Dołączył: 11 Gru 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: A 170CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Gru 2013, 22:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
Mój też robotę kończy na 3000 obr. Do tego błąd EPC się świeci.
Usunąłem powietrze z paliwa, nic się nie zmieniło.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
1. Czy w tym samochodzie dziurawy, ostatni tłumik może mieć znaczenie dla komputera? (w HDI Peugeota jest to bez znaczenia)
2. Pompa paliwa bardzo głośno pracuje, nazwałbym to wyciem/piskiem, jakkolwiek, fakt, że pracuje głośniej niż sam silnik. Czy tak ma być?
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes W168
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sty 2014, 18:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
henio napisał:
i co doszedłeś do tego czemu ci słabło to auto bo mam z moim to samo
Problem rozwiązany, tak jak pisałem- powodem spadku mocy okazał się odłączony przewód podcisnienia przy reflektorze, odpowiadający za regulację wysokości świecenia. To jest ponoć bardzo ważne by wszystkie przewody były szczelne, posprawdzaj wszystkie wężyki powietrza, ich połączenia gumowe. W drugiej kolejności jakby to nie pomagało- czujniki egr.
Dołączył: 11 Gru 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: A 170CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sty 2014, 23:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
Mój problem już się skończył.
Sprawdziłem wszystkie przewody i wszystko było OK.
W poniedziałek kontrolka znikła sama i pełna moc wróciła, pompa gwiżdże tak, jak wcześniej. Pozostaje przypuszczać, że winne było właśnie powietrze w paliwie. Komputer widząc tylko paliwo, sam skasował błąd. Faktem jest, że pierwszy energiczny przejazd powyżej 3000 obr. spowodował puszczenie wielkiego czarnego bąka.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
Odgrzewam temat,problem z mocą a raczej z jej brakiem, auto jeździ jak bez turbiny i kopci na czarno..sprawdzony został układ dolotowy, szczelny, turbina zregenerowana.
Podczas jazdy jak i na posotoju wogóle nie słychać pracy turbo, po dokładniejszych oględzinach nie zamyka się zawór turbiny, totalny brak reakcji, podmieniłem elektrozaworki miejscami(z tym od egr bo taki sam jest) bez zmian, zrobiłem nowy układ wężów podciśnienia, bez zmian
i teraz pytanie czy w tym aucie grucha od turbo winna się zamykać od razu po uruchomieniu jak w większości aut? Jak sprawdzić sprawność elektrozaworków bo jakoś ciężko mi uwierzyć że oba są uwalone
Proszę o podpowiedź co sprawdzić, za podpowiedzi typu sprawdź na komputerze od razu z góry dziękuje, nie wysilajcie sie
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
Najpierw sprawdź czy masz podciśnienie np. czy regulacja lamp działa
Żeby sprawdzić gruchę to wyciagnij przewód podciśnienia łączący zawór z gruchą i spróbuj (zassać lub strzykawką wciągnąć) powinieneś widzieć czy sztanga się rusza wtedy będziesz wiedział czy zawór w turbinie i grucha są sprawne.
Jeśli jest zepsuty, któryś z zaworów podciśnieniowych (turbo, egr) i ecu to widzi to wtedy jest tryb serwisowy i turbinka nie będzie uruchamiana, więc zamiana ich miejscami tutaj nic nie da.
Tak więc najlepiej na komputer, który odczytuje błędy.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
Witam,
Odświeżam temat.
Mój Mercedes również traci obroty i moc silnika, ale zacznijmy od początku. Pojechałem do mechanika bo mój silnik zaczął cykać. Fachowiec stwierdził, że to wtryski. Tak więc 3 zostały zregenerowane a czwarty został wymieniony na nowy ponieważ przy jego wyciąganiu coś ułamał. Następnego dnia po odebraniu auta z rana przy po odpaleniu silnika chwilę popracował na wolnych obrotach, nagle powoli zaczął tracić obroty i gasł. Po przejechaniu kilku km na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach pracował ok, nie gasł. Następnie po ok 300km zauważyłem, że przy depnięciu w pedał gazu nie ma mocy. Obroty max ok. 2800 obr/min i prędkość maksymalna na 5 biegu to 120 z górki. Po wyłączeniu silnika na ok 3min, po ponownym odpaleniu wszystko było ok przez następne ok 150km. Dwa dni później jechałem znowu te 450-500km i po pierwszych ok 150km znowu nie wskakiwał na wysokie obroty i nie jechał szybciej niż 120km/h. Zgaszenie silnika na kilka min, znów wszystko ok a potem kolejne 100km i sytuacja się powtarza i tak w kółko co niecałe 100 km.
Ktoś ma jakieś pomysły, od czego zacząć sprawdzanie, żeby nie utopić u mechanika kupy kasy?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) 170 CDI - brak mocy
Co już sprawdziłeś? Kolego pierwsze co to wizyta u elektryka, skoro auto wchodzi w tryb awaryjny, to w pamięci będzie zapisany kod/-y usterki. Warto zapłacić za dobrą diagnostykę bo zaoszczędzisz na czasie, nerwach i niepotrzebnej wymianie części. Wtryskiwaczy bym nie wymieniał na słuch, tylko najpierw odczytanie korekt i test przelewowy.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.