Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 14:36
Temat postu:
Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?
Chciałbym zadać pytanie do praktyków- jak najszybciej i najprościej wymienić tylne sprężyny
1. za pomocą ścisków ścisnąć na stojącym - podnieść auto -wyjąć sprężynę - wsadzić nową - upuścić auto zdjąć z nowej ściski
Czy też
2. za pomocą dwóch lewarków z odkręceniem amorka
A może jeszcze jakoś inaczej
Samochód jest unieruchomiony w garażu i jakoś nie bardzo da się pojechać na wymianę do warsztatu z podnośnikiem kolumnowych - koszt lawety też raczej odpada- walnięte 2 sprężyny _________________ Leszek
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?
Witam,
proponuję tak:
1. unieść tył samochodu (np za pomocą dwóch lewarków)
2. ścisnąć ściskiem (ściskami) sprężynę i wyjąć, ocenić stan "gumowego i stalowego kapelusza" tworzących stopę dolnego końca sprężyny, w razie zużycia wymienić
3. ścisnąć ściskiem (ściskami) nową sprężynę i wsunąć w pozycję. Uwaga - pozycję górnego zakończenia sprężyny określa przetłoczenie w gnieździe sprężyny
4. Tak samo postąpić z drugą stroną.
5. opuścić tył samochodu
Czas trwania operacji -około 1 godz.
Zalety: ściskanie i zwalnianie sprężyn jest pod stałą kontrolą
Uwaga: dla bezpieczeństwa, czynności wykonywać w okularach ochronnych i rękawicach
Pozdrawiam
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 08:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?
Według tego co napisał RYBOMA - jest to logiczne tylko czy ściski ( podwójne- bo tylko takie mam ) się tam zmieszczą - jeszcze nie próbowałem ,
Natomiast nie jestem dobry w angielskim ale z tego co wnioskuje radzą tam odkręcić śrubę od amorka i opuścić ramię wahacza - brakuje zdjęć z operacji żeby mieć pewność czy oby na pewno jest to łatwe do przeprowadzenia w ciasnym garażu
Wstrzymałem się do jutra z wymianą bo brakuje mi tych metalowych kapselków i nowych gumek ( mają na dziś sprowadzić z serwisu MB) _________________ Leszek
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?
Na tej stronie jest opisana wymiana sprężyn bez użycia ściągacza, tak jak pytasz w pierwszym poście poprzez wykręcenie dolnych śrub amortyzatorów. Ja w ten sposób zmieniałem u siebie (ale na kanale) bo ściągacza nie posiadam, jest rzeczywiście dość ciasno no i jako amator nie chciałem majstrować przy sprężynie napiętej tak, że może złamać rękę . W ten sposób też bez pośpiechu można się uwinąć w godzinę. Jak już zamówiłeś te metalowe miseczki to już pewnie za późno ale ja bym na Twoim miejscu kupił już te zmodernizowane sprężyny z twardym tworzywem na dolnym zwoju i gumą na górnym bo dłużej wytrzymują.
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 22:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?
Właśnie wróciłem z garażu
Zajęło mi trochę więcej niż godzinę - trochę się guzdrałem
Faktycznie mam kanał i zrobiłem tak jak kolega DELEK napisał
Próbowałem ściągaczem - ale te co mam niestety są za długie i podwójne
Kolega Delek słusznie też radzi zakup sprężyn nowego typu - te gumki i talerzyki nie dość że ciężko dostępne - tylko serwis MB ( bo nikt nie miał na stanie) to jeszcze na dokładkę 80 PLN za komplet. W sumie mało opłacalne ale miałem już kupione sprężyny więc po zawodach.
Ogólnie robota łatwa choć bez kanału raczej bym sie za to nie brał- do wymiany przyda się drugi lewarek lub 2 cegłówki , 2 klucze 18 , młotek i światlo- reszta w linkach w postach powyżej dzięki zaangarzowaniu kolegów
DZIĘKI za porady _________________ Leszek
Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Mercedes A140 2001 Long LPG+ B170 2005r.+LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Wrz 2018, 20:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?
Panowie żonie pękłą sprężyna tylna i zaczęła hałasować wjechałem na zaprzyjaźnioną stacje obsługi i diagnoza sprężyna ułąmałą sie o 1 zwój . Zamówiłem na alledrogo 2 szt. sprężyn Kayaby ( od lat je zawsze kupuję i mnie nie zawiodły) + gumowe podkładki pod dolne mocowanie. Założyłem wszystko i zgrzyt w jednym kole przy przejeździe przez leżacych policjantów . Sprężyny sciagałem na podwórku wiec wsunałem jak mi pasowało. Gdzieś w necie znalazłem że przy zakładaniu sprężyn trzeba dopasować je pod górne mocowanie ? czy to prawda ? bo zastanawiam się czy wyeksploatowane amory padły czy sprężyna powoduje te zgrzyty ? proszę o poradę wydaję mi się że z jednej strony jest zgrzyt tam gzie był ułamany zwój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.