Przyznaję - moja wina. Akumulator już raz się rozładował w listopadzie. Należało go wymienić. Ale go podładowałem i żyłem nadzieją, że jakoś to będzie.
Auto teraz postało i akumulator zdechł zupełnie. Ale tak zupełnie, że nie mogę za jasną cholerę otworzyć bagażnika, żeby go wymienić. Kręciłem kluczykiem w zamku bagażnika, naciskałem - i nic. Coś tam w środku przeskakuje, jakby styk elektryczny, ale brakuje prądu, żeby zadziałał zamek.
Idealnie byłoby, żeby dało się podłączyć prostownik gdzieś indziej - na przykład pod maską, żeby choć trochę podładować akumulator. Wtedy otworzyłby się bagażnik i wymieniłbym go na nowy.
A może jest jakiś magiczny sposób na otworzenie bagażnika bez udziału akumulatora?
Jeśli wiesz coś na ten temat, bardzo proszę o pomoc.
Re: ( Mercedes klasa S ) Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - akumulator wyczerpany
Na twoim miejscu wziąłbym drugi aku i kable otworzył maskę podął masę na silnik-karoserię a plus albo na zacisk alternatora albo na zacisk rozrusznika, to tak na chłopski rozum. . . . wówczas powinien dać się otworzyć ten nieszczęsny bagażnik
Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: W220 S600 2001
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 16:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa S ) Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - akumulator wyczerpany
Zgadzam się z Twoją sugestią. Dobrze byłoby podłączyć właśnie kable w takim miejscu, jak alternator. Rozrusznik może być odpięty bez włączonego zapłonu.
Ten cholerny silnik V12 tak szczelnie wypełnia przestrzeń pod maską, że ciężko jest na oko rozróżnić poszczególne podzespoły, jak na przykład alternator.
Może wiesz, gdzie on się znajduje, albo jak go namierzyć?
Kręciłem kluczykiem w zamku bagażnika, naciskałem - i nic. Coś tam w środku przeskakuje, jakby styk elektryczny, ale brakuje prądu, żeby zadziałał zamek.
To dziwne. Wg instrukcji zamek bagażnika można odryglować ręcznie za pomocą mechanicznego klucza. Klucz w zamku ma trzy polożenia, przekręcenie do oporu w lewo (poz 3) i wciśnięcie wkładki powinno otworzyć zamek.
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: e 212 220 cdi 2011
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 19:54
Temat postu:
xxxxxxx
witam .jak padł aku a nie działa kluczyk ( wkładamy przekręcamy w lewo i naciskamy )to jedynym dobrym i bezpiecznym miejscem podpięcia drugiego aku jest złącze pod nogami pasażera wykładzina styropian płyta aluminiowa i mamy złącza elektryczne bezpośrednio do aku -brak przepięć ,kombinowania pod maską dostęp do alternatora pod psem ,nie polecam podpinania pod bezpieczniki ,pierwszy prąd po podłączeniu jest bardzo wysoki ( sporo amper) może spowodować uszkodzenie sterowników (ogólnie)
Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: W220 S600 2001
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 21:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa S ) Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - akumulator wyczerpany
Witam
Dzięki wszystkim za rady, spróbuję podpiąć się pod nogami pasażera i dam znać, czy się udało.
Oczywiście sprawdziłem w instrukcji, jak odryglować awaryjnie bagażnik i próbowałem nie w 3, a chyba w 100 różnych pozycjach kluczyka naciskać zapadkę. I nic. Może mój zamek jest uszkodzony...
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: e 212 220 cdi 2011
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 07:39
Temat postu:
xxxxx
Jeszcze jedno ! szczęśliwy posiadaczu S-ki (czy aby napewno szczęśliwy) nie podpinamy prostownika do ładowania aku w aucie z podpientym akumulatorem .Wymień aku bo czeka cię więcej niespodzianek z niesprawną bateryjką .
Re: ( Mercedes klasa S ) Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - akumulator wyczerpany
Mam taką eseczkę i nie ma żadnego problemu z podpinaniem do akku, wystarczy podnieść maskę otworzyć dekielek od sama lewego albo prawego otworzyć zatrzask podnieść go do góry i od tyłu jest gruby czerwony kabel tam podłączamy plusika i już. Problem w esce jest taki że jak pompka centralnego nie ma zasilania to nie otworzy bagażnika. Jeżeli będą jakiekolwiek problemy czy to mechaniczne z silnikiem V12 czy to zawieszeniem czy to z elektryką zapraszam. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 10:54
Temat postu:
Re: xxxxx
RAPA napisał:
Jeszcze jedno ! szczęśliwy posiadaczu S-ki (czy aby napewno szczęśliwy) nie podpinamy prostownika do ładowania aku w aucie z podpiętym akumulatorem .Wymień aku bo czeka cię więcej niespodzianek z niesprawną bateryjką .
A niby co się może stać. Jeszcze nigdy nie odpinałem aku do ładowania ani w samochodzie ani w motorze, a awaryjny rozruch to niby jak przeprowadzasz - odpinasz akumulator? Przepięcia przy napięciu 12V są tak małe ze nie są w stanie niczego uszkodzić. Większe przepięcie jest przy włączaniu ksenonów niż przy podpinaniu prostownika. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa S ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.