Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Kwi 2011, 23:25
Temat postu:
brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
Witam wszystkich.Przeczytałem wszystkie tematy i nie znalazłem mojego
problemu.Otóż moja 313 cdi 2001 r nie ma mocy i nie przyspiesza od wolnych obrotów do ok.2000 obr.Gdy szybko puszczę sprzęgło gaśnie ,
gdy powoli ruszę i depnę gaz do "dechy" samochód prawie stoi tzn.zbiera się tak powoli ,że odnosi się takie wrażenie.Dopiero gdy po paru sekundach powoli dojdzie do ok 2000 obr.turbina daje kopa.Na niewielkim wzniesieniu można ruszyć tylko na półsprzęgle z dużym gazem.Fachowcy znający MB różnie kombinowali ,wymienili któreś wtryski nic nie pomogło.Ja podmieniłem z innego Sprintera czujniki na listwie, pompę wysokiego i niskiego ciśnienia nawet komputer, dalej nic.
Może ktoś wie co i dlaczego. Z góry dziękuję
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 08:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
Cześć
Auto do komputera podłączałeś? Pewnie nie - bo byś się pochwalił.
Tak więc zobacz ile czasu i pieniędzy zmarnowałeś na razie na bezsensowne wymiany. Komputer to nie dentysta - takie podłączenie nie boli! (nawet finansowo nadmiernie) a pozwala najczęściej zaoszczędzić dużo czasu. Tym bardziej, że sterowniki w aucie są połączone linią CAN i nawzajem na siebie oddziałują. Może się np. zdarzyć (nie mówię że akurat w tym przypadku) że moc ogranicza układ ESP - bo ma taką możliwość. Wtedy możesz sobie wymienić cały silnik - a mocy nie będzie dalej. Kiedy wy się ludkowie nauczycie, że PODŁĄCZENIE DO KOMPUTERA I ANALIZA WYDRUKU TO PODSTAWA.
Macie powyżej najlepszy przykład do czego prowadzi "próba naprawy metodą wymiany" - auto jest dalej niesprawne...
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 10:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
Dzięki za pouczenie ale podłączenie do komputera było zrobine na samym początku a potem kila razy i oprócz błedu zaworu ciśnienia doładowania które było spowodowane nieszczelnościa przewodu nic więcej nie ma, a jak wspomiałem, na samym początku naprawiali go mechanicy znający się na mercedesach .
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 12:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
No to trzeba się wziąć za analizę tzw. "wartości aktualnych" które pokazują się na ekranie komputera w czasie pracy silnika. Jak wygląda ciśnienie doładowania, ciśnienie na railu, jaka ilość paliwa idzie na przelew, jaka jest wartość niskiego ciśnienia (o ile jest czujnik), jakie są temperatury - to wszystko są wartości które wpływają na parametry pracy silnika, a nie zawsze nieprawidłowości pojawiają się w postaci błędów. Trudno na odległość, nie mając żadnych danych ocenić, co może być uszkodzone.
Pzdr.
Re: ( Mercedes Sprinter ) brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
Witam, kolego ja miałem podobny problem: brak mocy i max 90 km/h, podłączanie do komputera i analiza nie pokazywały żadnych nieprawidłowości. Nie wiem czy twój merc ma EGR? Mój miał... Właściwie to do dziś nie wiadomo co było przyczyną tych objawów. Ja wymieniłem komputer na zwykły bez EGR i zlikwidowałem EGR. Wymiana kolektora ssącego, komputera, obudowy filtra powietrza(został odłączony przepływomierz) kosztowało mnie 800 zł z robocizną... ale teraz zrobiłem już od wymiany ok.70 tyś km i chodzi jak pszczółka. Pozdrawiam
Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Lubelskie Posiadane auto: MB Sprinter 313cdi,413cdi,416cdi,412,
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 12:48
Temat postu:
brak mocy poniżej 2 tys obrotów
Witam! Zapisuję się do grona właścicieli Sprinterów 313 z podobnym problemem. Do 2000 obrotów muł, powyżej wszystko OK!. Sprawdzone ( komputer) wszystko co możliwe w specjalistycznych warsztatach, nie ma się do czego przyczepić. Propozycja padła następująca: odłączyć wszystkie czujniki bez których auto może się obyć i wgrać nowy soft.... Napiszę jakie będą efekty... Pozdrawiam. _________________ sugar
Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Lubelskie Posiadane auto: MB Sprinter 313cdi,413cdi,416cdi,412,
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2011, 13:31
Temat postu:
brak mocy na niskich obrotach
Witam! problem został rozwiązany... Przyczyną opisanego braku mocy do 2000 obrotów było jak się okazuje.... zamontowanie w miejsce koła dwumasowego zamiennika firmy Valeo - zestawu sztywnego koła i elastycznej tarczy sprzęgłowej - zestaw kompletnie nie nadaje się do mercedesów cdi 2,2 oraz 2,7 , może kusić cena niższa o około 1000,oo zł, ale ostrzegam że nie warto. Auto chodzi jak trzeba. Bez potrzeby wywalone w błoto 5 tys. zł ( Valeo, turbina, diagnostyka, etc) _________________ sugar
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 21 Lip 2011, 08:52
Temat postu:
Re: brak mocy na niskich obrotach
natur5 napisał:
Przyczyną opisanego braku mocy do 2000 obrotów było jak się okazuje.... zamontowanie w miejsce koła dwumasowego zamiennika firmy Valeo - zestawu sztywnego koła i elastycznej tarczy sprzęgłowej
Mój komentarz jest taki - może się mylę, ale raczej nie:
Sama zmiana jednego zestawu na drugi nie ma wpływu na charakterystykę mocy. Istotne jest co innego: na obwodzie koła zamachowego umieszczone są znaki odczytywane przez czujnik obrotów wału korbowego które decydują o punkcie zapłonu. Wystarczy teraz że:
- ponieważ to podróba znaki będą wykonane niedokładnie
- koło na płaszczyźnie osadzenia ma zbyt duży luz i zostało dokręcone w niewłaściwej pozycji
- krawędź licząca koła została uszkodzona przy montażu
i już nieszczęście gotowe.
Przykłady (osobiście widziałem!) :
1. Trochę większe auto: koło w trakcie przesyłki zostało chyba gdzieś nieostrożnie rzucone, jednak przy montażu nie wzbudziło zastrzeżeń. Silnik palił ciężko i kopcił. Diagnostyka była długa, koło wymontowano ponownie i okazało się że jedna z "podziałek" na obwodzie generujących sygnał jest lekko skrzywiona. To wystarczyło.
2. Po montażu kompletnego sprzęgła silnik "rzucił palenie" całkowicie. Tutaj jednak dosyć szybko okazało się, że mądry mechanik założył koło w dowolnej pozycji (nie zważając na kołek ustalający) a następnie dokręcił je porządnym kluczem pneumatycznym i siadło równo
Tak więc jak widać jak się chce to wszystko jest możliwe.
Podejrzewam, że to właśnie tu jest problem a nie w samej konstrukcji sprzęgła.
Na zamiennikach natomiast jeździ bardzo dużo aut i z mocą nic się nie dzieje.
Re: ( Mercedes Sprinter ) brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
Witam wszystkich. Widzę że Gerri jest mocno obcykany w temacie sprinterów, dlatego mam do Ciebie prośbę o pomoc. Wiem, że telepatycznie auta się nie zdiagnozuje, ale będę wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę. Sprinter 313 2000r. do 2.000 obr totalny muł, do tego stopnia, że załadowanym ciężko ruszyć z miejsca, dopiero powyżej 2.000 obr nabiera mocy. Dodam że posiadam SD i wszystkie parametry jak dla mnie laika są w miarę ok, jedynie doładowanie jest zdecydowanie niższe od zadanego tak do 2.000 obr. Powyżej 2.000 obr rzeczywiste już wyrównuje się z zadanym i wtedy auto nabiera już mocy. Zdążyłem już podmienić wszystkie możliwe czujniki, zawór turbiny, turbinę, vacu i dalej bez zmian. Teraz wyczytałem o kole zamachowym, więc chyba trzeba będzie zrzucić skrzynię i to sprawdzić. Jakbyś Gerri mógł coś doradzić będę baaardzo wdzięczny.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 03 Lut 2015, 22:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) brak mocy na niskich obrotach 313 cdi
pablotaxi napisał:
posiadam SD i wszystkie parametry jak dla mnie laika są w miarę ok, jedynie doładowanie jest zdecydowanie niższe od zadanego tak do 2.000 obr. Powyżej 2.000 obr rzeczywiste już wyrównuje się z zadanym i wtedy auto nabiera już mocy.
Wybacz, ale nie podejmuję się naprawy na odległość. Trzeba się chwycić tego zbyt niskiego ciśnienia na małych obrotach, ale przyczyny mogą być różne i często trochę czasu zajmuje zanim znajdzie się przyczynę. Nawet będąc na miejscu, w aucie, i z podłączonym komputerem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.