Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Wto 19 Kwi 2011, 13:55
Temat postu:
drążki kierownicze
Witam Panowie
Ostatnio wymieniłem u siebie amorki z łozyskami górnymi i sworznie na zwrotnicach bo były wybite- ponieważ jest tam jakaś regulacja pojechałem na stację diagnostyczną aby ustawili od nowa geometrie przodu
Pan diagnosta powiedział że nie da się ustawić bo wybite są drążki kierownicze a o dziwo końcówki drążków są cacy.
Jako części nie sa aż takie drogie ( do 200 PLN za 2 szt) ale nigdzie nie znalazłem jak to coś się wymienia. Czy macie może z tym jakieś doświadczenia jak to szybko zrobić we własnym zakresie ( czy nie potrzeba przypadkiem rozmontować połowy samochodu)
Na logikę to na stacji diagnostycznej mogliby w ramach ustawienia geometrii za parę dyszek wymienić ale znając rzeczywistość będą od razu chcieli pojechać po bandzie i zdoić klienta _________________ Leszek
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 19 Kwi 2011, 20:00
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) drążki kierownicze
Witam
Wiec podnosisz auto stawiasz na podstawki zdejmujesz koła przednie.
Szczotką drucianą dobrze jest oczyścić gwinty przy końcówkach drążków jak i na samych drążkach psiknji jakimś odrdzewiaczem coby się łatwo odkręciło.
Czasem kocówka potrafi się obrucić w zwrotnicy i potem są kombinacje z odkręceniem.na początek poluzuj sobie śruby kontrujące na drążkach kierowniczych .
potem odkręć końcówki drążków od zwrotnicy,teraz by się przydał jakiś ściągacz
ale z reguły nawet mechanicy po prostu walna raz młotkiem i końcówka się wypnie,oczywiście nie pukaj czasem w końcówkę tylko , w zwrotnicę w miejscu mocowania końcówki drążka.
Teraz odepnij obejmy na osłonach drążków przy przekładni kierowniczej
potem odsuniesz osłonę i normalnie w lewo odkręcisz drążek kierowniczy czasem jest z tym kłopot bo jest mało miejsca i nie zawsze jest tam jak podejść kluczem .a w niektórych modelach w ogóle drążki są okrągłe i trzeba mieć przyrząd ale z reguły odkręcają to jakąś żabką .
Potem wyimi cały drążek razem z końcówką i na imadle to sobie przezbroisz bo rozumiem ze końcówki zostawiasz stare.
Postaraj się zmierzyć długość drążka z końcówką i przy zmontowaniu nowego zachowaj ta sama długość co był stary komplet ,możesz również wykręcając końcówkę z drążka policzyć ilość gwintów i potem w nowy drążek końcówkę wkręcić o tyle samo obrotów.Na koniec i tak cie nie ominie wizyta u mechanika i regulacja zbieżności
Przy dokręcaniu nowego drążka warto dla pewności posmarować gwint w miejscu gdzie wkręcasz w przekładnie kierownicza jakimś stoperem do śrub coby się czasem nie odkręciło, w niektórych modelach są tam podkładki samo kontrujące wtedy jest to niekonieczne.
Operacja raczej nieskomplikowana,choć wymagająca uwagi ponieważ jest to jednak układ kierowniczy
Powodzenia
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Sro 20 Kwi 2011, 07:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) drążki kierownicze
Dzięki - opis bardzo wyczerpujący
Niemniej po zdjęciu dolnych osłon trochę zdryfiłem czy uda się wykręcić te drążki bez specjalnych kluczy tulejowych ( takich nakładanych na drążek od czoła + grzechotka) - tam jest co najmniej za mało miejsca żeby cokolwiek wsadzić ( jakąś żabę czy klucz) - dlatego zależałoby mi na opinii kogoś kto to już wykonywał w tym konkretnym modelu samochodu - jak sie do tego dobrać praktycznie _________________ Leszek
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 22 Kwi 2011, 11:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) drążki kierownicze
Dzięki za pomysł - nie miałem płaskiego klucza do popsucia - ale wspawałem 2 kawałki płaskownika na rozstaw drążka - trochę zabawy kątówką i pilnikiem - i zrobione - na tyle dospawałem zaślepiając zwykłą dużą nakrętkę - na szczęście miałem w garażu niepotrzebny nikomu kawałek rury i spawarka pożyczona od szwagra
Ogólnie zdjęć przyrządu nie zamieszczam - bo nie wyszedł mi taki ładny jak koledze - ale idea jest ta sama i sprawdził się doskonale
Mając już podobny przyrząd najwięcej roboty jest chyba z zdjęciem i założeniem opasek na osłonach.
Pozostaje parę dyszek w kieszeni no i satysfakcja że coś zrobiliśmy samemu _________________ Leszek
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 19 Maj 2011, 07:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) drążki kierownicze
Dzięki za wszystkie odpowiedzi... Drążek wymieniłem bez specjalnego narzędzia, odkręciłem przy pomocy zwykłych szczypiec z regulowaną rozwartością, przykręcilem dopasowanym odpowiednio płaskim kluczem 34. Ciężko było ale się dało. _________________ cezzar
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.