966 napisał:
to jest logiczne wytlumaczenie tego problemu.
Pompa jest smarowana przeciez paliwem i przy jego braku moze dojsc do jej zatarcia

Trochę błędnie rozumujesz. Brak paliwa wystąpi w sytuacji, gdy poziom paliwa w baku zejdzie do zera i w miejsce paliwa pojawi się powietrze. W sytuacji bardzo dużego podciśnienia może nastąpić zatrzymanie przepływu paliwa w rurkach. Pompa jest dalej zalana paliwem - które jednak nie przemieszcza się dalej. Jest to jednak sytuacja raczej hipotetyczna, gdyż siła pompy jest na tyle duża, że w takich wypadkach dochodzi do "zassania" baku, a auto jeszcze jedzie dalej. Różnica w wielkości słyszalnego efektu zasysania powietrza po odkręceniu korka jest ściśle zależna z poziomem paliwa w zbiorniku. Zakładamy, że podciśnienie w zbiorniku jest takie samo. Jednak przy zbiorniku pełnym zostanie zassane po odkręceniu korka parę litrów powietrza, natomiast jak świeci się rezerwa, to do zbiornika wpuszczamy tych litrów powietrza kilkadziesiąt.
Stąd ta słyszalna dla ucha różnica.
Jeżeli natomiast chodzi o jakiekolwiek odpowietrzenia - to ten układ ich NIE MA. System paliwowy z pochłaniaczem oparów NIE JEST BEZPOŚREDNIO POŁĄCZONY Z ATMOSFERĄ. Tak więc nie szukaj żadnych odpowietrzników bo się tylko zmęczysz. O ile mnie pamięć nie myli to nie tak dawno zamieszczałem na tym forum obrazek układu paliwowego dla A-klasy.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
stani1966

Debiutant



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Typ168 (A-Klasse)
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 21:15
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


chyba wszyscy bladzimy a przyczyna moze byc inna tj. przykladowo woda w paliwie
Powrót do góry
Kaes_2

Debiutant



Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 08:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


Witam ponownie
Wklejam tą informację do dwóch moich postów, ponieważ sytuacja wynikająca z awarii była niejednoznaczna a rozwiązanie jedno.
Powodem takiego zachowania samochodu był czujnik położenia wału korbowego. Dlaczego w serwisie merca tego nie wykryli - nie wiem, wskazali błędnie na pompę paliwa co skazało mnie na większe koszty.
No cóż wymiana pompy paliwa i filtra u nich miała kosztować ponad 2000zł.
Jak to sprawdziłem. Otóż wymontowałem czujnik (łatowo to zrobić, potrzebny klucz nasadowy gwiazdkowy 8 ale mnie udało się to odkręcić zwykłą nasadową 7). Później podpiąłem czujnik do zwykłego wskazówkowego omomierza z zasilaniem dla bezpieczeństwa 3V (nie wiem jakie napięcie jest podawane na czujnik podczas jego pracy może tylko 5V?). Zanurzyłem mu dziubek w gorącej wodzie (takiej na kawę Smile) i obserwowałem oporność. Podczas nagrzewania nic się nie działo. Posiadział tak kilka minut. Po wyjęciu z wody pozostawiłem do ostygnięcia. I tu się zaczęło przy pewnej temperaturze nagle zaczynała się zwiększać oporność a w pewnym momęcie nagle całkowicie ją stracił i była przerwa w obwodzie po dalszym stygnięciu znów gwałtownie wróciła normalna oporność. Powtórzyłem ten test kilka razy i zawsze z tym samym rezultatem. Czyli jak zapaliłem zimny samochód no to jeździł normalnie aż do zatrzymania. Jak się ztrzymał silnik stygnął czujnik też i dostawał przerwę a wtedy to już nie zapali.
Trudno to było stwierdzić bo jest zima i temperatury powietrza się bardzo wahają. W lecie pewnie bym szybciej to wykrył.
Nie wiem na ile to wszystko jest prawidłowe z tym testem ale może komu to pomoże i ustrzeże przed wymianą pomp, przepływomierzy itp.
Błąd czujnika położenia wału często bywa ignorowany jako coś co wyskakuje także przy awariach zapłonu itp. ale jdnak warto wcześniej to sprawdzić.
Pozdrawiam
_________________
Kaes
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4811
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 09:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160


Stawiam piwo za dociekliwość i opis. Razz
Ze swojej strony tylko powiem, że tego rodzaju usterka powinna pozostać w pamięci błędów komputera silnika i zostać wzięta pod uwagę przez diagnostę.
Powrót do góry
Kaes_2

Debiutant



Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 10:12
Temat postu:

re


Pownna być wykryta ale łatwiej gościa skasować na dwa tysiące za wymianę pompy a nie tylko za czujnik, który pewnie i tak by wymienili. Błąd, że nie pojechałem na diagnozę do innego serwisu.
_________________
Kaes
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe


MercedesE 200

69 900

2010r.

36 000 km

mazowieckie

MercedesViano

24 900

2008r.

385 000 km

mazowieckie

MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesC 220

36 000

2011r.

227 000 km

lubelskie

MercedesC 220

38 500

2012r.

239 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System