Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrre

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Sprinter cdi 315 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Sty 2011, 16:25
Temat postu:

spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Witam. Sprinter 315 2.2 cdi. Od czasu do czasu spadek mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko ok. Dodatkowe objawy;
1. Podczas rozpędzania auta często w przedziale 3000 - 4000 występuje dziura ( ok. pól sekundy silnik nie ciągnie).
2. Gdy auto już straci moc, to zdecydowanie bardziej basowo i głośniej pracuje.

Byłem kiedyś u kumpla który podłączył komputer i błędów nie było,( albo kiepsko się znał bo on handluje sprzętem diagnostycznym)

Moje przypuszczenia to albo wadliwe działająca, zacinająca kierownica turbo (przeładowuje i w końcu tryb awaryjny) Lub zawór recyrkulacji.

Dodam tylko ze żadna kontrolka się nie świeci.

Co sądzicie ?

Kiedyś autko mi przerywało, szarpało i okazało się, że winna była wtyczka przy magistrali wysokiego ciśnienia- po prostu ułamały się przewody. Naprawiłem bez problemu wiec i może teraz się uda.

Kontrola i ewentualne przeczyszczenie zaworu recyrkulacji na pewno nie zaszkodzi - może ktoś już to robił ? i chciałby się podzielić zdobyta wiedzą
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Pon 17 Sty 2011, 09:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Trzeba by podłączyć się do kompa sprawdzić wartości rzeczywiste nie tylko błędy, skontrolować wszystkie sterowniki czy komunikacja między nimi jest OK. EGR można wyciągnąć i sprawdzić czy przepuszcza, a turbo sprawdzić na kompie niestety.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Sprytek316

Czytelnik



Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie,warszawa
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 316 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 17 Sty 2011, 23:37
Temat postu:

spadek mocy 316


Witam
Mam podobny problem w 2,7 316 CDI jestem jego posiadaczem od maja na moje nieszczęście kupiłem go od handlarza ma podobno przejechane 350 000 raczej przewijany. Ale nie o tym mam podobny problem ze spadkiem mocy wcześniej się zdarzało ale wystarczyło zgasić silnik na chwilę uruchomić i problem znikał ale teraz jest coraz częściej i gaszenie nie pomaga komputer błędów nie pokazuje niby jest ok
dodam że tankuję na BP lub Shell
Może ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie
Pozdrawiam
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Wto 18 Sty 2011, 09:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Sterownik silnika nie musi mieć błędów, żeby wchodzić w awaryjny, trzeba by sprawdzić wszystkie inne sterowniki czy są OK.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
dadar2903

Dyskutant



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: mercedesy sprintery 316cdi 319
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Sty 2011, 23:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Witam moim zdaniem to zacinającą się kierownica turbiny i to na 100% takie same objawy były i u mnie i to nie w jednym sprincie. Turbinę trzeba wymienić i wszystko będzie ok. Ale jeszcze przed wymianą sprawdził bym zawór turbiny, chociaż to są rzadkie przypadki awarii tych zaworów.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 20 Sty 2011, 23:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 08:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Ja tam częściej wymieniałem te zaworki sterujące niż turbiny, ale tylko moje zdanie. Powodzenia w diagnostyce.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
toma$

Dyskutant



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 53
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poole, Dorset
Posiadane auto: Sprinter 313, CLK 320 conv.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 13:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


witam, miałem podobny problem i postanowiłem poszukac bez komputera, a własciwie po wstepnej diagnozie komputerem mojego kolegi który zdecydowanie pokazał bład "za niskie cisnienie w układzie doładowania" to moze oznaczac wiele . Najpierw wyczysciłem przewody podcisnieniowe od zaworka EGR regulacji turbo (ten co reguluje kierownica spalin w turbo) nic nie pomogło, Sprawdziłem wiązke na przednim pasie podono mogłabyc przyczyna nie działania zaworu podcisnienia jednak wszytko było ok . Wymieniłem zawór podcisnienia na drugi używany nie pomogł. Wnisek nasunał sie jeden kierownica spalin w turbo . Zregenerowałem turbo , okazało sie ze kierownica była zapieczona. Ulżyło mi ale do chwili gdy po paru kilometrach problem powrócił brak mocy -3000obr maks.(tryb awaryjny)(po restarcie wszytko wracało do normy na chwilke ) i co tu robic . Ostania deska ratunku to zawór podcicnienia ten co wymieniłem na używany i sam wyciagałem ze stojącego rozbitego sprinterka nie mogłem przypuszczac ze bedzie uszkodzony. Udałem sie do serwisu mercedesa i zapłaciłem 90 funtów za nowy oryginalny zawór podcisnienia . Traz nie pozanje auta moja 313 jezdzi jak osobówka . Przyczyny były dwie zawór podcisnienia oraz zablokowana zapieczona zmienna geometria w turbinie. efek tego był taki ze przeładowanie cisnienia uruchamiało tryb awaryjny. Kierownice spalin można sprawdzic, powinna po nacicnieciu dwigienki w turbo powinna przesuwac sie klikajac od konca do konca mozna ja nacisna s długim sruboktrętem od góry . oczywiscie na wyłaczonym silniku dobrze jest poczekac az podcisnienie całkowicie sie wyzeruje lub zdjac przewód do serwa przy turbo lub zaworku egr. Nawet jesli kierownica przesuwa sie w całym zakrecie i to nie znaczy ze jest w 100% moze nie uruchanmiac wszytkich łopatek (słowa mechanika od regeneracji) dla tego warto rozebrac i naprawic lub całkowicie zregenerowac . Nie ma tez sensu kupowanie używanego zaworu podcisnienia ,to bardzo częsta usterka i w serwicie Meredesa powiedzieli mi ze jest to sprzedawane nagminiie wiec zakup działajacej używki jest mało prawdopodobny . Jak powiedział mi pewien mechanik w Polsce gdy zapytałem o czesci uzywane . "Czesci uzywane sa poprostu złużyte" ryzyko w stosunku do zysku jest nie współmiernie duże za mój błąd i zakup używanego EGR zapłaciłem jazdą 3000 km z predkosicia 100km/h i redukcja na 3bieg na każdym wzniesieniu oraz zjezdzaniu tirom na pobocze gdybym miał pół tony wiecej ładunku nie wiem jak bym dojechał do celu.

Ostatnio zmieniony przez toma$ dnia Sob 12 Lis 2011, 03:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
M4R71N

Czytelnik



Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Banino
Posiadane auto: Mercedes-Benz Sprinter 313 2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Paź 2011, 14:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Witam. Chcialbym sie dolaczyc do tematu bo rowniez mam problem ze sprinterem... Autko kopcilo na czarno ale jak dla mnie byla to wina turbiny gdyz weze od IC byly zaolejone... Nagle pewnego dnia stracil moc, tak jakby jezdzil bez turbiny. Udalem sie na komputer i wyskoczylo "za niskie cisnienie w układzie doładowania" no i stwierdzenie mechanika ze napewno turbina. Kupilem nowa, zamontowalem ale niestety to nie turbina byla przyczyna braku mocy bo jest tak samo... Nie mam zadnego profesjonalnego sprzetu i ogolnie malo do czynienia mialem ze sprinterem wiec chcialbym zapytac w jaki najprostrzy sposob sprawdzic inne podzespoly ktore moga miec wplyw na brak mocy? Sciagalem tez wezyk idacy do gruszki turbiny i nie daje on zadnego cisnienia. Czy powinien zasysac badz wypychac jakies powietrze?
Powrót do góry
toma$

Dyskutant



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 53
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poole, Dorset
Posiadane auto: Sprinter 313, CLK 320 conv.
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 02 Paź 2011, 19:23
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


olej w przewodach ic zdecydowanie wskazywał na turbinę ale nie koniecznie na jej koniec jednak brak podcisnienia w przewodzie do gruszki to juz rzecz duzo jasniejsza, porzedewszytkim sprawdź te cienkie wszytkie brazowe przewody podcisnieniowe jesli sa drożne to przyczyna tkwi w zaworze podcisnienia albo jest złuzyty albo nie ma zasilania czego winą może być uszkodzona wiązka na przednim pasie , jednakze takie przypadki zdarzają się tylko w autach po wypadkowych lub mocno skorodowanych. Stawiam na zawor podcisnienia
Powrót do góry
M4R71N

Czytelnik



Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Banino
Posiadane auto: Mercedes-Benz Sprinter 313 2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Paź 2011, 19:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


kolego ale powiedz mi jak moge sprawdzic czy zawor jest sprawny? czy w ktoryms wezyku wchodzacym powinno byc jakies cisnienie? czy da rade sprawdzic czy zawor jest sprawny czy nie?
Powrót do góry
toma$

Dyskutant



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 53
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poole, Dorset
Posiadane auto: Sprinter 313, CLK 320 conv.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 12:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


nie ma szans na sprawdzenie zawór poprostu nie działa poprawnie podczas jazdy i zazwyczaj powoduje złe ustawienie łopatek kierownicy spalin co moze powodowac jak w moim przypadku za duze cisnienie doładowania a wtym momencie czujnik cisnienia (w rurze za intercoolerem ) natychmiast informuje komputer ktory przełacza prace silnika w tryb awaryjny , ten objaw ustepuje zazwyczaj po ponownym uruchomieniu silnika ale zaraz przy wyszszych obrotach ponownie cała sytuacja sie powtarza. Zawor podcisnieniowy sterowania turbina jest jedna z najczestszych usterek, jesli masz nowszy model posiadasz dwa takie zawory jeden od turbo drugi z tyłu silnika od recyrkulacji spalin mozesz sobie zamienic na próbe ten od recyrkulacji jest identyczny i zdjecie go nie bedzie mialo wpływu na jazde to tylko ekologia niektorzy zaslepiaja wogóle recyrkulacje co podobno dodaje troche mocy.
Rozbierałem ten zawor i jest tam silniczek jak w silniku krokowym i uszczelka oba te elementy złużywaja sie szybko poniewaz sa w ciagłęj pracy nie ma sensu kupowac używanego . Własnie obserwuje taki przypadek w Mercedesie E 220 klienta z tym samym silnikiem, wymienił wszytko włącznie z turbo i nic, okazało sie ze załozył uzywane zaworki podcisnienia kupił oba do recyrkulacji rowniez jednak oba zepsute auto kreci do 4000 maks i nie mam mocy Smile teraz musi kupic nowe jedyne co wykazywał komputer to za niskie cisnienie doładowania . Co pewnie jest nastepstwem trybu awaryjnego. Nie spotkałem sie zeby komputer wykazał uszkodzenie zaworu podcisnienia turbo bo chyba nie ma takiej mozliwosci zawsze jest tylko niskie cisnienie doładowania lub podobne. Jednak nie daje 100% gwarancji ze to ten zawor mozliwe jest ze czujnik cisnienia doładowania na wężu. Jednak prawdopodobienstwo zaworu do czujnika to 80 do 20 to informacja z serwisu w Anglii i okazao to rowniez prawdą w moim przypadku . Taki zawor kosztuje w Angli w serwisie Mercedesa 90 funtow z vatem i chyba nie wystepue w zamiennikach wsztkie sa made in USA.
Powrót do góry
misiek2410

Czytelnik



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): zach-pom
Posiadane auto: SPRINTER 318
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 17:54
Temat postu:

spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


witam,mam sprintera 318 obiawy mialem podobne na serwisie MB nie doszli... po ok dwoch miesiacach doszedlem z kolega samoukiem i byla wina EGR
Powrót do góry
toma$

Dyskutant



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 53
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poole, Dorset
Posiadane auto: Sprinter 313, CLK 320 conv.
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 06 Paź 2011, 14:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


zawór EGR to recyrkulacja spalin , napisz co konkretnie było nie tak.
Powrót do góry
darek1985

Czytelnik



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Sprinter 316 cdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Paź 2011, 20:45
Temat postu:

Spdek mocy,basowy dzwięk silnika Sprinter 316 cdi


Witam, wszystkich mający podobny problem, w mojej 316 przyczyną była awaria ustrojstwa pod filtrem powietrza, przetwornik podcisnienia czy cos takiego,pomagało gaszenie silnika lub poruszanie dziadostwem, wymieniłem to i mam spokój,koszt 70 zł
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Pon 24 Paź 2011, 07:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy


Taki zaworek z trzema końcówkami na podciśnienie 70pln??? Chyba używany Wink
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesViano

79 800

2011r.

192 000 km

mazowieckie

MercedesViano

169 999

2014r.

74 000 km

pomorskie

MercedesE 220

43 900

2010r.

209 147 km

śląskie

MercedesA 180

12 800

2006r.

267 500 km

mazowieckie

MercedesC 32 AMG

43 000

2001r.

247 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System