Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 14:36
Temat postu:

Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Chciałbym zadać pytanie do praktyków- jak najszybciej i najprościej wymienić tylne sprężyny
1. za pomocą ścisków ścisnąć na stojącym - podnieść auto -wyjąć sprężynę - wsadzić nową - upuścić auto zdjąć z nowej ściski
Czy też
2. za pomocą dwóch lewarków z odkręceniem amorka
A może jeszcze jakoś inaczej
Samochód jest unieruchomiony w garażu i jakoś nie bardzo da się pojechać na wymianę do warsztatu z podnośnikiem kolumnowych - koszt lawety też raczej odpada- walnięte 2 sprężyny
_________________
Leszek
Powrót do góry
ryboma

Dyskutant



Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec /podkarpackie
Posiadane auto: Mercedes A 170 CDI
Piwa: 3/4
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 20:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Witam,
proponuję tak:
1. unieść tył samochodu (np za pomocą dwóch lewarków)
2. ścisnąć ściskiem (ściskami) sprężynę i wyjąć, ocenić stan "gumowego i stalowego kapelusza" tworzących stopę dolnego końca sprężyny, w razie zużycia wymienić
3. ścisnąć ściskiem (ściskami) nową sprężynę i wsunąć w pozycję. Uwaga - pozycję górnego zakończenia sprężyny określa przetłoczenie w gnieździe sprężyny
4. Tak samo postąpić z drugą stroną.
5. opuścić tył samochodu
Czas trwania operacji -około 1 godz.
Zalety: ściskanie i zwalnianie sprężyn jest pod stałą kontrolą
Uwaga: dla bezpieczeństwa, czynności wykonywać w okularach ochronnych i rękawicach
Pozdrawiam
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 20:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.20.htm
Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 08:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Według tego co napisał RYBOMA - jest to logiczne tylko czy ściski ( podwójne- bo tylko takie mam ) się tam zmieszczą - jeszcze nie próbowałem ,
Natomiast nie jestem dobry w angielskim ale z tego co wnioskuje radzą tam odkręcić śrubę od amorka i opuścić ramię wahacza - brakuje zdjęć z operacji żeby mieć pewność czy oby na pewno jest to łatwe do przeprowadzenia w ciasnym garażu
Wstrzymałem się do jutra z wymianą bo brakuje mi tych metalowych kapselków i nowych gumek ( mają na dziś sprowadzić z serwisu MB)
_________________
Leszek
Powrót do góry
delek

Auto Maniak



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 825
Skąd jesteś (miejscowość / region): wlkp
Posiadane auto: w168 170 cdi
Piwa: 95/5
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 17:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Na tej stronie jest opisana wymiana sprężyn bez użycia ściągacza, tak jak pytasz w pierwszym poście poprzez wykręcenie dolnych śrub amortyzatorów. Ja w ten sposób zmieniałem u siebie (ale na kanale) bo ściągacza nie posiadam, jest rzeczywiście dość ciasno no i jako amator nie chciałem majstrować przy sprężynie napiętej tak, że może złamać rękę Cool. W ten sposób też bez pośpiechu można się uwinąć w godzinę. Jak już zamówiłeś te metalowe miseczki to już pewnie za późno ale ja bym na Twoim miejscu kupił już te zmodernizowane sprężyny z twardym tworzywem na dolnym zwoju i gumą na górnym bo dłużej wytrzymują.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 17:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 22:19
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Właśnie wróciłem z garażu
Zajęło mi trochę więcej niż godzinę - trochę się guzdrałem
Faktycznie mam kanał i zrobiłem tak jak kolega DELEK napisał
Próbowałem ściągaczem - ale te co mam niestety są za długie i podwójne
Kolega Delek słusznie też radzi zakup sprężyn nowego typu - te gumki i talerzyki nie dość że ciężko dostępne - tylko serwis MB ( bo nikt nie miał na stanie) to jeszcze na dokładkę 80 PLN za komplet. W sumie mało opłacalne ale miałem już kupione sprężyny więc po zawodach.
Ogólnie robota łatwa choć bez kanału raczej bym sie za to nie brał- do wymiany przyda się drugi lewarek lub 2 cegłówki , 2 klucze 18 , młotek i światlo- reszta w linkach w postach powyżej dzięki zaangarzowaniu kolegów
DZIĘKI za porady
_________________
Leszek
Powrót do góry
fox30

Czytelnik



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Mercedes A140 2001 Long LPG+ B170 2005r.+LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Wrz 2018, 20:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Panowie żonie pękłą sprężyna tylna i zaczęła hałasować wjechałem na zaprzyjaźnioną stacje obsługi i diagnoza sprężyna ułąmałą sie o 1 zwój . Zamówiłem na alledrogo 2 szt. sprężyn Kayaby ( od lat je zawsze kupuję i mnie nie zawiodły) + gumowe podkładki pod dolne mocowanie. Założyłem wszystko i zgrzyt w jednym kole przy przejeździe przez leżacych policjantów . Sprężyny sciagałem na podwórku wiec wsunałem jak mi pasowało. Gdzieś w necie znalazłem że przy zakładaniu sprężyn trzeba dopasować je pod górne mocowanie ? czy to prawda ? bo zastanawiam się czy wyeksploatowane amory padły czy sprężyna powoduje te zgrzyty ? proszę o poradę wydaję mi się że z jednej strony jest zgrzyt tam gzie był ułamany zwój.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie


MercedesC 180

39 900

2011r.

162 272 km

mazowieckie

MercedesE 450

199 999

2019r.

46 000 km

pomorskie

MercedesS 400

720 744

2023r.

27 252 km

kujawsko-pomorskie

MercedesB 170

24 900

2009r.

193 125 km

mazowieckie

MercedesGLE 250

139 900

2017r.

120 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System