CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
Witam,
Niedawno stałem się posiadaczem 311 CDI koniec 2002r. wersja MAXI.
W związku z tym, że jestem już w waszym gronie, mam kilka pytanek natury ekspolatacyjnej:
- jaki olej lac full syntetic czy wystarczy semi syntetic (pół syntetyczny)? (przebieg 250K wydaje się nie kombinowany) zwykły Lotos czy szarpać się i wydawać kasę na Mobil,
- ile tego oleju wchodzi slyszalem ze 10l?
- wszyscy mówią o paliwie czyli mam uciekać od stacji przy hipermarketach (gdzie nawet nowe fury tankują) i tylko tankowanie na Orlenie?
- w zimne dni jak się odpali to włącza się świeca żarowa na kilkanaście sekund potem sama kontrolka gaśnie kumpel powiedział, że to dogrzewanie czy to prawda?
- jak jest zimny (po nocy) to przy odpaleniu słaychać delikatny metaliczny stukot, który się dość czybko wycisza max.30 sekund, kumpel straszy, że to może być panewka ale przy takim przebiegu? a jeśli nie panewka to co?
- na deser potanie za 100 punktów skoro mam 311 z końca produkcji tzn. przed liftingiem to czy mogę kupić przednie światła z modelu po liftingu i je zamontować bez przeszkód? Światła są bez halogenów a mi głównie chodzi o wygląd mam jeden klosz pęknięty i wymieniłbym odrazu dwie całe lampy na te po lifcie są ładniejsze ale czy się uda taka operacja bez przeróbek?
Re: ( Mercedes Sprinter ) CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
Oleju wchodzi 10-11 litrów i musisz dobrać taki olej jak był wcześniej wlewany bądź gorszy, żeby nie doprowadzić do rozszczelnienia silnika. Raczej wlej półsyntetyk bo chyba nie jeździli wcześniej na mineralnym co do paliwa, na hipermarketach nie tankuję sam aczkolwiek do poprzedniego samochodu lałem bez przeszkód. Rozejrzyj się za stacjami LUKOIL, stacje PKSu itp. Tam mają taniej i nie gorzej niż na ORLENIE. _________________
Re: ( Mercedes Sprinter ) CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
J bym radził pół syntetyk, zalejesz 9,5 litra jest ok. A z tą kontrolką od świecy żarowej to jest tak, że masz spaloną jedna świece może dwie radził bym sprawdzić i wymienić bo spali ci sterownik od świec. A z tym stukotem na zimnym to na pewno nie panewka, może któryś wtrysk lub hydraulika zaworów. lampy możesz wymienić bez żadnych problemów, niema żadnych przeróbek.
Powodzenia nich ci służy jak najlepiej, na olej nie żałuj kasy, żeby długo jeździć trzeba dobrze smarować.
Re: ( Mercedes Sprinter ) CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
OK. czyli reasumując:
- świece żarowe do przejrzenia,
- olej raczej syntetyk ale mogą też wlać półsyntetyk ~10l.,
- światła mogę śmiało kupić i wymienić na te po lifcie,
- stukotem się nie przejmować tylko czekać aż się uspokoji i jazda ?
To chyba wszystko na ten temat oczywiście jak ktoś jeszcze chce coś wspomnieć na ten temat to będę wdzięczny
Re: ( Mercedes Sprinter ) CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
Ty kolego Gerri ......................................................................... Najpierw zasięgnij jakiejś fachowej porady, każdy dobry mechanik ci to powie, i niech ci wyjaśni budowę świecy żarowej. Spalona świeca potrafi zrobić zwarcie i co za tym idzie uszkadza sterownik, już to przerabiałem nie raz.....................................................
EDIT
Treść usunięta z uwagi na naruszenie pktu 6 regulaminu forum
GERRI
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 11 Lut 2011, 22:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
No i proszę! Mamy trzech niezadowolonych Debiutantów!
Żeby wszystkich zadowolić - to po kolei:
dadar2903 napisał:
Najpierw zasięgnij jakiejś fachowej porady,
Akurat źle trafiłeś. Elektryką i elektroniką w Mercedesach zajmuję się na co dzień od prawie dwudziestu lat - i na pewno nie jest mi potrzebna "fachowa" porada jakiegoś niedouczonego mechanika.
Tak! NIEDOUCZONEGO! Bo niestety w większości tych "garażyków" jedynym sprzętem do diagnostyki elektrycznej jest kontrolka z żarówką, a multimetr z supermarketu za 10 złotych jest w sferze marzeń. Zresztą duża część osób zajmujących się mechaniką po prostu takiego najprostszego miernika NIE UMIE OBSŁUGIWAĆ!
dadar2903 napisał:
każdy dobry mechanik ci to powie, i niech ci wyjaśni budowę świecy żarowej.
Jestem w stanie się założyć, że na stu mechaników (wliczając tych "dobrych"!) o wewnętrznej budowie świecy żarowej coś niejasnego opowie Ci jeden góra dwóch. Natomiast o różnicach pomiędzy starszą generacją świec a nowymi (opartymi o materiały półprzewodnikowe) nie dowiesz się raczej niczego...
dadar2903 napisał:
Spalona świeca potrafi zrobić zwarcie i co za tym idzie uszkadza sterownik,
Widać proste przykłady o żyrandolu nie skutkują i jeszcze trzeba wyłożyć "kawę na ławę":
Stare świece przepalały się w zasadzie tylko w jeden sposób - czyli typowa "przerwa". Nowe świece (te długie, z silników czterozaworowych) ulegają uszkodzeniu na dwa sposoby:
- przerwa (tak jak w starych świecach)
- zwarcie wewnętrzne
Niestety diagnoza większości mechaników wygląda tak: bierze kontrolkę z żarówką i sprawdza świece na tzw. "przejście". Jak żarówka zaświeci - to znaczy świeca jest dobra. Niektórzy są lepsi: bierze kawałek kabelka i sprawdza świece "na iskrzenie": jak zaiskrzy po dotknięciu do plusa - to świeca jest dobra. Połowa tych nielicznych, co wydali 10 zł na fachowy sprzęt w postaci multimetru sprawdza świece na oporność. Efekt jest taki, że wszyscy dochodzą w krótkim czasie do wniosku, że ponieważ (w ich mniemaniu) świece są dobre, to winny jest przekaźnik. Wymieniają przekaźnik i po pierwszym włączeniu zapłonu mają na stanie dwa spalone przekaźniki i dalej nienaprawione auto. Powód? ŻADEN z podanych sposobów nie wykrywa zwarcia w świecy!
Praktycznie nie zdarzają się uszkodzenia, że świeca się przepali (czyli ma przerwę) i po jakimś okresie czasu jej dalszej obecności w silniku nagle stan "przerwy" przechodzi w stan "zwarcia" i niszczy sterownik.Takie przypadki w praktyce w tych silnikach się NIE ZDARZAJĄ. Tak więc nie pisz, że nie raz to przerabiałeś. Miałeś po prostu pecha i świeca uległa uszkodzeniu dając zwarcie - a wtedy już jest wszystko jedno, czy wymienisz ją dziś czy za miesiąc - bo sterownik jest już i tak uszkodzony.
...................................
...................................
...................................
Pozdrawiam wszystkich rozmówców
EDIT
Część tekstu usunięto z uwagi na brak postów do których się odnosił
GERRI
Ostatnio zmieniony przez Gerri dnia Nie 13 Lut 2011, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes Sprinter ) CDI 311 jaki olej i ile? jakie paliwo? wymiana lamp?
Kolego Gerri ty z tym przypadkiem się nie spotkałeś ale ja tak jeżdżę już tyle lat mercedesami co ty zajmujesz się elektryką i elektroniką. Jednak przyznajesz że teoretycznie może być taki przypadek a no właśnie >>zwarcie wewnętrzne<< a co takie zwarcie spowoduje, uszkodzenie sterownika, ja ci piszę że i w praktyce się to zdarza. Dlatego teraz gdy nie mogę wykręcić spalonej świecy to ją porostu odłączam i ma spokój ze sterownikiem, i nie
mam zamiaru się z tobą tu sprzeczać. Rozpisałeś się o tych mechanikach i metodach sprawdzania świec ja po prostu podłączam pod kompa i wiem która jest uszkodzona. Nie myśl tak negatywnie o naszych mechanikach bo są tacy co prawda wyszkolili się na koszt serwisów ale im za mało płacili i sami pozakładali warsztaty, nie są tacy źli. A o moich brakach i winnych dziedzinach to masz racje nie jestem ideałem nawet w mechanice, pisze o tym, co mi się przytrafiło i tyle. Dla ciebie jestem debiutantem.
POzdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.