Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 08:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
U mnie przestał działać 2 bieg. Czy ktoś wie jaka jest średnica tego drutu oporowego. Czy po lifcie też jest to rozwiązanie oparte o drut oporowy? Chciałbym wiedzieć zanim rozbiorę.
Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: octavia IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Cze 2012, 23:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Mam ten sam problem i według waszych wskazowek wyszlo ze walniety jest bezpiecznik termiczny. Mam dwa pytania.
Czy te rezystory są zamienne między modelami ? Mam model ten płaski w zielonej otulinie (zdjęcie na poprzedniej stronie) a mogę kupić w blaszanej osłonce.
I drugie to jaką wartość ma ten bezpiecznik termiczny bo u mnie nie da sie tego odczytac ?
Witam,
Proszę o wskazówkę :
168 w wersja long 2002r
Niestety nie widzę nic po lewej stronie tunelu.
Czy to oznacza demontaż schowka?
Przeczytałem wątki ale nie wiem gdzie szukać?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Ściągnij dywanik gumowy spod nóg pasażera.
Sięgnij wysoko za wykładzinę i odchyl do siebie.
Weź lustro i zajrzyj za tunel. Przy samej ściance bocznej wysokościowo po środku jest opornik.
Najgorszy pierwszy raz.
Później to wyjmiesz na macanego.
U siebie żadnego schowka nie ruszam. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dzięki za radę, będę po południu walczył, już wiem, ze szukałem w złym miejscu bo gdzieś na wysokości popielniczki dostając sie tam przez boczna cześć tunelu.
Z tego co piszesz trzeba szukać znacznie bardziej do przodu i na lewo:)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Nurkujesz głęboko za konsolę po stronie pasażera. Jeśli wsadzisz tam rękę to na pewno namacasz lub zauważysz przewody idące do niego. Nic nie rozbieraj, bo na rozbieraniu stracisz pół dnia. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Jest, udało sie bez problemu po Twojej instrukcji.
Wielkie dzięki !
Teraz tylko muszę przelutowac bezpieczniki.
Ja zrozumiałem da radę takie cudo dokupić w jakimś elektroniku
Wymieniłem bezpieczniki na rezystorze, wlutowany jest taki na 160 stopni czyli nieco słabszy niż fabrycznie.
Jednak po całej operacji wszystkie biegi dmuchawy działają tylko przez 10 minut od uruchomienia silnika z dmuchawy wydobywa sie głośne jednostajnie buczenie.
Wystarczy przelaczyc dmuchawy na 5 i po chwili ustępuje.
Mam ktoś pomysł co to jest?
Czy moze to mieć coś wspólnego z uszkodzeniem rezystora?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 14:50
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Mała uwaga na temat montażu bezpiecznika termicznego.
Jak sama nazwa wskazuje ten element jest wrażliwy na temperaturę - a lutowanie to właśnie temperatura!
Zwróćcie uwagę, że oryginalne zamocowanie to zazwyczaj albo połączenie zaciskane, albo miejscowo zgrzewane - tak więc bezpiecznik nie jest narażony na długotrwałe działanie wysokiej temperatury w czasie montażu. Amatorsko jednak pozostaje nam tylko lutowanie, a niestety umiejętności początkującego operatora lutownicy nie zawsze pozwalają na szybkie wykonanie połączenia w związku z tym jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia zakładanego bezpiecznika. Dla zminimalizowania ryzyka zalecane jest zaciśnięcie zwykłych kleszczy "cienkoszczypów" na drucie pomiędzy miejscem lutowania i bezpiecznikiem. Kleszcze w skuteczny sposób odprowadzą ciepło przemieszczające się od miejsca lutowania w stronę bezpiecznika i uchronią go przed zniszczeniem. Oczywiście zalecany jest lut o podwyższonej temperaturze topnienia.
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Mar 2014, 22:08
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Dodam, że można się też dostać do tego rezystora przez dmuchawę po zdemontowaniu silnika dmuchawy pod podszybiem i wyciągająć rezystor przez otwór dla obiegu zamkniętego powietrza (klapka automatyczna z lewej storony patrząc na silnik).
Ale nie o to mi chodzi,
mam problem właśnie z dmuchawą. Nie działa wcale (wcześniej przerywała, raz działała raz nie,, na wyboju się załączała). Sprawdziłem silnik wentylatora jest sprawny, rezystor raczej też jest ok gdyż bezpiecznik rezystora przewodzi napięcie. Bezpiecznik w skrzynce przy aku jest sprawny cały.
I pytanie gdzie szukać przyczyny, czy przełącznik (na to wychodzi) mógł wysiąść (na wszystkich biegach)? Czy może jakaś kostaka, złącze?
Jak się dostać do kostki przełącznika, jak wyjąć przełącznik wentylatora?
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Mar 2014, 13:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
temat rozwiązany. Przyczyną jest kostka podłączona do panelu sterowania. Aby się do niej dostać wystarczy wyjąć czarną ramkę z półką (u mnie) która siedzi na zatrzaska i wyszarpuje ją się delikatnie do siebie.
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 16:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
To jak wyzej napisano. Bezpiecznik dalej kostka czy jest napiecie i dalej ew.rezystor albo silnik dmuchawy. Silnik z tego co na forum jest to zadko kiedy siada. Takze pokolei.
sorki za pismo ale z tel. Pisze. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 16:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
To jak wyzej napisano. Bezpiecznik dalej kostka czy jest napiecie i dalej ew.rezystor albo silnik dmuchawy. Silnik z tego co na forum jest to zadko kiedy siada. Takze pokolei.
sorki za pismo ale z tel. Pisze. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.