Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
berkam
Czytelnik
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Sprinter 308cdi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 15:16
Temat postu: a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
witam od jakiegos czasu nie chodzi mi dmuchawa w biegach od 1 do 4 szukam tego opornika z opisu jaki znajdywalem na forum i za ch.... nie wiem ktory to. jak ktos moze prosil bym o wskazanie na fotce |
|
Powrót do góry |
|
|
Samur_aj
Stały Bywalec
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 19:30
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Na zdjęciu jest widok skrzynki bezpieczników - nie tam szukasz gdzie trzeba. Rezystor jest wyżej. Mniej więcej w centralnej części na wysokości nawiewu dla pasażera. |
|
Powrót do góry |
|
|
berkam
Czytelnik
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Sprinter 308cdi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 19:45
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Samur_aj napisał: | Na zdjęciu jest widok skrzynki bezpieczników - nie tam szukasz gdzie trzeba. Rezystor jest wyżej. Mniej więcej w centralnej części na wysokości nawiewu dla pasażera. |
czyli co? zdzierac konsole srodkowa i to jest gdzieś tam? |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
|
Powrót do góry |
|
|
berkam
Czytelnik
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Sprinter 308cdi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 21:54
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Keram2504 napisał: | http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=60306
Czy o to chodzi? |
widzialem ten rysunek i zgodnie z nim ponizej schowka powiniemem miec to co na rysunku a tego niema. Rozbebeszylem tez schowek i wyzej tez nic takiego nie widze |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 21:54
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 22:08
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Cytuję z księgi;
Rezystory wstępne dmuchawy znajdują się za schowkiem w konsoli środkowej.
Wymontować schowek w konsoli środkowej.
Wyjąć wtyk złącza elektrycznego płytki rezystorów.
Zdjąć z zaczepów i wyjąć płytkę rezystorów. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dano
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pyzdry Posiadane auto: A170CDI Long 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 16 Cze 2011, 10:19
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Nie trzeba nic rozkręcać. Odchylasz wykładzinę pod nogami pasażer i wkładasz lusterko z lewej strony skrzynki bezpieczikowej by zobaczyć co jest pod tym plastikiem. Powinieneś zobaczyć wtyczkę z czterema przewodami (u mnie biała). W A-kalsie występują dwa rodzaje modułów rezystorowych. Jeśli są to widoczne zwoje drutu oporowego, to mogę taki element Ci sprzedać. Jeśłi jest to moduł powleczony zielony szkliwem to gorzej, ale podpowiem Ci jak go sprawdzić i ewentualnie naprawić. Nowy kosztuje około 150 zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
berkam
Czytelnik
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Sprinter 308cdi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 18 Cze 2011, 14:31
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Dano napisał: | Nie trzeba nic rozkręcać. Odchylasz wykładzinę pod nogami pasażer i wkładasz lusterko z lewej strony skrzynki bezpieczikowej by zobaczyć co jest pod tym plastikiem. Powinieneś zobaczyć wtyczkę z czterema przewodami (u mnie biała). W A-kalsie występują dwa rodzaje modułów rezystorowych. Jeśli są to widoczne zwoje drutu oporowego, to mogę taki element Ci sprzedać. Jeśłi jest to moduł powleczony zielony szkliwem to gorzej, ale podpowiem Ci jak go sprawdzić i ewentualnie naprawić. Nowy kosztuje około 150 zł. |
zlokalizowalem wreszcie ten opornik
Dano jak sprawdzic czy to on jest przyczyna i ewentualnie jak to naprawić? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dano
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pyzdry Posiadane auto: A170CDI Long 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sob 18 Cze 2011, 16:49
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Najpierw sprawdzmy rezystor. Ponieważ dmuchawa pracuje tylko na piątce sprawdz czy ten element na górze ma przejście. Jest to bezpiecznik termiczny. Potem zmierz rezystory. Układ połączeń jest następujący: pierwszy zacisk z listwy połączony jest na BT, za BT (po stronie stożka) przytwierdzone są trzy rezystory, każdy z nich biegnie do innego zacisku listwy. Mierząc od skrajnych zacisków rezystancje powinny wynosić R1=0,5 ohm, R2=2ohm, R3=1 ohm. |
|
Powrót do góry |
|
|
berkam
Czytelnik
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Sprinter 308cdi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 21 Cze 2011, 14:15
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
dzieki Dano wymieniłem ten bezpiecznik termiczny i działa. Koszt naprawy 4zł |
|
Powrót do góry |
|
|
Dano
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pyzdry Posiadane auto: A170CDI Long 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 21 Cze 2011, 18:42
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Ciesze się. Dobrze jednak byłoby sprawdzić dla pewności czy dmuchawa pracuje bez oporów lub jaki prąd pobieera. |
|
Powrót do góry |
|
|
szkopik33
Debiutant
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz Posiadane auto: MB, Citroen
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 20:52
Temat postu: rezystor |
|
|
witam
juz znalazlem ta czesc, i mam takie pytanko, czy jak zastapie ten bezpiecznikzwyklym bezpiecznikiem samochodowym na chwilke, czy wtedy powinna dzialac dmuchawa?
nie jestem elektronikiem i chcialbym to sprawdzic takim prostym sposobem.
u mnie przestalo wszystko dzialac, na zadnym biegu nie wieje:)
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Dano
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pyzdry Posiadane auto: A170CDI Long 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 12:53
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Możesz nawet zewrzeć drutem. Jednak nawet gdy rezystor jest odłączony dmuchawa powinna chodzić na najwyższym biegu więc proponuje szukać gdzie indziej. |
|
Powrót do góry |
|
|
szkopik33
Debiutant
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz Posiadane auto: MB, Citroen
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 22:47
Temat postu: ?? |
|
|
witam
to powiedz mi gdzie mam dalej szukac, jezeli to nie ten rezystor.
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
labik
Debiutant
Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gryfice Posiadane auto: Vaneo
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 26 Lis 2011, 12:15
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Dano napisał: | Najpierw sprawdzmy rezystor. Ponieważ dmuchawa pracuje tylko na piątce sprawdz czy ten element na górze ma przejście. Jest to bezpiecznik termiczny. Potem zmierz rezystory. Układ połączeń jest następujący: pierwszy zacisk z listwy połączony jest na BT, za BT (po stronie stożka) przytwierdzone są trzy rezystory, każdy z nich biegnie do innego zacisku listwy. Mierząc od skrajnych zacisków rezystancje powinny wynosić R1=0,5 ohm, R2=2ohm, R3=1 ohm. |
U mnie ewidentnie leży bezpiecznik termiczny. Jak zewrę go na chwile wszystko wraca do normy. Jaką wartość ma mieć ten bezpiecznik ? Ewentualnie od czego bedzie pasował ? Jakiś standard czy jednak konkretna wartość jest potrzebna ? |
|
Powrót do góry |
|
|
tomom
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
|
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 08:29
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
U mnie przestał działać 2 bieg. Czy ktoś wie jaka jest średnica tego drutu oporowego. Czy po lifcie też jest to rozwiązanie oparte o drut oporowy? Chciałbym wiedzieć zanim rozbiorę. |
|
Powrót do góry |
|
|
borysj5
Czytelnik
Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: octavia IV
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 14 Cze 2012, 23:03
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Mam ten sam problem i według waszych wskazowek wyszlo ze walniety jest bezpiecznik termiczny. Mam dwa pytania.
Czy te rezystory są zamienne między modelami ? Mam model ten płaski w zielonej otulinie (zdjęcie na poprzedniej stronie) a mogę kupić w blaszanej osłonce.
I drugie to jaką wartość ma ten bezpiecznik termiczny bo u mnie nie da sie tego odczytac ? |
|
Powrót do góry |
|
|
slimaktlen
Debiutant
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: R350
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 15 Lis 2012, 22:02
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
ja kupilem podobny gabarytowo 10A na 150st.C ale wiem ze sa jeszcze na 120st.C i na 170st.C i sam wymienilem |
|
Powrót do góry |
|
|
Armario
Czytelnik
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W168
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 11 Lut 2014, 22:25
Temat postu: Poszukiwanie rezystora |
|
|
Witam,
Proszę o wskazówkę :
168 w wersja long 2002r
Niestety nie widzę nic po lewej stronie tunelu.
Czy to oznacza demontaż schowka?
Przeczytałem wątki ale nie wiem gdzie szukać? |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Wto 11 Lut 2014, 22:57
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Ściągnij dywanik gumowy spod nóg pasażera.
Sięgnij wysoko za wykładzinę i odchyl do siebie.
Weź lustro i zajrzyj za tunel. Przy samej ściance bocznej wysokościowo po środku jest opornik.
Najgorszy pierwszy raz.
Później to wyjmiesz na macanego.
U siebie żadnego schowka nie ruszam. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Armario
Czytelnik
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W168
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 12 Lut 2014, 09:20
Temat postu: Pierwsze szukanie:) |
|
|
Dzięki za radę, będę po południu walczył, już wiem, ze szukałem w złym miejscu bo gdzieś na wysokości popielniczki dostając sie tam przez boczna cześć tunelu.
Z tego co piszesz trzeba szukać znacznie bardziej do przodu i na lewo:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Sro 12 Lut 2014, 21:45
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Nurkujesz głęboko za konsolę po stronie pasażera. Jeśli wsadzisz tam rękę to na pewno namacasz lub zauważysz przewody idące do niego. Nic nie rozbieraj, bo na rozbieraniu stracisz pół dnia. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Armario
Czytelnik
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W168
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 12 Lut 2014, 22:49
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Jest, udało sie bez problemu po Twojej instrukcji.
Wielkie dzięki !
Teraz tylko muszę przelutowac bezpieczniki.
Ja zrozumiałem da radę takie cudo dokupić w jakimś elektroniku |
|
Powrót do góry |
|
|
Armario
Czytelnik
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W168
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 11:39
Temat postu: Nie koniec problemów |
|
|
Wymieniłem bezpieczniki na rezystorze, wlutowany jest taki na 160 stopni czyli nieco słabszy niż fabrycznie.
Jednak po całej operacji wszystkie biegi dmuchawy działają tylko przez 10 minut od uruchomienia silnika z dmuchawy wydobywa sie głośne jednostajnie buczenie.
Wystarczy przelaczyc dmuchawy na 5 i po chwili ustępuje.
Mam ktoś pomysł co to jest?
Czy moze to mieć coś wspólnego z uszkodzeniem rezystora? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 14:50
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Mała uwaga na temat montażu bezpiecznika termicznego.
Jak sama nazwa wskazuje ten element jest wrażliwy na temperaturę - a lutowanie to właśnie temperatura!
Zwróćcie uwagę, że oryginalne zamocowanie to zazwyczaj albo połączenie zaciskane, albo miejscowo zgrzewane - tak więc bezpiecznik nie jest narażony na długotrwałe działanie wysokiej temperatury w czasie montażu. Amatorsko jednak pozostaje nam tylko lutowanie, a niestety umiejętności początkującego operatora lutownicy nie zawsze pozwalają na szybkie wykonanie połączenia w związku z tym jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia zakładanego bezpiecznika. Dla zminimalizowania ryzyka zalecane jest zaciśnięcie zwykłych kleszczy "cienkoszczypów" na drucie pomiędzy miejscem lutowania i bezpiecznikiem. Kleszcze w skuteczny sposób odprowadzą ciepło przemieszczające się od miejsca lutowania w stronę bezpiecznika i uchronią go przed zniszczeniem. Oczywiście zalecany jest lut o podwyższonej temperaturze topnienia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-CDI
Dyskutant
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 15 Mar 2014, 22:08
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Dodam, że można się też dostać do tego rezystora przez dmuchawę po zdemontowaniu silnika dmuchawy pod podszybiem i wyciągająć rezystor przez otwór dla obiegu zamkniętego powietrza (klapka automatyczna z lewej storony patrząc na silnik).
Ale nie o to mi chodzi,
mam problem właśnie z dmuchawą. Nie działa wcale (wcześniej przerywała, raz działała raz nie,, na wyboju się załączała). Sprawdziłem silnik wentylatora jest sprawny, rezystor raczej też jest ok gdyż bezpiecznik rezystora przewodzi napięcie. Bezpiecznik w skrzynce przy aku jest sprawny cały.
I pytanie gdzie szukać przyczyny, czy przełącznik (na to wychodzi) mógł wysiąść (na wszystkich biegach)? Czy może jakaś kostaka, złącze?
Jak się dostać do kostki przełącznika, jak wyjąć przełącznik wentylatora? |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-CDI
Dyskutant
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 16 Mar 2014, 13:52
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
temat rozwiązany. Przyczyną jest kostka podłączona do panelu sterowania. Aby się do niej dostać wystarczy wyjąć czarną ramkę z półką (u mnie) która siedzi na zatrzaska i wyszarpuje ją się delikatnie do siebie. |
|
Powrót do góry |
|
|
andre1981
Debiutant
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): orzesze,żory Posiadane auto: Mercedes A-140
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 11:30
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
witam a jak u mnie w ogóle nie działa nawiew nawet czerwona kontrolka z klimy nie świeci to tez rezystor ,czy szukać gdzieś indziej ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-CDI
Dyskutant
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 16:09
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
To jak wyzej napisano. Bezpiecznik dalej kostka czy jest napiecie i dalej ew.rezystor albo silnik dmuchawy. Silnik z tego co na forum jest to zadko kiedy siada. Takze pokolei.
sorki za pismo ale z tel. Pisze. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-CDI
Dyskutant
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 16:29
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
To jak wyzej napisano. Bezpiecznik dalej kostka czy jest napiecie i dalej ew.rezystor albo silnik dmuchawy. Silnik z tego co na forum jest to zadko kiedy siada. Takze pokolei.
sorki za pismo ale z tel. Pisze. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg. |
|
Powrót do góry |
|
|
szejker1988
Debiutant
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Złotoryja Posiadane auto: Sprinter
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 27 Wrz 2016, 17:43
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
U mnie tez jest ten sam problem nawiew dziala tylko na 5 dostalem sie do tego bezpiecznika termicznego, sprawdzilem nie mial przejscia pradu, podlaczylem go przez zwykly bezpiecznik 7,5A wszystko dzialalo, moje pytanie, jaki bezpiecznik termiczny zastosowac bo na moim nie moge sie nic rozczytac jaki jest zastosowany |
|
Powrót do góry |
|
|
2New
Debiutant
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: C169 A160CDI
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 20 Gru 2017, 21:11
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
Odgrzewam kotleta
Wymontowałem zespół rezystorów z mojego W169, bo padły wszystkie biegi dmuchawy oprócz 5-tego. Odkręcamy maskownicę pod schowkiem (2 torx'y), odchylamy wykładzinę, namierzamy 4 kolorowe kable idące do obudowy nagrzewnicy (raczej z tyłu), naciskamy zatrzask i rezystor wychodzi. Potem odpinamy kable i gotowe. Z otwarciem i zamknięciem drzwi około 90 sekund pracy.
Siedzący na elemencie bezpiecznik termiczny ma parametr TF240C, czyli 240 stopni. Zespół rezystorów jest produkcji Valeo, a sam bezpiecznik to MICROTEMP. Inne opisy z bezpiecznika: SPKAJK V4A16. Z dostępnych w internecie opisów wynika, że jest to bezpiecznik 15-amperowy.
Po wymianie elementu napiszę jak się sprawuje po naprawie. |
|
Powrót do góry |
|
|
2New
Debiutant
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: C169 A160CDI
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 28 Gru 2017, 20:28
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie |
|
|
No to kilka zdań dotyczących naprawy samego modułu.
Bezpiecznik termiczny zakupiłem w zwykłym sklepie z elektroniką. Parametry we wpisie powyżej. Jedyna różnica, to że prądowo nie 15A tylko 10A. Większych ponoć nie ma. Koszt - 2,5 złotego. Oprócz bezpiecznika potrzebne będą dwie złączki elektryczne, tzw. kostki. Wystarczają te najmniejsze 2,5mm. Dzięki zastosowaniu połączenia skręcanego nie trzeba będzie lutować bezpiecznika do blaszek, więc nie ma ryzyka jego przegrzania.
Wymianę bezpiecznika rozpoczynamy od dokładnego obcięcia starego elementu. Trzeba to robić bardzo delikatnie, bo ceramiczna baza zespołu rezystorów może się rozlecieć. Przygotowujemy dwie złączki elektryczne - wykręcamy śrubki, rozcinamy plastik i wyciągamy tulejki. Gotowe tulejki nakładamy na blaszki i zakręcamy śrubki. Znowu - operujemy bardzo delikatnie, choć dokręcić trzeba mocno. Potem formujemy nowy bezpiecznik, wsadzamy w zamocowane wcześniej tulejki, dokręcamy śrubki ..... i gotowe. Dla pewności, żeby się nie rozkręciło, zamalowałem śrubki lakierem.
Poglądowe zdjęcia poniżej:
Jak lakier wyschnie, to zamontuję element w aucie i sprawdzę, czy działa |
|
Powrót do góry |
|
|
|