Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Pon 21 Mar 2011, 21:43
Temat postu:
czyszczenie EGR
ostatnio tyle watkow o tym i w zwiazku z tym mam pytanie
czy czyszczenie EGR w A170 wymaga wykrecenia ustrojstwa czy tez moze da sie jakos ten czarny dekelek zdjac i mozna zweryfikowac i ewentualnie usunac zabrudzenia ?
----
update
Zdroworozsądkowo podchodzac wydaje mi sie ze jednak trzeba wykrecic go i skoro tak to takze podkladki powinny byc wymieniane. dobrze kombinuje ?
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 10:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
nasadka gwiazdkowa ( TORX)+ kardanik + grzechotka i zero problemu z wykręceniem- to tylko 2 śrubki od dołu - te 4 od czoła też lepiej wykręcać za pomocą grzechotki
Jak chcesz to robić płaskim kluczem to faktycznie mordęga
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 11:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
a mam inne pytanko czy da sie dla testow 'wylaczyc' deaktywowac EGR aby potwierdzic lub wykluczyc problem z nim
nie chodzi mi o sytuacje w garazu / na postoju bo tutaj to mozna zdjac przewody, ale raczej o to czy np zdjecie wezyka podcisnienia (lacznie ze scisnieciem go) i na jazde testowa ? czy tez moze jakis inny sposob ?
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 15:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
Jak zdejmiesz wężyk - to musiałbyś go zaślepić żeby nie zasysało powietrza z zewnątrz - bo wtedy nic nie będzie działało ( turbina, wspomaganie hamulców)
Nie bardzo rozumiem co chciałbyś badać - ale zakładając że np walnięta jest sprężyna i nie zamyka go po odcięciu podciśnienia to po prostu będzie kopcił silnik po podniesieniu obrotów bo EGr powinien być w środkowym zakresie obrotów zamknięty- niektórzy zaślepiają go w ogóle ( oczywiście od strony spalin) - w innych markach przynosi to wzrost mocy i mniejsze zużycie paliwa ale w tym mercedesie niestety nie
Ponieważ jet to zwykłe mechaniczne urządzenie ze sprężyną trudno mówić o dezaktywacji - spróbuj zdjąć przynajmniej wąż doprowadzający powietrze i zobaczyć na wyłączonym silniku czy nie jest zawieszony ( czy jest zamknięty), Po odpaleniu na wolnych obrotach powinien się otworzyć a następnie po dodaniu gazy zamknąć - ale nie wiem czy można robić takie eksperymenty na zdjętej rurze - lepiej go wykręcić wymoczyć w bęzynie nacisnąć od strony spalin zobaczyć czy nie jest zatarty i czy sprężyna działa, czy od strony podciśnienia nie pękła membrana - dmuchnąć w rurkę przyłączoną do zaworu) oraz zamontować z powrotem czysty i wtedy zobaczyć czy to coś dało . Ogólnie to o ile się nie zaklei to więcej niż sprężyna i membrana nie ma się tam nic więcej możliwości popsuć
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 15:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
hmmm ale zaraz ... chyba by default jest zamkniety <sprezyna> (spaliny trafiaja do wydechu) i dopiero w trakcie pracy jest sterowany tak aby sie otwierac, zdaje sobie sprawe ze nie ma tam elektroniki (nawet czujnika temp) i po wyczyszczeniu powinien dzialac niczym nowy (jesli nie ma fizycznych uszkodzen)
dlatego kombinuje ze po odpieciu i zasklepieniu wezyka podcisnienia, silnik nie powinien dostawac spalin i mozna np zweryfikowac czy dymienie to glowie przez EGR itp itp
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 22 Mar 2011, 15:53
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
W stanie normalnym jest zamknięty - po odpaleniu silnika otwiera się i jest otwarty na wolnych obrotach po dodaniu gazu zamyka sie i otwiera dopiero przy wysokich obrotach aby nie następowało przeładowanie silnika ale to konkretnie jest uzależnione od obciążenia silnika , biegu na którym jedziemy itp
Pewnie tak jak sprężyna będzie walnięta lub jak jest zakleszczony to będzie dostawał spaliny cały czas a nie tylko na wolnych obrotach - czyli będzie dymił po dodaniu gazu - w tym masz rację - ale jeżeli leje się z któregoś wtrysku to też bezie dymił na czarno , jeżeli czujnik ciśnienia doładowania będzie uszkodzony lub zapchany wężyk to też będzie dymił na czarno
Jak będzie dziura w dolocie powietrza też będzie dymił na czarno i to dopiero po dodaniu gazu - na wolnych obrotach raczej nie będzie dymił
W sumie wyjęcie i wyczyszczenie tego zaworu to naprawdę bardzo łatwa robota i do tego nie wymagająca dużo czasu - niezależnie od innych eksperymentów warto go wyjąć i przeczyścić - na pewno nie zaszkodzi to autku a właściciel się raczej nie przepracuje tym zabiegiem
po odpieciu i zasklepieniu wezyka podcisnienia z zaworu EGR samochod nie dymni ale przeszedl od razu w tryb serwisowy (maks 3k RPM i ogolnie jakby bez turbo) co dziwne podcisnienie w ukladzie jak najbardziej bylo poniewaz i czuc na palcu (przy wezyku EGR) i plynnie regulacja swiatel dzialala
w weekend bedzie wielkie rozkrecanie i czyszczenie calego dolotu
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Sob 26 Mar 2011, 09:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
kolektor dolotowy, lacznie z EGR zdjety i wyczyszczony (dziwie sie ze wogole jechal) puszka filtra tez
i teraz pytanie ... po ekperymencie z odpieciem wezyka podcisnienia z EGR wydaje mi sie ze bez przeprogramowania komputera silnika nie ma sensu zamiasto podkladki pod EGR dawac blaszke zaslepiajaca dojscie spalin (chyba ze myle sie)
auto ma teraz niecale 10lat i cos okolo 250k km ale pierwsza rurka kolektora miala okolo 80% swiatla przy wyjsciu a w samym kolektorze kilkogramy smoly
zastanawiam sie skad ... sproboje zdjac rure z intercoolera i podstawie papierowy recznik aby sprawdzic czy nie pryska olejem ale waz byl czysty wiec raczej nie ...
czy mozna w prosty sposob sprawic stan pierwszego katalizatora za turbina ?
Bardzo prosty sposób wystarczy go zdjąć i zajrzeć do środka czy ma prześwit dobry przez siatkę. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 17:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
holloww napisał:
...najlepiej do wymoczenia w benzynie.
ekstrakcyjnej
Nie wpłynie to negatywnie na ten czarny, okrągły plastik na zaworze
Inna sprawa..., ile ma leżeć w tej benzynie _________________ Grande Punto 1.4 8V (77KM) DYNAMIC z Blue&Me
------------------------------------------------------
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
W zwykłej benzynie, tak długo aż będzie czysty i jeszcze trzeba to szorować. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
Wysłany: Pon 11 Kwi 2011, 10:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) czyszczenie EGR
holloww napisał:
W zwykłej benzynie, tak długo aż będzie czysty i jeszcze trzeba to szorować.
A może być ekstrakcyjna Innej nie mam. _________________ Grande Punto 1.4 8V (77KM) DYNAMIC z Blue&Me
------------------------------------------------------
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.