podświetlenie zegarów i całej reszty konsoli i tunelu
Witam! Mam mały problem. Kupiłem niedawno W 123 z 1981 roku z silnikiem 2,4D. Typ silnika 616 912. Autko zamieszkuje obecnie Hiszpanię, a wywodzi się ze Szwajcarii. Przyjechało do mnie na lawecie. Jest w idealnym stanie, ale nie wszystko działa jak należy. Mam problem z podświetleniem zegarów i całej reszty konsoli. Dosłownie nic się nie świeci. Nie zdobyłem jeszcze dokumentacji i schematów elektrycznych do tego modelu, a po omacku nie chce mi się szukać przyczyny tej awarii. Nadmieniam, że całe zewnętrzne oświetlenie działa bez zarzutu. W środku jest tylko ciemno jak w d ... u murzyna. Czy ktoś może mnie ukierunkować co i jak i od czego zacząć szukać przyczyny. Żarówki są dobre. Zresztą wszystkie na raz i tak by się nie przepaliły. Nie świeci dosłownie nic. Czy przyczyną może być włącznik świateł zewnętrznych. Bo chyba stamtąd jest wyjście na oświetlenie konsoli. Pozdrawiam.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Sro 02 Mar 2011, 13:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes 200-500 (W123) ) podświetlenie zegarów i całej reszty konsoli i tunelu
Z tego co pamiętam to jest regulacja podświetleni tablicy i przyrządów umieszczona na zegarach. Masz tam chyba dwa plastikowe trzpienie do kasowania licznika i do ustawiania zegara. Któryś z nich służy do regulacji siły oświetlenia - po prostu kręcisz nim jak śrubką (prawo-lewo). Jeśli nie zareaguje to musisz wyjąć zegary - najlepiej od spodu wypchnąć je ręką w stronę tyłu auta. Na dole jak masz nad nogami osłony to najpierw je trzeba zdemontować, potem tam wkładasz rękę i dotkniesz liczników od tyłu i pchasz . Zegary wyjdą na tyle co pozwoli linka prędkościomierza, odkręcasz ją kombinerkami, wypinasz kostkę elektryczną i już masz zegary na kolanach.
Zegary odwracasz tyłem do siebie i tam z tyłu powinna być taka kostka, w którą przelotowo wchodzi ten trzpień do regulacji. To jest potencjometr drutowy do regulacji siły oświetlenia. Jak się rozpadł i nie kontaktuje to lutujesz na krótko i masz cały czas podświetlenie na max. Ono z tego co pamiętam nie jest tak jaskrawe aby przeszkadzało w nocy. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 200-500 (W123) ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.