Przymierzam się do zakupy Mercedesa, raczej C klasy, choć jestem otwarty na inne propozycję tej marki. Samochód chcę kupić w Niemczech. Zastanawiam się czy lepiej jest wybrać dobrze wyposażony W202 czy nowszy W203. Kwota jaką na to chce przeznaczyć to ok 25 tyś. W grę wchodzi tylko silnik diesla. Z tego co wyczytałem na forach W203 ma dziwnie skrajne opinie, podobno elektryka często się psuję. Czasami jeżdżę W202 ale z silnikiem benzynowym 1,8, który pali jak smok. Nie widzę w nim większych wad poza mało wygodnymi przednimi fotelami.
Na co zwrócić uwagę ?
Czy wersje nadwoziowe: sedan i kombi mają jakieś duże różnicę w parkowaniu lub inne ?
Co najczęściej się w nich psuje ?
Czy lepiej jest kupić E klasę ?
W co warto do nich zainwestować ?
Jakie wyposażenie standardowe polecacie ?
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
E klasy W211 w tej cenie jeszcze nie kupisz, W210 na pewno, jednak zarówno W210 i obie C klasy mają słabo zabezpieczone blachy przed korozją, szczególnie gdy było coś przy nich robione to rdza lubi się pojawiać na błotnikach, okolice zamka w klapie itd. Co do awarii elektroniki, na tym forum jakoś nie spotkałem się z opinią, że W203 to padaczka, ostatnio jechałem za Renault Vel Satis, myślałem że umrę ze śmiechu. Stopy paliły się pulsacyjnie i nie jednocześnie. Przy kierunkach migały pozycje...to wszystko w aucie >2004r tu można mówić o usterkowości elektroniki w Mercedesie dość często pada czujnik stopu (ok 100zł), czujnik ABS ( chyba ok 150zł), przepływomierz (ok 500zł) i mi akurat kiedyś strzelił czujnik przyspieszenia poprzecznego (od ESP, koszt 500zł w ASO, naprawiłem za 150zł). Jak kupisz auto z pewnego źródła z pewnym przebiegiem to powinno być ok. Co do wersji, najlepiej szukaj Avantgarde, ewentualnie Elegance. Zwróć uwagę na odcień elementów karoserii, oryginalność struktury lakieru i krzywizn blachy. Pod maską jeżeli silnik jest wypucowany to źle rokuje, prawdopodobnie mogło być coś poważniejszego robione. Wtedy twardo o to pytaj. Jeżeli automat to sprawdź na postoju zmieniając biegi czy zbyt mocno nie szarpie, powinno być lekko wyczuwalne szarpnięcie w przód lub tył (D i R), sprawdź to samo przy wolnym przyspieszaniu, przy gazie w podłodze i przy gazie w podłodze z wciśniętym kick-down. Sprawdź czy przy odpalaniu nie dymi zbyt mocno, jeżeli dymi na biało lub już biało-niebiesko to sobie odpuść, jeżeli mocno na czarno to będziesz miał wydatek na wtryski, co nie jest tanie. Obejrzyj stan pedałów, kierownicy oraz zmatowienie przednich lamp i porównaj z przebiegiem na liczniku. Przy przebiegu powyżej 150.000km kierownica powinna być miejscami NIECO poprzecierana. Jeżeli możesz to zajrzyj pod auto, szukaj nieoryginalnych spawów, rdzy, nieoryginalnego czarnego baranka. Po zakupie warto jechać do mechanika na pełny przegląd zawieszenia i doprowadzenie go do stanu idealnego, do człowieka od diesli niech Ci posprawdza wszystko w silniku itd. Czasem jak jeden wtrysk chodzi na pół gwizdka auto może nie chodzić na 100% a Ty nawet tego nie poczujesz. Generalnie nie kupuj auta z przebiegiem większym jak 200.000 km jak chcesz dłużej pojeździć.
Na koniec jeszcze powiem, W203 ma lepsze, bardziej zaawansowane zawieszenie, które jest wygodniejsze ale droższe w eksploatacji. _________________
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
FiFi_Boss napisał:
E klasy W211 w tej cenie jeszcze nie kupisz, W210 na pewno, jednak zarówno W210 i obie C klasy mają słabo zabezpieczone blachy przed korozją, szczególnie gdy było coś przy nich robione to rdza lubi się pojawiać na błotnikach, okolice zamka w klapie itd. Co do awarii elektroniki, na tym forum jakoś nie spotkałem się z opinią, że W203 to padaczka, ostatnio jechałem za Renault Vel Satis, myślałem że umrę ze śmiechu. Stopy paliły się pulsacyjnie i nie jednocześnie. Przy kierunkach migały pozycje...to wszystko w aucie >2004r tu można mówić o usterkowości elektroniki w Mercedesie dość często pada czujnik stopu (ok 100zł), czujnik ABS ( chyba ok 150zł), przepływomierz (ok 500zł) i mi akurat kiedyś strzelił czujnik przyspieszenia poprzecznego (od ESP, koszt 500zł w ASO, naprawiłem za 150zł). Jak kupisz auto z pewnego źródła z pewnym przebiegiem to powinno być ok. Co do wersji, najlepiej szukaj Avantgarde, ewentualnie Elegance. Zwróć uwagę na odcień elementów karoserii, oryginalność struktury lakieru i krzywizn blachy. Pod maską jeżeli silnik jest wypucowany to źle rokuje, prawdopodobnie mogło być coś poważniejszego robione. Wtedy twardo o to pytaj. Jeżeli automat to sprawdź na postoju zmieniając biegi czy zbyt mocno nie szarpie, powinno być lekko wyczuwalne szarpnięcie w przód lub tył (D i R), sprawdź to samo przy wolnym przyspieszaniu, przy gazie w podłodze i przy gazie w podłodze z wciśniętym kick-down. Sprawdź czy przy odpalaniu nie dymi zbyt mocno, jeżeli dymi na biało lub już biało-niebiesko to sobie odpuść, jeżeli mocno na czarno to będziesz miał wydatek na wtryski, co nie jest tanie. Obejrzyj stan pedałów, kierownicy oraz zmatowienie przednich lamp i porównaj z przebiegiem na liczniku. Przy przebiegu powyżej 150.000km kierownica powinna być miejscami NIECO poprzecierana. Jeżeli możesz to zajrzyj pod auto, szukaj nieoryginalnych spawów, rdzy, nieoryginalnego czarnego baranka. Po zakupie warto jechać do mechanika na pełny przegląd zawieszenia i doprowadzenie go do stanu idealnego, do człowieka od diesli niech Ci posprawdza wszystko w silniku itd. Czasem jak jeden wtrysk chodzi na pół gwizdka auto może nie chodzić na 100% a Ty nawet tego nie poczujesz. Generalnie nie kupuj auta z przebiegiem większym jak 200.000 km jak chcesz dłużej pojeździć.
Na koniec jeszcze powiem, W203 ma lepsze, bardziej zaawansowane zawieszenie, które jest wygodniejsze ale droższe w eksploatacji.
a co z silnikiem diesla ?
co wybrać C200, C220 czy też może C270?
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
Ja bym wybrał 270 CDI, ma 5 cylindrów, ładny dźwięk i dobre osiągi. Czterocylindrowe jednostki są nieco mniej paliwożerne ale nie dają tyle frajdy. _________________
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
mercedes-sec: W202 lub W203 to tylko twój wybór.
Jeżeli masz 25 tyś to odlicz rejestrację (przy silnikach ponad 2 litry jest wysoka akcyza), odlicz mały serwis (optymistycznie: tylko olej, filtry, ewentualnie jakieś drobnostki w zawieszeniu) i wtedy licz ile zostało.
"na oko" pozostanie 20 - 21 tyś zł. Za tyle można kupić 203 "w benzynie".
Podobno bardzo przyjemne są kompressor'y ale uwaga na łańcuch ! znajomemu się zerwał przy 60 tyś w 5 letnim aucie !!!! Auto pewne, kupione jako nowe w polsce, z pełna historią serwisową.
Nie znam wymiarów 203, ale 202 sedan i kombi mają TĄ SAMĄ DŁUGOŚĆ więc tylko kwestia gustów co się komu podoba.
W202 ma kilka silników diesla ale zakładam, że jak chcesz wydać 5 tyś Euro więc raczej szukasz wersji po liftingu czyli 1998-2000.
Po lifcie spotkałem 220D (2,2D 95), 250TD (2,5TD 150), 200CDI (2,2CDI 102), 220CDI (2,2CDI 125).
Polecałbym CDI, raczej 220.
Jeżdże 200 i po przesiadce na kumpla 220 po prostu porywa. Katalogowo 200 (102KM, 235 Nm) 220 (125KM, 300Nm).
Przy tym samym spalaniu chyba wybór jest oczywisty
Przebieg UDOKUMENTOWANY nawet 300tyś nie powinien martwić, a poza tym środek powinien być w stanie nienagannym. ZERO przetarć na fotelu kierowcy, kierownica z widoczną "chropowatością". Tak wygląda znajomego, moja ma "dopiero" 200tyś i tez nie ma się czego czepiać.
Jeżeli mowa o wersjach wyposażenia to już kiedyś o tym pisałem:
CLASSIC: unikać jak ognia !
ELEGANCE: wg mnie jest dla emerytów i statecznych kierowców, drewienka (takie prawdziwe, nie mylić z dziadostwem z Classic'a), chromy, miękkie zawieszenie itp
ESPRIT: wg speców z MB jest przeznaczony dla młodszych kierowców, inne okładziny wewnątrz (szaro-niebieski a'la karbon) inna tapicerka, sztywniejszy zawias (fabryczne -25mm)
SPORT: tylko z mocniejszymi silnikami, obniżony jak ESPRIT, "karbonowe" wstawki wewnątrz, często białe zegary i tarczki regulacji nawiewów.
Sprawa dodatkowa: klima to raczej oczywistość, tylne szyby elektryczne (jak kto woli), fabryczne radio odbiera niesamowicie ale nie zawsze czyta płyty CD (wypalony laser)
Sprawa kolorów: jak dla mnie Mercedes tylko sedan, tylko srebrny i tylko z dieslem.
Generalnie za żadne pieniądze nie kupować beżowego (taxi) lub białego tym bardziej jeśli mają tapicerkę z dermy (nie mylić ze skórą) w kolorze czarnym lub brązowym.
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
Musi się dać poszukaj na suficie bagażnika klap, coś jak klamki hamulcowe w rowerze, one po pociągnięciu ciągną linkę. U mnie tak jest, w W202 pewnie będzie podobnie, jeżeli nie to w środku musi być jakieś rozwiązanie. _________________
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
marcinLe napisał:
...
Jeżeli mowa o wersjach wyposażenia to już kiedyś o tym pisałem:
CLASSIC: unikać jak ognia !
ELEGANCE: wg mnie jest dla emerytów i statecznych kierowców, drewienka (takie prawdziwe, nie mylić z dziadostwem z Classic'a), chromy, miękkie zawieszenie itp
ESPRIT: wg speców z MB jest przeznaczony dla młodszych kierowców, inne okładziny wewnątrz (szaro-niebieski a'la karbon) inna tapicerka, sztywniejszy zawias (fabryczne -25mm)
SPORT: tylko z mocniejszymi silnikami, obniżony jak ESPRIT, "karbonowe" wstawki wewnątrz, często białe zegary i tarczki regulacji nawiewów....
A wersja Awangarde? (ale odgrzałem kotleta),
Jest to max wyposażenia na model W203
Re: ( Mercedes klasa C ) zakup Mercedesa W202 lub W203
Cześć. Kupiłem jest zaje.... proszę o manuala lub instrukcję PL do ustawień komputera... bo już jutro jadę do pracy i muszę coś zostawić żonie...
Który przycisk co ustawia itp...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.