W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr
Witam serdecznie, szukałem na polskich i zagranicznych stronach , lecz nie odnalazłem skutecznego sposobu na ponowną synchronizację pilota do w168 a160 benzyna z roku 2001 (wersja po liftingu). Ze względu na padnięty akumulator odpalałem samochód z użyciem kabli. Od tego momentu nie działa mi centralny zamek z kluczyka (niestety posiadam tylko jeden) co jest bardzo uciążliwe bo nie da się zamknąć samochodu (zamyka tylko drzwi kierowcy ale za to otwiera wszystkie). Próbowałem różnych synchronizacji ale żaden sposób nie działa na mój samochód. Czy ktoś dokonywał synchronizacji w modelu po lifcie - jeśli tak to jaki to był sposób? Ewentualnie przy pomocy jakiego interfejsu/programu mogę tego dokonać ? Baterię w pilocie mam nowe, a centralny zamek jest na pewno sprawny.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 12:58
Temat postu:
Re: W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr
bulon1 napisał:
Ze względu na padnięty akumulator odpalałem samochód z użyciem kabli. Od tego momentu nie działa mi centralny zamek z kluczyka
To nie do końca musi być prawda. Może to właśnie sterownik odbierający sygnał tak zareagował na spadek napięcia w instalacji i się po prostu "zawiesił"? W takim przypadku nie jest winne odpalanie z kabli, tylko właśnie silny spadek napięcia i kolejne próby uruchamiania rozrusznika przy rozładowanej baterii
bulon1 napisał:
co jest bardzo uciążliwe bo nie da się zamknąć samochodu (zamyka tylko drzwi kierowcy ale za to otwiera wszystkie).
Kluczyk wcale nie otwiera wszystkich drzwi z prostego powodu: nie ma połączenia z elektryką pojazdu. Zwróć uwagę, że po przekręceniu kluczyka odblokowują się tylko drzwi kierowcy - pozostałe dopiero po pociągnięciu klamki i fizycznym otwarciu drzwi kierowcy, co podaje sygnał na wyłącznik krańcowy lampki wewnętrznej i dopiero ten sygnał odblokowuje pozostałe drzwi
bulon1 napisał:
Czy ktoś dokonywał synchronizacji w modelu po lifcie - jeśli tak to jaki to był sposób?
Nie wiem, jaki masz tam kluczyk. Sytemy FBS2 posługują się różnymi kluczykami na fale radiowe: z jednym przyciskiem, z dwoma przyciskami lub nawet z trzema. Był również kluczyk bez przycisków, w którym sygnał radiowy był nadawany w momencie złożenia i rozłożenia grotu klucza. Także w pewnej części A-klasy 168 był montowany kluczyk na podczerwień. Dla każdego z tych kluczyków jest inna procedura. Zbyt dużo sobie jednak nie obiecuj, bo kluczyki z transmisją radiową raczej nie ulegały desynchronizacji. Na pociechę ci powiem, że w niektórych przypadkach żeby rozpocząć procedurę konieczny jest drugi, sprawny kluczyk. Pomijam fakt, że mając sprawny, zapasowy kluczyk można natychmiast określić, czy uszkodzeniu uległ kluczyk czy odbiornik w aucie.
bulon1 napisał:
niestety posiadam tylko jeden
To w sumie dosyć ciekawy materiał do obserwacji socjologicznych: chyba wszystkie klęski świata spadają na tych, co mają JEDEN kluczyk. A to wpadnie do kałuży, a to się wypierze (lub zgubi), zdesynchronizuje, zostanie ukradziony, ktoś go nierozważnie położył na mikrofalówce i nie wiadomo co jeszcze. I to własnie "jednokluczykowcy" najgłośniej płaczą na forach POMOCY! i co mają zrobić. Jak ktoś już ma dwa kluczyki to jakoś dziwnie go te nieszczęścia nie dotyczą O co tu chodzi?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr
W celu doprecyzowania - kluczyk ma dwa przyciski. Co do możliwego zawieszenia się sterownika centralnego zamka to jak najbardziej jest to prawdopodobne - przy odpalaniu z kabli napięcie mocno spadło i pojawił się komunikat o błędzie na desce rozdzielczej (błąd skasowałem - dotyczył komunikacji CAN). Będę musiał sprawić sobie drugi kluczyk szybciej niż myślałem. Mam pytanie odnośnie tego gdzie znajduje się sterownik centralnego zamka i czy są one "reanimowalne". Przyznam, że całe życie posiadam samochody VAG i tam troszkę łatwiej jest Ogólnie nie ma zbyt wiele informacji (przydatnych informacji). Czy umiesz wskazać procedury synchronizacji kluczyków ? Ewentualnie jakim softem (interfejsem) można połączyć się z modułem centralnego zamka?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr
Wysłałem adres na PW. Odłączenie akumulator nic nie dało. Nadal centralny działa tylko z kluczyka. Jak sobie nie poradzę z tematem to chyba będę zmuszony założyć uniwersalny sterownik centralnego.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr
Niestety procedury synchronizacji na moim w168 nie chcą działać ... zamykanie z kluczyka działa tylko na drzwi (klapa bagażnika cały czas otwarta, podobnie jak wlew paliwa) będę zmuszony zamontować uniwersalny sterownik centralnego zamka. Czy ma ktoś może rozpiskę pinów licznika do wersji po lifcie (czytałem, że najlepiej tam sterownik zamontować). Chodzi mi o pinologię tak aby nie bawić się w szukanie sygnałów.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 2001 rok (po lifcie) - synchronizacja pilota centr
Tak jak na wcześniejszym poście - zmuszony byłem do zamontowania uniwersalnego centralnego zamka. Oczywiście wyprowadzenia i kolory kabli z licznika są inne niż na forumowych opisach ... wersja po lifcie jakoś "mało" rozpoznana jest. Po długiej walce udało się podłączyć centralny z migającą diodą syg. zamknięcie oraz informacja o zamknięciu, otwarciu kierunkami ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.