Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): londyn Posiadane auto: Mercedes-Benz A160 , 1998rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 20:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Ok kozak narazie dzieki , sprobuje to posprawdzac jakos i jutro sie odezwe , dobrze by bylo gdzybys byl jutro to bysmy dalej kombinowali .
Narazie dzieki .
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): londyn Posiadane auto: Mercedes-Benz A160 , 1998rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 22:39
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Witam
Zrobilem jak mowiles , podlaczylem zarowke do kabli i zaswiecila .
Czyli prad mi dochodzi . Zarowke styklem z pradowym kablem i z kablem z masy i zaswiecila .
Jest mozliwosc ze masa mi nielaczy i przez to pompa niedziala?
Bo jesli styklem zarowke do kabla masy to zadzialala , ale jesli styklem ze srobka od kabla z masy to juz nie, a powinna tez przewodzic - nie ?
Moze nieprzewodzi i przez to niedziala.
Jakies pomysly ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
1. Podłącz żarówkę do śruby plusowej i drugi koniec dotknij do śruby która jest przykręcona do masy od pompy.
2. Po włączeniu silnika podłącz żarówkę do masy i cienkiego kabelka
3. Napisz co wyszło
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): londyn Posiadane auto: Mercedes-Benz A160 , 1998rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Pią 11 Mar 2011, 20:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Wlasnie tak zrobile. Jak i do kabla plusowego tak i do babelka cienkiego zarowka swieci , ale tylko wtedy jak dotkne kabla z masy.
Jak dotkne srobke z masy to nieswieci. Wiec mysle ze to moze w tym problem , ze srobka nieprzewodzi masy .
Co myslisz o tym ?
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): londyn Posiadane auto: Mercedes-Benz A160 , 1998rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Pią 11 Mar 2011, 20:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Oba kabelki testowalem przy uruchomionym silniku . Najpierw plus i masa - zaswiecil , potem cienki kabelek i masa tez swiecil.
Ale tak jak mowie , tylko jesli dotklem kabla z masy - nie srobki z masy.
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): londyn Posiadane auto: Mercedes-Benz A160 , 1998rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 20:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Grzebalem nadal przy pompie .
Pozmienialem te wszystkie kable , wsadzilem je do nowej kostki , wszystkie kable ida ladnie , estetycznie w kostce .
Zrobilem testy z pradem , zarowka na 12V i miernikiem elektrycznym .
Prad jest wszedzie , dochodz do pompy.
Wychodzi na to ze niestety pompa niedziala .
Teraz tylko zostaje jeden problem - czy bede mogl odeslac pompe wlascicielowi na ebayu i czy odesle mi pieniadze .
Kozak dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): londyn Posiadane auto: Mercedes-Benz A160 , 1998rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 20:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Jeszcze jedno pytanko :
Czy jesli kupuje uzywana pompe i wkladam ja do auta to czy trzeba poprzes komputer ja jakos uruchomic ?
Moze ona poprostu niedziala bo moje auto , moj komputer jej niewidzi i jej nieuruchamia bo to "nowa" inna czesc nie z tego auta .
?
Co myslicie ?
Moze za malo pradu dostaje bo sie nie zkoordynowala z moim autem ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pompa wspomagania kierownicy - nie dziala
Nie trzeba instalować pompy w kompie, może po prostu kupiłeś zepsutą pompę. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Witam kolegów, chciałbym się podpiąć do wątku, być może ktoś zna rozwiązanie tego problemu, a mianowicie: kupiłem okazyjnie MB Vaneo 16 z 2004, z niedziałającym wspomaganiem, o czym sprzedawca poinformował,tak więc po przeprowadzeniu autka do garażu niezwłocznie zająłem się naprawą no i tu się zaczyna, czym dalej w las tym więcej drzew jak to mówią. Zacząłem od sprawdzenia poziomu płynu, potem kable a dokładnie złącze pod zbiornikiem płynu spryskiwaczy, potem podłączenie masy, wszystko ok, następnie poszedł w ruch miernik napięcia, okazało się że prąd płynie, na stałym plusie(grubszy czerwony kabel) prąd jest, po odpaleniu silnika, na cienkim niebieskim kabelku prąd również jest(14,5V),ładowanie z alternatora również sprawdzone, jest idealne. Postanowiłem wyciągnąć pompę i się jej przyjrzeć, po zdjęciu pokrywy sterownika okazywało się że nie ma śladów wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia, wygląda jak nowa, wszystko suche i czyste. Postanowiłem więc podłączyć pompę na krótko do akumulatora i ku mojemu zdziwieniu pompa zadziałała i tak kilka razy żeby się upewnić. No i to teraz zbiło mnie z tropu, gdzie może być problem w tym przypadku, że pompa się nie załącza? Ma ktoś jakieś pomysły? Czy ktoś wie gdzie w Vaneo jest bezpiecznik 47 od wspomagania? Bo w skrzynce w podłodze od strony pasażera jest tylko 45 jako ostani. Z racji tego że prąd do pompy płynie wykluczam bezpiecznik ale chciałbym wiedzieć w razie czego gdzie go szukać. To tyle na razie w temacie, dzisiaj będę walczył dalej z tym problemem _________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Właśnie zakończyłem na dziś walkę ze wspomaganiem z częściowym sukcesem, co prawda dalej nie działa ale pojawiło się światełko w tunelu. Po ponownym zamontowaniu pompy, cały układ zalałem świeżym olejem, wypompowujac całkowicie stary, wszystkie połączenia kabli prądowych i masy wyczyszczone i poskręcane jak należy. Po odpaleniu silnika pompa zadziałała ale ciśnienia wystarcza zaledwie na jeden obrót kierownicą. Przed moją ingerencją pompa nie dawał w ogóle znaków życia. Moim zdaniem pompa nie daje wystarczającego ciśnienia do układu, być może łopatki wirnika są na tyle zużyte że nie wyrabiają przy większym obciążeniu, także moim następnym krokiem będzie wymiana pompy na używkę, o wynikach będę informował na bieżąco _________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.