Witam
Mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy ma ktoś doświadczenie związane z wymianą podkładek uszczelniających wtryskiwacze, przepuszcza mi jeden wtryskiwacz ( drugi licząc od lewej ) jak wiadomo wymienia się parami - tak są mocowane - i o ile udało mi się wymienić uszczelnienie na 3 i 4 to ten aby go wyjąc należy zdemontować turbinę - i tu moje pytanie do osób którzy mają wiedzę i praktykę - jak zdemontować turbinę aby czegoś nie uszkodzić i na co zwrócić uwagę, i czy przy demontażu należy coś dodatkowo wymieniać (uszczelki na turbinie czy coś takiego - przynajmniej coś o tym wspominali w serwisie).
Za wszelkie wskazówki, sugestie i uwagi będę wdzięczny
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
Jakoś udało się uszczelnić wtryskiwacze:)
ale po kolei:
1. trzeba zdemontować filtr z kolektorem trochę śrub klucz E10 ale ja odkręcałem 8 tylko delikatnie, śruby w kolektorze na gwiazdkę też rozkręcałem i taką małą śrubkę po prawej przy blaszce na tych 9 długich śrubach, poluzowałem też, śruby na dolocie do filtra 2 śruby od dołu - to takie aluminiowe z prawej
2. po wyjęciu kolektora zależy które wtryskiwacze trzeba wyjąć - są wyjmowane parami 1i2 za turbiną i wtedy trzeba ją zdemontować, 3i4 udało mi się wyjąć odginając nieco osłonkę z miękkiej blachy
3. demontaż turbiny, śruba od góry 2 uszczelki miedziane - chyba dopływ oleju od spodu odpływ oleju i uszczelka, i wyprowadzenie na interkoler trzeba odkręcić trzy sruby i ostrożnie wyjąć ten plastik z turbiny, tam jest uszczelka której nie można kupić oddzielnie tylko z całym plastikiem - koszta rosną - oczywiście trzy śruby mocujące turbinę do kolektora i opaskę wydechu - radzę zdjąć terz drugą opaskę pod silnikiem i odkręcić katalizator - wtedy łatwiej wyjąć turbinę - wyjmowałem ją do góry i odginając lekko przewód doprowadzający olej - jeszcze tam jest taka łapa metalowa trzymająca turbinę od góry też trzeba ją odkręcić
4. wyjmowanie wtrysków - odkręcic dopływy paliwa, zdjąć przewody powrotne - te na zawleczki - odpiąć podłączenie wtryskiwaczy i odkręcić śrubą pomiędzy wyjmowanymi wtryskami - i teraz delikatnie ruszając wtryskami prawo - lewo ruch nie większy niż 2-3 mm - ja to robiłem wielgachnym kluczem nastawnym lub żabą - ciągnąć wtryskiwacze na zmianę raz jeden raz drugi aż wyjadą całe - trzeba pamiętać który był gdzie i nie zamienić podczas montażu - podkładki miedziane wyjdą na wtryskiwaczach lub trzeba je będzie wyjąć - ja to robiłem płaskim długim śrubokrętem i dmuchawką z kompresora
po wyczyszczeniu komór wtryskiwaczy zakłada się nowe podkładki na odrobince smaru na wtryskiwacze i taki zestaw (złożony jak przy wyjmowaniu) wkłada się z powrotem i dociska tą śrubą co jest na środku
a składanie - to to samo tylko w odwrotnej kolejności - przewody paliwowe radzę najpierw przykręcać do szyny a w drugiej kolejności do wtryskiwaczy, wydech na turbinie wypada uszczelnić jakimś mazidłem do tłumików - przerabiałem to już dwa razy bez uszczelnienia przepuszcza
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
z wyjęciem wtrysków moze nie być tak łatwo............
ja musiałem szukać pomocy u "Wroneckich", Pan Jan przyjechał do mnie z wybijakiem- tak były zapieczone, ze dopiero po 2h udało nam sie wspólnie wytargać. Reszta to bajka. _________________ Ceed, RAV4
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
Mam pytanie do kolegów w tej kwestii. Jakie są objawy przepuszczania wtryskiwaczy? Czy jest to może taki dźwiek jakby sprężarka puszczała powietrze. Od pewnego czasu mam takie cykanie w silniku i zapacch spalin w komorze. Może to te objawy? Pozdrawiam _________________ Wojtek Bolesławiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
Cytat:
Jakie są objawy przepuszczania wtryskiwaczy? Czy jest to może taki dźwiek jakby sprężarka puszczała powietrze. Od pewnego czasu mam takie cykanie w silniku i zapach spalin w komorze. Może to te objawy?
Tak, to są dokładnie takie objawy. U mnie jeszcze był wokół wtryskiwaczy taki smolisty nagar. Niestety w moim przypadku wyjęcie wtryskiwaczy nie było takie proste i nie obyło się bez wyjęcia i późniejszego planowania głowicy. Przy okazje wymieniłem świece żarowe, które też nie chciały się odkręcić Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
Witam. Mam ten sam problem, tzn cykanie, spaliny. Samochód jest w warsztacie, byłem dobrej myśli dopóki nie okazało się że ilość nagaru uniemożliwia wyjęcie wtryskiwaczy. Konieczne jest wymontowanie + potem planowanie głowicy. Jak wiadomo są to duże koszty i narazie musze sie z tym wstrzymac. Te cykanie jest bardzo denerwujące. Lepiej nie czekać aż sie zapieka wtryskiwacze tylko wymieniac podkladki co jakis czas. _________________ lepiej być 15 min za późno niż 30 lat za wcześnie
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
Wysłany: Pon 30 Maj 2011, 16:25
Temat postu:
Re: Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
Reaktywuję temat.
Trzeba wymienić od razu wszystkie 4 podkładki pod wtryskami, czy starczy tylko 2 w tej parze, która przepuszczała i cykała _________________ Grande Punto 1.4 8V (77KM) DYNAMIC z Blue&Me
------------------------------------------------------
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uszczenienie wtryskiwaczy a klasa 1,7 CDI
Tak na prawdę nie ma rzeczy która by zniechęciła zdesperowanego polaka przed samodzielną naprawą najbardziej skomplikowanej rzeczy. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Mercedes a 2000 r. 1.7 cdi 90 koni
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 19 Lis 2012, 11:00
Temat postu:
Uszczelnienia wtryskiwaczy(mercedes a 2000r 1.7 cdi 90 koni)
Witam! Mam problem z moim samochodem (mercedes a 2000r 1.7 cdi 90 koni). Jakieś półtorej roku temu wymieniłem uszczelnienie pod wtryskiwaczami nie pamiętam dokładnie którymi ale jedna para. Wcześniej w silniku słychać było charakterystyczne cykanie a do kabiny przedostawały się spaliny. Po wymianie objawy te ustały jednak pojawiły się z powrotem po niecałym roku. Pojechałem do mechanika z reklamacją jednak on stwierdził, że to niemożliwe aby wydmuchało te same uszczelki i musiał pojawić się ten sam problem na nie wymienionych wcześniej wtryskach. Powiedziałem mu że nie jestem w stanie tego sprawdzić więc niech wymieni uszkodzone uszczelnienie. Mechanik dokonał naprawy wymieniając do pewności uszczelnienie pod wszystkimi wtryskami. Objawy znowu ustały jednak tylko na jakieś cztery miesiące. Nie wiem co mam robić. Czy powinienem zmienić mechanika? Czy ktoś zna jakiś skuteczny sposób naprawy takiej awarii, lub mechanika w okolicach Rudy Śląskiej, który potrafi to skutecznie naprawić? Sam nie jestem w stanie tego zrobić. Mój mechanik twierdzi, że przyczyna tkwi w wadliwej konstrukcji mocowania wtrysków w tych modelach samochodu. Jednak ja wiem, że wcześniej samochód jeździł bez tego typu problemów przez jakieś dziewięć lat. Bardzo proszę o pomoc.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.