Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): PŁOCK Posiadane auto: MERCEDES A KLASA 160 1.7CDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 18:25
Temat postu:
strasznie kopci A 160 1.7CDI
Witam. Podczas jazdy strasznie mocno zaczą kopcić .Po przejechaniu około 10km sprawdziłem stan oleju stwierdziłem że spalił cał pozim do minimum Mechanik stwierdził że to turbina padła,ale czy napewno?. W jaki sposób sprawdziłeś czy to napewno turbina. A może to coś innego?
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 19:06
Temat postu:
Re: strasznie kopci A 160 1.7CDI
A160 1.7 CDI hehe, dobre...
Musiała być niezła niebieska chmura za Tobą Kolego
OK do rzeczy...
Jeśli zaczął spalać olej i kopcić na niebiesko to padła 100% turbina, lub silnik Ci się skończył - zostały zużyte gładzie jego cylindrów...
Opisz całe zajście po kolei, zaczęło kopcić momentalnie, czy od początku jak zaczynałeś swoją "podróż", na jaki kolor... itp. itd.
Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): PŁOCK Posiadane auto: MERCEDES A KLASA 160 1.7CDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 19:49
Temat postu:
Re: strasznie kopci A 160 1.7CDI
MarcinWroc napisał:
A160 1.7 CDI hehe, dobre...
Musiała być niezła niebieska chmura za Tobą Kolego
OK do rzeczy...
Jeśli zaczął spalać olej i kopcić na niebiesko to padła 100% turbina, lub silnik Ci się skończył - zostały zużyte gładzie jego cylindrów...
Opisz całe zajście po kolei, zaczęło kopcić momentalnie, czy od początku jak zaczynałeś swoją "podróż", na jaki kolor... itp. itd.
Te kopcenie miałem pierwszy raz około 3tygodnie temu gdy zgasiłem i odczekałem około 15/30 min to było wszystko wporządku.Póżniej nic się nie działo do dzisiejszego dnia.
odpalając auta było ok jadąc do 1.5 tyś obrotów ok ruszając na skrzyzowania pod górke dałem więcej gazu no i kopci na niebiesko, jadąc 80km/h też kopci .
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 20:25
Temat postu:
Re: strasznie kopci A 160 1.7CDI
Stawiam zatem na turbinę.
Gdybyś miał skończony silnik, kopciło by cały czas po każdym rozruchu motoru.
Do 1500 obr. kopcenia nie zaobserwujesz, bo turbina załącza się bodajże od 1800obr.
Co teraz zrobisz Szanowny Kolego to zależy od Ciebie. Masz 2 opcje do wyboru. Możesz kupić nową turbinę lub oddać starą do regeneracji. Jeździć samochodem w aktualnej sytuacji raczej nie możesz..., no chyba, że na 1,2,3 biegu nie przekraczając 1500obr.
Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): PŁOCK Posiadane auto: MERCEDES A KLASA 160 1.7CDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 21:31
Temat postu:
Re: strasznie kopci A 160 1.7CDI
MarcinWroc napisał:
Stawiam zatem na turbinę.
Gdybyś miał skończony silnik, kopciło by cały czas po każdym rozruchu motoru.
Do 1500 obr. kopcenia nie zaobserwujesz, bo turbina załącza się bodajże od 1800obr.
Co teraz zrobisz Szanowny Kolego to zależy od Ciebie. Masz 2 opcje do wyboru. Możesz kupić nową turbinę lub oddać starą do regeneracji. Jeździć samochodem w aktualnej sytuacji raczej nie możesz..., no chyba, że na 1,2,3 biegu nie przekraczając 1500obr.
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 12:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) strasznie kopci A 160 1.7CDI
pozwole sobie 3grosze wtracic ...
to moze byc turbina faktycznie jest zawsze pod obciazeniem (nawet rozgrzany) kopci i do tego ubywa olej,
sprawdz na wszelki wypadek poziom plynu chlodzacego i zajrzyj pod korek oleju
Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): PŁOCK Posiadane auto: MERCEDES A KLASA 160 1.7CDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 19:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) strasznie kopci A 160 1.7CDI
sardzent napisał:
pozwole sobie 3grosze wtracic ...
to moze byc turbina faktycznie jest zawsze pod obciazeniem (nawet rozgrzany) kopci i do tego ubywa olej,
sprawdz na wszelki wypadek poziom plynu chlodzacego i zajrzyj pod korek oleju
płyn chłodniczy jest ok, po co mam zajrzeć pod korek oleju????
poziom oleju - minimum..
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.