Podczas przejechania pewnej ilości kilometrów (nie ma regóły ale zazwyczja powyżej 30?) włącza mi sie zółta kontrolka abs . Dodam że gdy zapalam samochód kontrolki gasną jakby było wszystko dobrze. czy miał ktoś może podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny?
Witam prawdo podobnie masz uszkodzony czujnik albo pierścień ABS-u i dlatego pojawia się błąd i on wysiwietli po przekroczeniu około 20 km bo wtedy zaczyna czytać i jest aktywny. obejżyj dokładnie instalacje od czujników może gdzieś przetarł się przewód o koło gdzie się tak zdaża. Pozdrawiam
Hmm samochód miał robiony błotnik przedni od pasażera i wymiany wahacz może faktycznie kabel został naruszony podczas naprawy. W sobote wjade na kanał może cos bedzie widać. Dziekuje za odpowiedz mam nadzieje ze to tylko jakas [cenzura]ółka.
Ups jak ktoś wymontowywał sworzeń razem z wahaczem to mugł na 99% uszkodzić pierścień na półoś wystarczy że wyłamał jedenego zęga co to jest bardzo prawdopodobne wystarczy że zile podwadzi sworznia i po i mu pęknie. Pozdrawiam
Trudno powiedzieć najpierw to dokładnie obejżyj bo może być drobiazg a jesili pierścień to prawdo podobnie to jest komplet z półosią ale to dostaniesz na szrocie nie będziesz musiał kupywać nowej tylko żeby był dobry pierścieńi bieżnia na simering gdzie wchodzi do skrzynizerknji na alegro powinno być. Dokładnie sprawdź bo wiele ludzi najpierw kupuje a potem sprawdza czo jest uszkodzone. Pozdrawiam
troche mi sie coś nie zgadza ABS jak jest czunik uszkodzony lub go nie ma świeci od początku i nie gaśnie , natomiast jeżeli zapala sie w czasie jazdy pomartwił bym sie o stan akumulatora prosze podjechać do elektryka i sprwdzić akumulator na tzw obciążenie może już któraś cela "siedzi"
z reguły i ksiązki serwisowej cytuje brak napiecia powyżej 11volt wyłącza układ ABS
Zgadza sie ale tutaj zapala sie po ruszeniu a nie na postoju. Jesili by tak sie dzialo na postoju to tak ale nie po ruszeniu. Prosty przyklad w Sprinterze sa wciskane czujniki i jak czujnik bedzie za bardzo wbity albo nie dobity to jest identyczny obiaw bo czujnik zaczyna wtedy zczytywac.Musi byc ustawuiony okolo 1-1,5mm pomiedzy czujnikiem apierscieniem. Zgodzi sie kolega. Pozdrawiam
zgodze sie ale kolega który opisuje problem pisze że po przejechaniu 30km sie zapala nie wybity czujnik tak jak opisujesz świecił by sie od początku cały czas natomisat za bardzo to sie raczej nie da
układ zliczeniowy abs zacyzna działać przy prędokości około 7-12km/h wtedy też zostaje zaryglowany zamek centralny
jeżli nawet to już wtedy zacząłby świecić ABS gdyby nie było sygnału z któregoś czujnika
Nie po przejechaniu tylko po przekroczeniu ale w tej pretkosci co opisujesz to sie zgadzo on ci liczy odrazu jak krecisz kolem i masz podpieta diagnoze to wskazuje, ale kolega pisze ze z tego co ja rozumie po przekroczeniu na liczniku 30km i sie zgadza bo blad wyswietli dopiero przy odpowiedniej pretkosc bo ABS moze wtedy zadzialac a jesili jest awaria tylko przy liczeniu obrotu kola to moze nie dzialac na danym kole. I dlatego po wylonczeniu kluczyka on sie resetuje bo modul ABS-u niema bledu. A on wchodzi w awarie wtedy kiedy moze juz wpasc w poslizg i on musi zadzialac. na lodzie juz jest mozliwosc ze zadziala wykonujac odpowiedni manewr przy tej szybkosc. Pozdrawiam
kolego ABS działa przy każdej predkości raz wczytany z pomiaru kól dokładnie 7km/h natomiast to co opisujesz dokładnie dotyczy ASR po prędkości 30km ASR nie da sie wyłączyć
jakby abs działał tylko po 30km/h to przy mniejszych prędkościach nasickając pedał hamulca nie działały by zawory proprcjonalne
No dokladnie a skad ASR i ABS i bas wie jaka jest dana pretkosc kol to sa te same czujniki i te same bledy. To jest ten sam system jeden bez drugiego nie bedzie dzialal w ktorym kolwiek bedzie blad osiwieca sie te same komtrolki. Jakies pol godziny diagnozowalem tez A-kl. na ABS i byl uszkodzony czujnik. Prawde muwiac dopuki kolega nie sprawdzi to my mozemy zgadywac co moze byc a bledow moze byc wiele i w kazdym przypadku inny. Szybka diagnoza ktore to jest kolo, kazde kolo pokoleji podnies do gory i rozbujac do okolo tej szybkosc. Przud jest lepszy bo jest naped i jak bedzie jedno kolo w gorze to mozna sobie wlaczyc bieg i sprawdzic, tak mozna najlepiej bez start diagnozy. A jak tkos podepnie diadnoze to sprawdzi to samo wiem bo to bardzo czesto robie taka jest praca w MB. Pozdrawiam i niech kolega napisze co bylo jak naprawi.
Chyba niezbyt precyzyjnie opisałem ten problem. Gdy zapalam autko wszystkie kontrolki gasna niby wszystko jest dobrze, ale po przejechaniu pewnej odleglosci (nie predkosci) wlaczaja się trzy kontrolki abs i chyba bas i esp? ( nie wiem czy dobrze pisze literowi mam nadzieje ze rozszyfrujecie te skroty). Jezdze po miescie to sie nie włacza ale na trasie jak przejade np 60km to sie wlaczaja, zatrzymam sie wtedy gasze auto, zapalam na nowo i lamki znowu gasna jakby bylo wszystko ok, potem znow zrobie np kolo 100km i ta sama historia znow sie lampki zapalaja i nie zgasna do puki nie zgasze silnika.
Mam nadzieje ze to wam cos wiecej powie.
Jesili tak to się obiawia to jednak bedziesz musiał podjechadzi do elektryka albo podpiąć go pod komputer bo w takim przypadku przyczyn może być wiele za słabe ładowanie, awaria ćsinienia w układzie hamulcowym a może tylko czujnik STOP-u się przycina ale jak go kasujesz kluczykiem to niejest powiedziane że wyjdzie błąd, bo w mercedesach jesili się kasuje błąd kluczykiem to nie zawsze go wysiwietli. Są przypadki że trzeba testować auta z komputerem i jak wysiwietli awarie systemu to tylko wtedy można go odczytać. Pozdrawiam
mam bardzo podobne objawy co kolega. Kilka razy zapaliły mi się te kontrolki ale tylko po przejechaniu większej odległości (może związane jest to z grzaniem tarcz i klocków od hamowania ) ?
może kolega mógł by powiedzieć jaka była przyczyna jesli została juz zdiagnozowana ?
ps. dodam jeszcze ze ostatnio niepokojące jest również "wpadanie" pedału hamulca wciskam pedał hamuje OK jednak czuje ze pedał ucieka w podłoge - dzieje się tak zwłaszcza na nierównościach.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.