Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 05 Sty 2011, 12:29
Temat postu:
Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160
Witam
Mam pytanie dotyczące pochłaniacza oparów paliwa. Czy jest możliwe
aby poprzez zanieczyszczony pochłaniacz wytwarzało się takie podciśnienie
w zbiorniku, że blokuje się pompa paliwa?
Opisuje swój przypadek A klasa w 168 A160. Przy określonej pogodzie tj.
w dzień poprzedzający temperatura powyżej zera a w następny rano około -8.
Samochód zapala przejeżdza kilka kilometrów a po ponownym rozruchu gaśnie po
przejechaniu 1km. Kilka minut postoju zapala i już jedzie normalnie.
Jeździ kilka tygodni przy mniej więcej podobnej temperaturze na zewnątrz (bez większych wahań +-).
Kolejny przypadek w południe +1 wieczorem gwałtowny spadek do -8 i ten sam problem.
Samochód jedzie około 1km i znów gaśnie. Odkręcając korek wlewu paliwa gwałtownie zasysa
powietrze dużo mocniej niż przeciętnie przy tankowaniu. I ponownie zapala.
Piszę o tej temperaturze powietrza bo jak wiadomo benzyna kurczy się przy niskiej i
Wytwarza się większe podciśnienie.
Czy wystarczy zainteresować się wymianą filtru paliwa i pochłaniacza czy raczej to
nie ma takiego wpływu na pompę paliwa? _________________ Kaes
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160
To jest proste jak chcesz to sprawdzić to jedź z otwartym bakiem. Trzeba by też sprawdzić zawór odpowietrzania zbiornika bo raczej nie powinno być bardzo duże to podciśnienie w baku, nie wiem jakie masz więc też nie wiem czy jest dobre czy złe. Pod kompem można sprawdzić zaworek i tyle. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 08:41
Temat postu:
Re
Przekaźnik nie powodował wzrostu ciśnienia, ale powodował przerwy w dostawie paliwa. Podciśnienie może i jest prawidłowe ale jak to stwierdzić? Sugerowałem się tym efektem dużego zasysania powietrza po odkręceniu korka wlewu paliwa. Rozsądnie myśląc przekaźnik nie uszkodził się sam ale pewnie zacierająca się pompa paliwa powoduje duży prąd w układzie i stąd wypalone styki przekaźnika. Dzisiaj idzie do wymiany pompa paliwa i filtr paliwa a jakie będą efekty trudno stwierdzić bez sprawdzenia podczas jazdy. Po wymianie przekaźnika jak do tej pory jeździł. Wymieniam pompę profilaktycznie aby znów nie wystąpił ten sam problem. _________________ Kaes
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 20:23
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160
stani1966 napisał:
to jest logiczne wytlumaczenie tego problemu.
Pompa jest smarowana przeciez paliwem i przy jego braku moze dojsc do jej zatarcia
Trochę błędnie rozumujesz. Brak paliwa wystąpi w sytuacji, gdy poziom paliwa w baku zejdzie do zera i w miejsce paliwa pojawi się powietrze. W sytuacji bardzo dużego podciśnienia może nastąpić zatrzymanie przepływu paliwa w rurkach. Pompa jest dalej zalana paliwem - które jednak nie przemieszcza się dalej. Jest to jednak sytuacja raczej hipotetyczna, gdyż siła pompy jest na tyle duża, że w takich wypadkach dochodzi do "zassania" baku, a auto jeszcze jedzie dalej. Różnica w wielkości słyszalnego efektu zasysania powietrza po odkręceniu korka jest ściśle zależna z poziomem paliwa w zbiorniku. Zakładamy, że podciśnienie w zbiorniku jest takie samo. Jednak przy zbiorniku pełnym zostanie zassane po odkręceniu korka parę litrów powietrza, natomiast jak świeci się rezerwa, to do zbiornika wpuszczamy tych litrów powietrza kilkadziesiąt.
Stąd ta słyszalna dla ucha różnica.
Jeżeli natomiast chodzi o jakiekolwiek odpowietrzenia - to ten układ ich NIE MA. System paliwowy z pochłaniaczem oparów NIE JEST BEZPOŚREDNIO POŁĄCZONY Z ATMOSFERĄ. Tak więc nie szukaj żadnych odpowietrzników bo się tylko zmęczysz. O ile mnie pamięć nie myli to nie tak dawno zamieszczałem na tym forum obrazek układu paliwowego dla A-klasy.
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 08:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160
Witam ponownie
Wklejam tą informację do dwóch moich postów, ponieważ sytuacja wynikająca z awarii była niejednoznaczna a rozwiązanie jedno.
Powodem takiego zachowania samochodu był czujnik położenia wału korbowego. Dlaczego w serwisie merca tego nie wykryli - nie wiem, wskazali błędnie na pompę paliwa co skazało mnie na większe koszty.
No cóż wymiana pompy paliwa i filtra u nich miała kosztować ponad 2000zł.
Jak to sprawdziłem. Otóż wymontowałem czujnik (łatowo to zrobić, potrzebny klucz nasadowy gwiazdkowy 8 ale mnie udało się to odkręcić zwykłą nasadową 7). Później podpiąłem czujnik do zwykłego wskazówkowego omomierza z zasilaniem dla bezpieczeństwa 3V (nie wiem jakie napięcie jest podawane na czujnik podczas jego pracy może tylko 5V?). Zanurzyłem mu dziubek w gorącej wodzie (takiej na kawę ) i obserwowałem oporność. Podczas nagrzewania nic się nie działo. Posiadział tak kilka minut. Po wyjęciu z wody pozostawiłem do ostygnięcia. I tu się zaczęło przy pewnej temperaturze nagle zaczynała się zwiększać oporność a w pewnym momęcie nagle całkowicie ją stracił i była przerwa w obwodzie po dalszym stygnięciu znów gwałtownie wróciła normalna oporność. Powtórzyłem ten test kilka razy i zawsze z tym samym rezultatem. Czyli jak zapaliłem zimny samochód no to jeździł normalnie aż do zatrzymania. Jak się ztrzymał silnik stygnął czujnik też i dostawał przerwę a wtedy to już nie zapali.
Trudno to było stwierdzić bo jest zima i temperatury powietrza się bardzo wahają. W lecie pewnie bym szybciej to wykrył.
Nie wiem na ile to wszystko jest prawidłowe z tym testem ale może komu to pomoże i ustrzeże przed wymianą pomp, przepływomierzy itp.
Błąd czujnika położenia wału często bywa ignorowany jako coś co wyskakuje także przy awariach zapłonu itp. ale jdnak warto wcześniej to sprawdzić.
Pozdrawiam _________________ Kaes
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 09:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z podciśnieniem w zbiorniu paliwa MB W168 A160
Stawiam piwo za dociekliwość i opis.
Ze swojej strony tylko powiem, że tego rodzaju usterka powinna pozostać w pamięci błędów komputera silnika i zostać wzięta pod uwagę przez diagnostę.
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: MB A klasa w168 1,6 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 10:12
Temat postu:
re
Pownna być wykryta ale łatwiej gościa skasować na dwa tysiące za wymianę pompy a nie tylko za czujnik, który pewnie i tak by wymienili. Błąd, że nie pojechałem na diagnozę do innego serwisu. _________________ Kaes
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.