Witam. Sprinter 315 2.2 cdi. Od czasu do czasu spadek mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko ok. Dodatkowe objawy;
1. Podczas rozpędzania auta często w przedziale 3000 - 4000 występuje dziura ( ok. pól sekundy silnik nie ciągnie).
2. Gdy auto już straci moc, to zdecydowanie bardziej basowo i głośniej pracuje.
Byłem kiedyś u kumpla który podłączył komputer i błędów nie było,( albo kiepsko się znał bo on handluje sprzętem diagnostycznym)
Moje przypuszczenia to albo wadliwe działająca, zacinająca kierownica turbo (przeładowuje i w końcu tryb awaryjny) Lub zawór recyrkulacji.
Dodam tylko ze żadna kontrolka się nie świeci.
Co sądzicie ?
Kiedyś autko mi przerywało, szarpało i okazało się, że winna była wtyczka przy magistrali wysokiego ciśnienia- po prostu ułamały się przewody. Naprawiłem bez problemu wiec i może teraz się uda.
Kontrola i ewentualne przeczyszczenie zaworu recyrkulacji na pewno nie zaszkodzi - może ktoś już to robił ? i chciałby się podzielić zdobyta wiedzą
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
Trzeba by podłączyć się do kompa sprawdzić wartości rzeczywiste nie tylko błędy, skontrolować wszystkie sterowniki czy komunikacja między nimi jest OK. EGR można wyciągnąć i sprawdzić czy przepuszcza, a turbo sprawdzić na kompie niestety. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Witam
Mam podobny problem w 2,7 316 CDI jestem jego posiadaczem od maja na moje nieszczęście kupiłem go od handlarza ma podobno przejechane 350 000 raczej przewijany. Ale nie o tym mam podobny problem ze spadkiem mocy wcześniej się zdarzało ale wystarczyło zgasić silnik na chwilę uruchomić i problem znikał ale teraz jest coraz częściej i gaszenie nie pomaga komputer błędów nie pokazuje niby jest ok
dodam że tankuję na BP lub Shell
Może ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie
Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
Sterownik silnika nie musi mieć błędów, żeby wchodzić w awaryjny, trzeba by sprawdzić wszystkie inne sterowniki czy są OK. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
Witam moim zdaniem to zacinającą się kierownica turbiny i to na 100% takie same objawy były i u mnie i to nie w jednym sprincie. Turbinę trzeba wymienić i wszystko będzie ok. Ale jeszcze przed wymianą sprawdził bym zawór turbiny, chociaż to są rzadkie przypadki awarii tych zaworów.
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
Ja tam częściej wymieniałem te zaworki sterujące niż turbiny, ale tylko moje zdanie. Powodzenia w diagnostyce. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
witam, miałem podobny problem i postanowiłem poszukac bez komputera, a własciwie po wstepnej diagnozie komputerem mojego kolegi który zdecydowanie pokazał bład "za niskie cisnienie w układzie doładowania" to moze oznaczac wiele . Najpierw wyczysciłem przewody podcisnieniowe od zaworka EGR regulacji turbo (ten co reguluje kierownica spalin w turbo) nic nie pomogło, Sprawdziłem wiązke na przednim pasie podono mogłabyc przyczyna nie działania zaworu podcisnienia jednak wszytko było ok . Wymieniłem zawór podcisnienia na drugi używany nie pomogł. Wnisek nasunał sie jeden kierownica spalin w turbo . Zregenerowałem turbo , okazało sie ze kierownica była zapieczona. Ulżyło mi ale do chwili gdy po paru kilometrach problem powrócił brak mocy -3000obr maks.(tryb awaryjny)(po restarcie wszytko wracało do normy na chwilke ) i co tu robic . Ostania deska ratunku to zawór podcicnienia ten co wymieniłem na używany i sam wyciagałem ze stojącego rozbitego sprinterka nie mogłem przypuszczac ze bedzie uszkodzony. Udałem sie do serwisu mercedesa i zapłaciłem 90 funtów za nowy oryginalny zawór podcisnienia . Traz nie pozanje auta moja 313 jezdzi jak osobówka . Przyczyny były dwie zawór podcisnienia oraz zablokowana zapieczona zmienna geometria w turbinie. efek tego był taki ze przeładowanie cisnienia uruchamiało tryb awaryjny. Kierownice spalin można sprawdzic, powinna po nacicnieciu dwigienki w turbo powinna przesuwac sie klikajac od konca do konca mozna ja nacisna s długim sruboktrętem od góry . oczywiscie na wyłaczonym silniku dobrze jest poczekac az podcisnienie całkowicie sie wyzeruje lub zdjac przewód do serwa przy turbo lub zaworku egr. Nawet jesli kierownica przesuwa sie w całym zakrecie i to nie znaczy ze jest w 100% moze nie uruchanmiac wszytkich łopatek (słowa mechanika od regeneracji) dla tego warto rozebrac i naprawic lub całkowicie zregenerowac . Nie ma tez sensu kupowanie używanego zaworu podcisnienia ,to bardzo częsta usterka i w serwicie Meredesa powiedzieli mi ze jest to sprzedawane nagminiie wiec zakup działajacej używki jest mało prawdopodobny . Jak powiedział mi pewien mechanik w Polsce gdy zapytałem o czesci uzywane . "Czesci uzywane sa poprostu złużyte" ryzyko w stosunku do zysku jest nie współmiernie duże za mój błąd i zakup używanego EGR zapłaciłem jazdą 3000 km z predkosicia 100km/h i redukcja na 3bieg na każdym wzniesieniu oraz zjezdzaniu tirom na pobocze gdybym miał pół tony wiecej ładunku nie wiem jak bym dojechał do celu.
Ostatnio zmieniony przez toma$ dnia Sob 12 Lis 2011, 03:31, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
Witam. Chcialbym sie dolaczyc do tematu bo rowniez mam problem ze sprinterem... Autko kopcilo na czarno ale jak dla mnie byla to wina turbiny gdyz weze od IC byly zaolejone... Nagle pewnego dnia stracil moc, tak jakby jezdzil bez turbiny. Udalem sie na komputer i wyskoczylo "za niskie cisnienie w układzie doładowania" no i stwierdzenie mechanika ze napewno turbina. Kupilem nowa, zamontowalem ale niestety to nie turbina byla przyczyna braku mocy bo jest tak samo... Nie mam zadnego profesjonalnego sprzetu i ogolnie malo do czynienia mialem ze sprinterem wiec chcialbym zapytac w jaki najprostrzy sposob sprawdzic inne podzespoly ktore moga miec wplyw na brak mocy? Sciagalem tez wezyk idacy do gruszki turbiny i nie daje on zadnego cisnienia. Czy powinien zasysac badz wypychac jakies powietrze?
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
olej w przewodach ic zdecydowanie wskazywał na turbinę ale nie koniecznie na jej koniec jednak brak podcisnienia w przewodzie do gruszki to juz rzecz duzo jasniejsza, porzedewszytkim sprawdź te cienkie wszytkie brazowe przewody podcisnieniowe jesli sa drożne to przyczyna tkwi w zaworze podcisnienia albo jest złuzyty albo nie ma zasilania czego winą może być uszkodzona wiązka na przednim pasie , jednakze takie przypadki zdarzają się tylko w autach po wypadkowych lub mocno skorodowanych. Stawiam na zawor podcisnienia
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
kolego ale powiedz mi jak moge sprawdzic czy zawor jest sprawny? czy w ktoryms wezyku wchodzacym powinno byc jakies cisnienie? czy da rade sprawdzic czy zawor jest sprawny czy nie?
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
nie ma szans na sprawdzenie zawór poprostu nie działa poprawnie podczas jazdy i zazwyczaj powoduje złe ustawienie łopatek kierownicy spalin co moze powodowac jak w moim przypadku za duze cisnienie doładowania a wtym momencie czujnik cisnienia (w rurze za intercoolerem ) natychmiast informuje komputer ktory przełacza prace silnika w tryb awaryjny , ten objaw ustepuje zazwyczaj po ponownym uruchomieniu silnika ale zaraz przy wyszszych obrotach ponownie cała sytuacja sie powtarza. Zawor podcisnieniowy sterowania turbina jest jedna z najczestszych usterek, jesli masz nowszy model posiadasz dwa takie zawory jeden od turbo drugi z tyłu silnika od recyrkulacji spalin mozesz sobie zamienic na próbe ten od recyrkulacji jest identyczny i zdjecie go nie bedzie mialo wpływu na jazde to tylko ekologia niektorzy zaslepiaja wogóle recyrkulacje co podobno dodaje troche mocy.
Rozbierałem ten zawor i jest tam silniczek jak w silniku krokowym i uszczelka oba te elementy złużywaja sie szybko poniewaz sa w ciagłęj pracy nie ma sensu kupowac używanego . Własnie obserwuje taki przypadek w Mercedesie E 220 klienta z tym samym silnikiem, wymienił wszytko włącznie z turbo i nic, okazało sie ze załozył uzywane zaworki podcisnienia kupił oba do recyrkulacji rowniez jednak oba zepsute auto kreci do 4000 maks i nie mam mocy teraz musi kupic nowe jedyne co wykazywał komputer to za niskie cisnienie doładowania . Co pewnie jest nastepstwem trybu awaryjnego. Nie spotkałem sie zeby komputer wykazał uszkodzenie zaworu podcisnienia turbo bo chyba nie ma takiej mozliwosci zawsze jest tylko niskie cisnienie doładowania lub podobne. Jednak nie daje 100% gwarancji ze to ten zawor mozliwe jest ze czujnik cisnienia doładowania na wężu. Jednak prawdopodobienstwo zaworu do czujnika to 80 do 20 to informacja z serwisu w Anglii i okazao to rowniez prawdą w moim przypadku . Taki zawor kosztuje w Angli w serwisie Mercedesa 90 funtow z vatem i chyba nie wystepue w zamiennikach wsztkie sa made in USA.
Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Sprinter 316 cdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Paź 2011, 20:45
Temat postu:
Spdek mocy,basowy dzwięk silnika Sprinter 316 cdi
Witam, wszystkich mający podobny problem, w mojej 316 przyczyną była awaria ustrojstwa pod filtrem powietrza, przetwornik podcisnienia czy cos takiego,pomagało gaszenie silnika lub poruszanie dziadostwem, wymieniłem to i mam spokój,koszt 70 zł
Re: ( Mercedes Sprinter ) spadek mocy i dwa charakterystyczne objawy
Taki zaworek z trzema końcówkami na podciśnienie 70pln??? Chyba używany _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.