Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bulon1

Debiutant



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mercedes, A160, Elegance, 1600, 2001, benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Sty 2017, 16:56
Temat postu:

W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


Witam serdecznie, szukałem na polskich i zagranicznych stronach , lecz nie odnalazłem skutecznego sposobu na ponowną synchronizację pilota do w168 a160 benzyna z roku 2001 (wersja po liftingu). Ze względu na padnięty akumulator odpalałem samochód z użyciem kabli. Od tego momentu nie działa mi centralny zamek z kluczyka (niestety posiadam tylko jeden) co jest bardzo uciążliwe bo nie da się zamknąć samochodu (zamyka tylko drzwi kierowcy ale za to otwiera wszystkie). Próbowałem różnych synchronizacji ale żaden sposób nie działa na mój samochód. Czy ktoś dokonywał synchronizacji w modelu po lifcie - jeśli tak to jaki to był sposób? Ewentualnie przy pomocy jakiego interfejsu/programu mogę tego dokonać ? Baterię w pilocie mam nowe, a centralny zamek jest na pewno sprawny.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 12:58
Temat postu:

Re: W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


bulon1 napisał:
Ze względu na padnięty akumulator odpalałem samochód z użyciem kabli. Od tego momentu nie działa mi centralny zamek z kluczyka

To nie do końca musi być prawda. Może to właśnie sterownik odbierający sygnał tak zareagował na spadek napięcia w instalacji i się po prostu "zawiesił"? W takim przypadku nie jest winne odpalanie z kabli, tylko właśnie silny spadek napięcia i kolejne próby uruchamiania rozrusznika przy rozładowanej baterii
bulon1 napisał:
co jest bardzo uciążliwe bo nie da się zamknąć samochodu (zamyka tylko drzwi kierowcy ale za to otwiera wszystkie).

Kluczyk wcale nie otwiera wszystkich drzwi z prostego powodu: nie ma połączenia z elektryką pojazdu. Zwróć uwagę, że po przekręceniu kluczyka odblokowują się tylko drzwi kierowcy - pozostałe dopiero po pociągnięciu klamki i fizycznym otwarciu drzwi kierowcy, co podaje sygnał na wyłącznik krańcowy lampki wewnętrznej i dopiero ten sygnał odblokowuje pozostałe drzwi
bulon1 napisał:
Czy ktoś dokonywał synchronizacji w modelu po lifcie - jeśli tak to jaki to był sposób?
Nie wiem, jaki masz tam kluczyk. Sytemy FBS2 posługują się różnymi kluczykami na fale radiowe: z jednym przyciskiem, z dwoma przyciskami lub nawet z trzema. Był również kluczyk bez przycisków, w którym sygnał radiowy był nadawany w momencie złożenia i rozłożenia grotu klucza. Także w pewnej części A-klasy 168 był montowany kluczyk na podczerwień. Dla każdego z tych kluczyków jest inna procedura. Zbyt dużo sobie jednak nie obiecuj, bo kluczyki z transmisją radiową raczej nie ulegały desynchronizacji. Na pociechę ci powiem, że w niektórych przypadkach żeby rozpocząć procedurę konieczny jest drugi, sprawny kluczyk. Pomijam fakt, że mając sprawny, zapasowy kluczyk można natychmiast określić, czy uszkodzeniu uległ kluczyk czy odbiornik w aucie.
bulon1 napisał:
niestety posiadam tylko jeden

To w sumie dosyć ciekawy materiał do obserwacji socjologicznych: chyba wszystkie klęski świata spadają na tych, co mają JEDEN kluczyk. A to wpadnie do kałuży, a to się wypierze (lub zgubi), zdesynchronizuje, zostanie ukradziony, ktoś go nierozważnie położył na mikrofalówce i nie wiadomo co jeszcze. I to własnie "jednokluczykowcy" najgłośniej płaczą na forach POMOCY! i co mają zrobić. Jak ktoś już ma dwa kluczyki to jakoś dziwnie go te nieszczęścia nie dotyczą Smile O co tu chodzi?
Powrót do góry
bulon1

Debiutant



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mercedes, A160, Elegance, 1600, 2001, benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 15:27
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


W celu doprecyzowania - kluczyk ma dwa przyciski. Co do możliwego zawieszenia się sterownika centralnego zamka to jak najbardziej jest to prawdopodobne - przy odpalaniu z kabli napięcie mocno spadło i pojawił się komunikat o błędzie na desce rozdzielczej (błąd skasowałem - dotyczył komunikacji CAN). Będę musiał sprawić sobie drugi kluczyk szybciej niż myślałem. Mam pytanie odnośnie tego gdzie znajduje się sterownik centralnego zamka i czy są one "reanimowalne". Przyznam, że całe życie posiadam samochody VAG i tam troszkę łatwiej jest Smile Ogólnie nie ma zbyt wiele informacji (przydatnych informacji). Czy umiesz wskazać procedury synchronizacji kluczyków ? Ewentualnie jakim softem (interfejsem) można połączyć się z modułem centralnego zamka?
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 23:14
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


bulon1 napisał:
Co do możliwego zawieszenia się sterownika centralnego zamka to jak najbardziej jest to prawdopodobne - przy odpalaniu z kabli napięcie mocno spadło

Nie pochwalam odłączania akumulatora, ale w tym przypadku możesz spróbować. Na zawieszenie sterownika takie działanie potrafi pomóc.

bulon1 napisał:
jakim softem (interfejsem) można połączyć się z modułem centralnego zamka?

Nie wiem. Korzystam z SD.
Podeślij mi jakiś adres poczty inny niż forum - chcę wysłać załącznik a przez pocztę forum niekoniecznie to przejdzie.
Powrót do góry
bulon1

Debiutant



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mercedes, A160, Elegance, 1600, 2001, benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Sty 2017, 15:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


Wysłałem adres na PW. Odłączenie akumulator nic nie dało. Nadal centralny działa tylko z kluczyka. Jak sobie nie poradzę z tematem to chyba będę zmuszony założyć uniwersalny sterownik centralnego.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 19 Sty 2017, 15:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
bulon1

Debiutant



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mercedes, A160, Elegance, 1600, 2001, benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Sty 2017, 10:12
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


Niestety procedury synchronizacji na moim w168 nie chcą działać ... zamykanie z kluczyka działa tylko na drzwi (klapa bagażnika cały czas otwarta, podobnie jak wlew paliwa) będę zmuszony zamontować uniwersalny sterownik centralnego zamka. Czy ma ktoś może rozpiskę pinów licznika do wersji po lifcie (czytałem, że najlepiej tam sterownik zamontować). Chodzi mi o pinologię tak aby nie bawić się w szukanie sygnałów.
Powrót do góry
bulon1

Debiutant



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mercedes, A160, Elegance, 1600, 2001, benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sty 2017, 15:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr


Tak jak na wcześniejszym poście - zmuszony byłem do zamontowania uniwersalnego centralnego zamka. Oczywiście wyprowadzenia i kolory kabli z licznika są inne niż na forumowych opisach ... wersja po lifcie jakoś "mało" rozpoznana jest. Po długiej walce udało się podłączyć centralny z migającą diodą syg. zamknięcie oraz informacja o zamknięciu, otwarciu kierunkami ...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki


MercedesGL 450

45 777

2006r.

284 000 km

pomorskie

MercedesA 180

92 600

2021r.

58 000 km

mazowieckie

MercedesVito

155 900

2020r.

87 000 km

mazowieckie

MercedesCLS 350

95 800

2013r.

136 750 km

lubelskie

MercedesCLS 350

214 900

2018r.

140 408 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System