Witam , ostatnio skończyło mi się paliwo i po dolaniu nie chciał odpalić , więc został odpalony na spray'u do kokpitów . Dwa dni później jechałem przez kilka godzin , kilka razy gasiłem i odpalałem i wszystko było ok . Natomiast przez ostatnie trzy dni nie mogę go rano odpalić , odpala na sekundę na resztkach paliwa i od razu gaśnie . Później tylko kręci i nie odpala , trzeba spray'ować samostartem . Co poradzicie ?
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Może trzeba wymienić uszczelnienia na przewodach. Czasami też zdarza się że przez brak paliwa coś się zaciera bo ono też pełni funkcję smarującą. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Nie zaszkodzi wymienić filtr paliwa , nie wiadomo co zaciągnął z dna zbiornika. Przy okazji posprawdzaj wszystkie połączenia przy filtrze. Jeżeli ruszałeś jakieś przewody chcąc go odpowietrzyć to w pierszej kolejności je posprawdzaj. Mogła też powstać jakaś usterka nie związana z brakiem paliwa.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
witaj, kolego cóż, wtryskiwacze do regeneracji i być może nie pomoże nawet wymiana filtra paliwa, w takim razie spróbuj kolego na pych odpalić, jeśli odpali a na pewno odpali, tak jakby na dotyk, to mamy do czynienia że wtryskiwacze są uszkodzone, (wtryski leją już) , i ostatnia rzecz którą bardzo źle zrobiłeś ( używając samostart) do silników CDI nigdy nie używaj. Ale zanim podejmiemy takie kroki jak wyżej wymienione, spróbuj wymienić filtr paliwa choć nie sądzę że może pomóc, ale spróbować zawsze można.
Napisz czy na pych odpalił
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Co zaciąga filtr jak zaczyna brakować paliwa ? ... a wszystko co wcześniej pływało po wierzchu Gerri. Więc wymiana filtra może zupełnie nieuzasadnione no a Marcel podpowiada:" spróbuj wymienić filtr paliwa choć nie sądzę że może pomóc, ale spróbować zawsze można". To chyba jakieś sprzeczne informacje?Ostatnimi laty klienci przyjeżdżają na .... czyszczenie zbiornika i to późną jesienią bo nie chcą mieć problemów w zimę.
Wtryskiwacze? podszedł bym do tego trochę spokojniej. Zepsuły się tak od razu. Wyjąć je z CDI to czasami nie lada sztuka. A na to przyjdzie zawsze czas.
Na twoim miejscu zrobił bym zbiornik paliwa z bańki 5 litrowej , zawiesił w komorze silnika i podłączył do filtra paliwa najlepiej przezroczystymi przewodami(można też wpiąć tzw. gruszkę czyli taką gumową pompkę do paliwa),zalał paliwem odpalił na kilka minut i zostawił na noc. Rano(jeżeli jest gruszka to podpompować) bym spróbował odpalić go z rozrusznika. Sprawdził bym też świece żarowe i czas grzania. Testerem lub "na krótko"Zabrudzeniu mogła ulec pompka zasilająca która źle podaje paliwo na pompę hp. Zabrudzeniu mógł ulec regulator ciśnienia znajdujący się na szynie ciśnieniowej.Testerem diagnostycznym można sprawdzić wzrost ciśnienia na szynie rail. Jeżeli kręciłeś rozrusznikiem do całkowitego rozładowania to ABSOLUTNIE NIE WOLNO TEGO ROBIĆ bo uszkadzają się regulatory ciśnienia i sterowniki. Tak samo NIE WOLNO PALIĆ Z WŁĄCZONYM URZĄDZENIEM PROSTOWNIKOWYM bo dzieje się to samo. To nie era fiata i starego poloneza, tutaj jest zbyt dużo elektroniki zbyt czułej na spadek napięcia jak również napięcie podwyższone.
Uszkodzony wtryskiwacz może powodowąć ubytek ciśnienia z szyny i brak możliwości uruchomienia silnika, ale wtedy samochód nie uruchamia się w ogóle nawet po bardzo długim kręceniu rozrusznikiem. Odłączamy pojedyńczo przewody wysokiego ciśnienia z poszczególnych wtryskiwaczy i szyny rail a w wolny króciec wkręcamy zaślepkę(korek) symulując układ zasilania silnika 3 cylindrowego. Jeżeli mamy uszkodzony jeden wtryskiwacz to silnik powinien się uruchomić a pominięty będzie uszkodzonym.
Jeżeli nie masz jak stestować ciśnienie na szynie podczas rozruchu to zamiast jednego wtryskiwacza podłącz za pomocą innego przewodu tradycyjny zwykły mechaniczny wtryskiwacz ustawiony na ciśnienie otwarcia ok 180at. Jeżeli podczas kręcenia rozrusznikiem z owego wtryskiwacza wydostaje się paliwo czyli wtryskiwacz otwiera się to oznacza Ze układ paliwowy masz sprawny a ciśnienie na szynie jest dostateczne do podania napięcia na wtryskiwacze.(podczas tych zabiegów NIE ODŁANCZAJ wtyczek z wtryskiwaczy. Jeżeli to wszystko zadziała sprawnie do dopiero dobrał bym się do wtryskiwaczy.
Nie wyczytałem że podczas rozruchu "pomagał" ci samostart tylko plak do kokpitu .PLAK do czyszczenia kokpitu jest dużo lepszy działa tak samo jak samostart ale spala się dużo łagodniej co nie znaczy że można z nim przesadzać.
Napisz jak sę uporałeś z usterką.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Moze nie napisalem tego wystarczajaco jasno - po odpaleniu nie ma problemu , jezdze tak od poczatku tygodnia . Odpalamy samostartem i silnik chodzi jak zawsze , bez problemu . Jak jest cieply to odpali , jak wystygnie nie odpala . Podczas jazdy zadnych wszystko , dusi sie przy pierwszym odpalaniu na zimno . Po skonczeniu paliwa od razu zgasilem silnik i wyrzucilem bieg co by niczego nie uszkodzic . W sierpniu czy wrzesniu tez mi sie skonczylo paliwo , ale wtedy dolalem i pojechalem dalej bez prolemu . Ps. Filtry maja okolo 20 tysiecy km .
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Kolego, w takim razie świece żarowe sprawdzałeś, skoro na Plaku odpala albo jak jest ciepły silnik, to wiadomo że świece żarowe do wymiany. Mogłeś również napisać o kontrolce od świeć żarowy, jak się zachowują. Skoro filtr na ma przejechane 20 tys, też przydałoby się wymienić. Kolego, częste braki paliwa, skończy się na naprawie wtryskiwaczy oraz używania Plaku. Używanie Plaka lub Samostartu, uszkadzamy jednocześnie i silnik. Także żeby nie było potem pytania, (dlaczego wtryskiwacze poszły albo zawory stukają), używając Plaka lub Samostartu. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Jasne , mialem wlasnir pytac o uzywanie spray'u na dluzsza mete . Kontrolka zachowuje sie tak jak zawsze , z reszta z reguly grzeje przed odpaleniem , wiec obserwuje . Na bank swiecie ? Postaram sie dzisiaj zalatwic razem z filtrami , braki paliwa to oczywiscie sytuacje naprawde awaryjne .
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Jakby co to 2.2 cdi 2002 , bo nie znam sie na nazewnictwie i nie wiem czy to wynika z modelu 413 .
Bylem u swojego mechanika od Mercedesa , powiedzial ze jak kontrolka swiec sie nie swieci , to moze byc grubsza sprawa , ale mial tez termin dopiero za tydzien , wiec postaram sie wczesniej samemu ogarnac te filtry i swiece , jezeli to to .
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Możesz sam to zrobić, mierząc miernikiem napięcie, a świece żarowe odkręcasz na ciepłym silniku, ponieważ lepiej się odkręca. Filtr paliwa również sam możesz wymienić, do nowego filtra ropy wlejesz i zakładasz, po kilku kręcenia powinien odpalić i staraj się dobrze docisnąć zaciski w przewodzie paliwowym, żeby powietrza nie brało, bo może utrudnić potem odpalenie silnika.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Bylem u drugiego , tez od Mercedesow i tez powiedzial , ze swiece nie . Jak uslyszal , ze odpala i od razu gasnie , to z przekonaniem stwierdzil , ze jakies uszczelnienia . Umowilem sie na srode . Oczywiscie o profilaktycznym wymieneniu swiec tez caly czas mysle .
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Nie wiem jak u Ciebie ale w wielu sprinterach są przezroczyste przewody paliwa. Popatrzcie czy w nich czy tam w przewodach powietrze nie fruwa a paliwo cofa się do zbiornika? Spróbuj dać paliwo z bańki zawieszonej pod maską!!!
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
No cóż kolego, trudno zrozumieć :
Cytat:
Bylem u drugiego , tez od Mercedesow i tez powiedzial , ze swiece nie . Jak usłyszał , ze odpala i od razu gasnie , to z przekonaniem stwierdzil , ze jakieś uszczelnienia . Umowilem sie na srode
Jak może odpalać inaczej auto, skoro na Plaku odpala a bez Plaka nie odpala, jeżeli miało być nawet zapowietrzony, to Plaku również by nie odpalił. Co innego jak odpala i zaraz gaśnie, to najszybszej mamy do czynienia z filtrem paliwa, to jest pierwsza podstawa jaką rzecz można zrobić. Kolego pierwsze co zrób, wymień filtr paliwa skoro przejechane 20 tys, i wtedy zobacz co się dzieje, bo pisać będziemy bez końca i do puki nie wymienisz , trudno już będzie coś powiedzieć. Mając cały dzień, mogłeś choć filtr paliwa wymienić, dla kolegi maniuś65
Cytat:
Nawet jak użyje tej banki, nie wymieniając nawet filtra paliwa, myślisz że coś to da, te przewody przezroczyste to są zwrotne paliwo ,jeśli nawet widzimy powietrze, to co oznacza, filtr paliwa nie przepuszcza zbytnio dobrze paliwo lub wtryski leją
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.